Gå til innhold

Virket MINIFOM på ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd Minifom siden fredag kveld og synes ikke det er store forbedringen. Mini har fremdeles mye magevondt..

Spiser hverken kål, løk eller sterk mat.

Har Minifom virket for noen av dere, og når merket dere forbedring?

Anonym poster: 01145118b691c9bf79ae917b7c1678af

Fortsetter under...

Skrevet

Her hjalp det veldig, men det tok noen dager før det begynte å virke..

Anonym poster: 40d3ec0e4580dd617df47ca4e5b6776b

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Synes ikke det hadde noen særlig effekt. Det står i pakningsvedlegget at effekt skal vises etter få dager, men barnelegen på helsestasjonen sa at vi måtte bruke den i minst tre uker for sikkert å kunne måle noen effekt.

Skrevet

Merket ingen effekt etter noen ukers bruk.

Skrevet

Synes ikke det hadde noen særlig effekt. Det står i pakningsvedlegget at effekt skal vises etter få dager, men barnelegen på helsestasjonen sa at vi måtte bruke den i minst tre uker for sikkert å kunne måle noen effekt.

Ja, det er derfor jeg lurer på om det noensinne vil ha noen effekt - eller om det bare er unødvendig styr for ingenting..

Helsesøster mente jeg skulle slutte (var på kontroll i dag) når det ikke hadde noen effekt til nå.

Så må jo forhøre meg med erfarne dib-damer først ;-)

Anonym poster: 3ff10d120cc96f3c766e0f381aa0128b

Skrevet

Her hadde det liten effekt.. Hadde mer effekt av litt sukkervann.

Annonse

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi forsøkte en måneds tid mener jeg å huske, for å gi det en sjanse, man vil jo så gjerne at det skal hjelpe :)

Sukkervann var det som funket best for oss, og vi ga mer enn de anbefalte 2 ml eller hva det var. I f.eks. Spania gir de MYE mer, så jeg ga 4-6 ml når det virkelig var behov, og lillegutt fikk roet seg og alt ble så,mye bedre for ham. Han drakk jo fremdeles nok melk, så det gikk ikke ut over matinntaket.

Skrevet

Takk takk :)

Jeg prøver litt til for å se om det hjelper, kan jo ikke skade ihvertfall!

Sukkervann har ikke funket til nå, men kanskje hvis jeg prøver med en større dose .

Skrevet

Jeg bruker minifom på voksne i forbindelse med jobb når de har luftsmerter,og da pleier vi si det burde ha virkning iløpet av en god uke. er dessverre ikke alle det virker på

Skrevet

Vi og måtte lage en kraftigere og større dose før det hadde effekt ;)

Skrevet

Ja minifom fungerte veldig bra her, merket forskjell etter 1-2 dager.

Skrevet

Hadde veldig effekt på min, holdt med å bruke fire dråper på vår og gikk ikke lange tiden før han var bedre.

Anonym poster: 8583b1734a22e6856f34dc92465ee285

Skrevet

Vi merket forskjell nesten med det samme, dagen etter hadde hun ikke vondt i magen i det hele tatt :)

Annonse

Skrevet

Det funket ikke her, men det virker som hun reagerer på meieriprodukter... hun hadde vel aldri tydelig luft i magen heller.. ikke noe promping og trykking men var jo plaget med ett eller annet...

Anonym poster: 66de0109a7216d64f2f2ed58879277e4

Skrevet

Ja!

Det var stor bedring!

MEN, ikke da jeg fulgte den norske doseringen, 10 dråper? Husker ikke. Men det hjalp ingenting ihvertfall. Inne på svenske mammaforum leste jeg at de ga 30 dråper etter beskjed fra lege, så jeg prøvde det.

Og det var som dag og natt.

Kan ikke se for meg at minifom er farligere i Norge enn i Sverige :P

Skrevet

Ja!

Det var stor bedring!

MEN, ikke da jeg fulgte den norske doseringen, 10 dråper? Husker ikke. Men det hjalp ingenting ihvertfall. Inne på svenske mammaforum leste jeg at de ga 30 dråper etter beskjed fra lege, så jeg prøvde det.

Og det var som dag og natt.

Kan ikke se for meg at minifom er farligere i Norge enn i Sverige :P

Wow, 30 dråper - da tømmes jo flaska på et par dager ;)

Men får se om vi ikke prøver ut litt flere dråper etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...