Gå til innhold

Er det greit å gratulere med familieforøkelse på Facebook før foreldrene har rukket å anonnsere det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent har åpenbart nettop nå født sitt første barn. Og det har kommet 4-5 gratulasjoner på facebook ser jeg, uten at verken nybakt mor eller far har fått anonnsere dette selv.

Er det greit eller ikke synes dere ?

Anonym poster: 0f5cdce175ba8f6b18a1ee9ae3b6ab1c

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er greit.

Skrevet

Ikke greit!

Anonym poster: afca3a385955fbaa033eaeec722c8202

Skrevet

Synes ikke det gjør noe. Noen har jo fått beskjed om at barnet har kommet.

Anonym poster: 9b00057b35f1d2dc50ce298d7c9160d1

Skrevet

Hvorfor synes dere ikke det er greit?

Skrevet

Det hadde ikke gjort meg noe så lenge både meg og mannen hadde fått informert familiene våre først.

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Noen ting skal man få lov til å bestemme selv når og hvordan det skal kringkastes.

Skrevet

Nei. Det er ikkje greit.

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Hvorfor kan en ikke vente slik at foreldrene får hjort det selv? Tydeligvis noen som alltid skal være først.

Skrevet

Hvorfor synes dere ikke det er greit?

Fordi det er foreldrenes business å velge når fødselen skal offentliggjøres for gud og hvermann!

Tenk om foreldre etc ikke har fått infoen enda?

Og tenk om noe skjer?

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Hvorfor kan en ikke vente slik at foreldrene får hjort det selv? Tydeligvis noen som alltid skal være først.

Hjort faktisk...mente selvsagt gjort!

Skrevet

Jeg kommer forøvrig til å gjøre slik at ingen andre enn jeg kan skrive på min vegg når fødselen er igang. Så aktiverer jeg den igjen når _jeg selv_ har lagt ut info om fødsel og baby.

Skrevet

Hi her.

Disse (venner og familie) har nok garantert fått beskjed om fødselen pr sms. Hvorfor ikke bare svare på den og gratulere foreldrene da ?

Jeg synes det minner litt om oppmerksomhetssyke at de i tillegg til å svare pr sms, må inn og lage eget innlegg om det på facebook for å være først.

Foreldrene har hatt nedtelling, ventet og ventet og gitt uttrykk for dette på FB. Da synes jeg de bør få lov å endelig publisere den store nyheten selv rett og slett.

(Men når det er sagt så burde de jo egentlig sperret for at andre kan lage innlegg på siden deres, dersom de synes det er dumt. Men JEG hadde ikke likt det, så jeg hadde nok sperret på forhånd)

Skrevet

Hi her.

Disse (venner og familie) har nok garantert fått beskjed om fødselen pr sms. Hvorfor ikke bare svare på den og gratulere foreldrene da ?

Jeg synes det minner litt om oppmerksomhetssyke at de i tillegg til å svare pr sms, må inn og lage eget innlegg om det på facebook for å være først.

Foreldrene har hatt nedtelling, ventet og ventet og gitt uttrykk for dette på FB. Da synes jeg de bør få lov å endelig publisere den store nyheten selv rett og slett.

(Men når det er sagt så burde de jo egentlig sperret for at andre kan lage innlegg på siden deres, dersom de synes det er dumt. Men JEG hadde ikke likt det, så jeg hadde nok sperret på forhånd)

Nettopp, det handler også om folkeskikk og fintfølelse. Blir litt som dem som offentliggjør dødsfall på facebook også, skriver "RIP ditt og datt" nesten før det er kjent at personen er død.

Jeg tviler på at det er fordi de er så himla engasjerte, det er stort sett bare fordi de selv har et behov for å "være først", og å gjøre seg selv viktig.

Anonym poster: 5daa7b1d85a80c3b028a4dfe74374523

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Syns ikke det er greit,

Sperret ikke veggen min før fødsel

Og ingen av mine venner pistet der før etter at vi posta sjøl.

Vi ga riktignok beskjed i svangerskapet om at vi ikke ville at de skulle skrive om det.

Men syns folk burde ha såpass folkevett at de ikke publiserer andres nyheter.

Hvis du vant en pris på skolen som liten syns du det da var artig at lillesøstren din ropte det ut når dere kom inn døren hjemme eller ville du fortelle det selv?

Skrevet

Hi her.

Nettopp, det handler også om folkeskikk og fintfølelse. Blir litt som dem som offentliggjør dødsfall på facebook også, skriver "RIP ditt og datt" nesten før det er kjent at personen er død.

Jeg tviler på at det er fordi de er så himla engasjerte, det er stort sett bare fordi de selv har et behov for å "være først", og å gjøre seg selv viktig.

Anonym poster: 5daa7b1d85a80c3b028a4dfe74374523

Nå skulle jeg ikke være anonym her, aner ikke hvorfor jeg ble det.

Skrevet

Nei det er absolutt ikke greit. Mangel på folkeskikk kaller jeg det, om det er mennesker som klistrer slikt på FB. Min graviditet skal ikke annonserer på fb med det første - ikke før JEG publiserer noe :-) Så folk får streng beskjed om å ikke spre det på nettet....

Anonym poster: 635d6b0d6b16024c3d01aaf4a12bb6d6

Skrevet

Det er ikke greit av den enkle grunn at de nybakte foreldrene kanskje ikke har fått kontaktet alle de vil gi nyheten til personlig.

Jeg fødde midt på natten, men ventet til dagen etter med å ringe slekt og venner. Jeg fikk ikke tak i svigerforeldrene mine før 12 timer etter fødselen. Derfor syns jeg folk kan vente litt!

Skrevet

Ikke greit! Enkelte folk har ikke (nett)vett i det hele tatt!

Anonym poster: 6ae41ba8e474a66c7eebeb9e19692df6

Skrevet

Jeg kommer forøvrig til å gjøre slik at ingen andre enn jeg kan skrive på min vegg når fødselen er igang. Så aktiverer jeg den igjen når _jeg selv_ har lagt ut info om fødsel og baby.

Dette kan absolutt anbefales!

Både min mann og meg sperret veggen noen dager før termin, og åpnet den opp igjen noen dager etter gutten vår var født. På den måten slapp vi å måtte forholde oss til evnt. sensasjonslystne "venner".

Skrevet

Hvis dere ikke ønsker at noen skriver noe på facebook før dere gjør det selv, får dere enten stenge profilen så ingen skal skrive eller slette hele profilen deres. Jeg er sikker på at de bare ønsker å gratulere, ingen baktanke med det. personlig hadde jeg aldri skrevet det på siden til mine venner selv, men hadde synes det var koselig om andre hadde gratulert meg.

husk på at dere er på internett

Anonym poster: 281e13dee3d7a9b1f8ebe9bc130b8303

Skrevet

IKKE GREIT! Det gjorde svigerinnene mot oss, og vi hadde ikke fått gitt beskjed til de nærmeste pr tlf først. Far måtte ta en pause i ringe runden da jeg ble dårlig. Ikke greit for oss og heller ikke greit for d esom leste det på fb

Hvordan sperrer man?

Anonym poster: 36531e5cb5fd568439e53b831bb036a2

Skrevet

Søsteren min gjorde det. Jeg ble ikke sur på henne for det. Men folk er forskjellige, så jeg er enig i at man bør vente til foreldrene har annonsert fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...