Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to eldste veide 4, 4 og 4, 6 kg ved fødsel. Er nå bekymret for at neste blir større. Er i uke 32 og jordmor sa i går at jeg kunne få ulyd i uke 38 for vekstestimering. Har noen opplevd å bli satt igang før uke 40 hvis barnet er feks over 4, 5 eller er ks en mulighet over fem kg feks? Skulle spurt mer i går men tenkt mye etterpå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Mine to eldste veide 4, 4 og 4, 6 kg ved fødsel. Er nå bekymret for at neste blir større. Er i uke 32 og jordmor sa i går at jeg kunne få ulyd i uke 38 for vekstestimering. Har noen opplevd å bli satt igang før uke 40 hvis barnet er feks over 4, 5 eller er ks en mulighet over fem kg feks? Skulle spurt mer i går men tenkt mye etterpå.

Her har jeg fått til svar at om ungen blir 5 kilo på overtid så blir den det, ingenting å gjøre med det. Har også store barn fra før. Her er det ikke aktuelt med verken måling, UL, keisersnitt eller tidligere igangsetting enn 14 dager på overtid

Skrevet

Jeg har fått oppfølging hele dette svangerskapet pga forrige var 4,5 kg og måtte til slutt ut nødutgangen.

Så når lillebror nå i uke 36 allerede er estimert til 3,5kg, så setter de opp time til planlagt ks, men skal ennå på to kontroller til før de bestemmer seg. ÉN i uke 37 og en i 38.

Snur han seg ikke fra sete, så blir det ks uansett. Men om han her blir estimert til over 4,4 ved fødsel, så får jeg helt sikkert ks.

Skrevet

Det gikk bra å få de ut, vondt er det vel uansett men blir allikevel bekymret hvis denne skulle vise seg å bli større. Interessant å høre forskjellige svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...