Gå til innhold

Flere som ikke tåler å gå mye?

Anbefalte innlegg

Jeg er heldigvis en av de som ikke sliter med kynnere.

Det er jeg glad for.

Men når jeg for eksempel skal på kjøpesenteret og går i 1-1,5 timer der, så kjenner jeg de kommer. Gjør ikke vondt, men blir så fryktelig stramt.

Flere som har det sånn, kun når dere går mye?

Fortsetter under...

Jeg kan gå, rolig, men bare ute. Ikke på kjøpesentergulv. Gikk 1 time der inne, og da var jeg ødelagt i både bekken og rygg resten av den dagen og neste :( Men, da har jeg ihvertfall lært :P

Jeg må nemlig på kjøpesenteret i dag og kjøpe noe.. Og så skal jeg bli hentet, så må vente i 1,5 timer omtrent. Blir lett at man går.

Men hva er best for bekken, å gå i skog og mark? Eller å holde seg rolig?

Jordmor sa til meg at det beste er å holde seg i bevegelse ihvertfall:) Bare ikke moppe, støvsuge osv, det er IKKE godt for bekken.

Jeg prøver å gå 1-1.5 time hver dag, i rolig tempo, tror det er lurt for å ikke stivne helt til :)

Annonse

Det beste er å holde seg i så mye aktivitet som man tåler, men ikke mer. Hvor mye det betyr er individuelt :) Men å gå i variert terreng er i utgangspunktet bra :)

Da jeg var gravid med første klarte jeg fint å gå turer i rolig tempo, denne gangen tåler jeg mye mindre...

Jeg har også problemer med å gå, strammer nede i magen og ned mot lysken. Kommer med en gang jeg gått mer enn 5-10 min. Det rare er at elipse-maskin på gymmet går helt fint. Så må være noe med 'impact' når jeg går på hardt underlag. Har ellers ingen problemer med bekken eller kynnere.

jeg har noe av det samme, kjempevondt på høyre side av magen ned mot lysken. det er ikke mange kvartalene fra busstoppet til jobb, men av og til er det helt grusomt.

det kjennes overhodet ikke hvis jeg stopper og står rett opp og ned, selv ikke når det gjør så vondt å gå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

noen gode råd?

(21+6 idag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...