Gå til innhold

Bachelor i økonomi og jobb som regnskapsmedarbeider.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjekk arbeidsmarkedsundersøkelsen til bi for kull 2012, da ser du gjennomsnittslønnen. Du kan nok ikke regne med mer enn 400000 maks som nyutdannet.

Intervjudelen: forbered deg på standard spørsmål som gode/dårlige sider og hvorfor de skal velge deg. Les på hjemmesiden til selskapet og bruk Google for å se hva som rør seg i bransjen og i selskapet. Og vær deg selv! Om du ikke passer inn har du uansett i lyst til å jobbe der :-)

Lykke til!

Anonym poster: b4e252cc567583adb4d137c19db9875b

det kommer helt an på hva slags firma du skal på intervju i og hvor i landet du bor.

Hadde en regnskapsjobb før jul og da hadde jeg 410000 i lønn..

Har ikke noen intervjutips annet enn å være ærlig men litt freidig. Man kan ikke alt før man begynner i en jobb, men hvertfall ha klar noen positive og negative sider før du kommer inn.

Les stillingsbeskrivelsen nøye...prøv å dra paralleller til noe du har jobbet med før.

Transferable skills er alltid ett stort pluss

Anonym poster: a140ad8b844514c58d3667565d75647e

Takker for svar.

Jeg har bestemt meg for å tenke at jeg er en mann når jeg er på intervju hehe;) Hvilken mann ser begrensninger og der vet jeg at vi kvinner er vår selv verst. En mann ser 1 av de 5 kvalifikasjonene han har, mens mange kvinner har en tendens til å se 1 av de 5 kvalifikasjonene hun IKKE har;)

Så litt freidig er absolutt et godt tips, men selvfølgelig: en må ha en viss sperre på seg også;)

Tror dere det kan være faglige spm?

Anonym poster: 8cd2cf3adaad8168e4cfe8f9f5abd348

Jeg jobber innen regnskap, har 480' i året, men jeg er autorisert så tipper et sted mellom 350-400 for en nyutdannet?

På intervju er det viktig å være blid, hyggelig og deg selv! Still spm om bedriften og vis at dette er noe du virkelig ønsker å jobbe med!

I vårt firma har vi et faglig case.

Anonym poster: d6550dfb2f2489e065e5f90454340cd6

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...