Gå til innhold

***IKM uke 12***

Drømmer om nummer 3 <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Første pp i år. Har måttet vente pga noen blodprøver ifbm utredning av habituell abort. Har tatt pergo denne syklusen, til tross for at jeg har EL selv. Har ikke merket stort til det, annet enn hetetokter og kanskje litt mer murring der nede. Blir spennende frem til ikm.

MANDAG 18:

Drømmeren85

13q (1 pp.)

TIRSDAG 19:

Barnnummertre

1.gangsprøver

Rosin i bolla?

ONSDAG 20:

TORSDAG 21:

*Wimsey*

pusseluskan

FREDAG 22:

Drømmer om nummer 3 <3 (3 pp)

Lykketroll13

LØRDAG 23:

Dolly ønsker seg 3

En til, please. (11 pp)

SØNDAG 24:

BabyBoom-84 (2 pp)

Supersnusken

GRAVID!!!:

Ny pp:

MANDAG 18:

Drømmeren85

13q (1 pp.)

TIRSDAG 19:

Barnnummertre

Rosin i bolla?

ONSDAG 20:

TORSDAG 21:

*Wimsey*

pusseluskan

1.gangsprøver

FREDAG 22:

Drømmer om nummer 3 <3 (3 pp)

Lykketroll13

LØRDAG 23:

Dolly ønsker seg 3

En til, please. (11 pp)

SØNDAG 24:

BabyBoom-84 (2 pp)

Supersnusken

GRAVID!!!:

Ny pp:

Hei jenter ;) nå er jeg også prøver :-) tatt ut p-stav for 15 dager siden!

Men.skjønner ikke noe av "språket"deres :P. Haha. IKM? Hva betyr det? EL må vel være eggløsning?!aksjer er vel samleie? Og den listen med dager og datoer?! Hihi. Heelt grønn jeg. Aldri prøvd før.har ei uplanlagt snuppe på 3 år fra før ;-)

Annonse

He he, det er mange rare begreper, ikke så lenge siden jeg heller begynte å sette meg inn i dette. IKM = "ikke kommende mens", altså den dagen du etter beregning skal få mensen, men altså ikke ønsker at den skal kommme. Den listen med datoer er IKM-datoer. Var det noe forståelig? Med EL og aksjer har du helt rett i dine antakelser :)

Her har mannen vært bortreist de kanskje fire viktigste dagene i perioden, så da blir det mest sannsynlig ny pp på meg. Men det går jo an å håpe på at syklusen er litt unormal denne måneden, og at det kan klaffe likevel...

BabyBoom-84; det sies vel begge deler...er man småsjuk, så er imunforsvaret til dels "nede" , og da er man lett mottakelig :) MEN, det sies også, dessverre, at når man er småsjuk så jobber kroppen mot alt fremmede som vil inn, som f.eks mannens svømmere :( så ikke lett å si hva som stemmer... For min del, så håper jeg på den første konklusjonen...har også vært sjuk denne pp. Masse god bedring til deg :)

Da er jeg godt over i DPO-land! Litt deilig egentlig å slippe slik tvangsforføring jeg holdt på meg tidligere i uken, he,he..

Klarte jo ikke holde meg fra EL-testing som jeg hadde tenkt, noe som var lurt siden EL kom mange dager for tidlig! Hadde pos test to dager på rad og fikk lagt inn aksjer begge dagene, så da er det vel ikke helt umulig denne pp likevel. Nå har mannen reist på kurs, og jeg slapper av, deilig! Stakkars, han så ikke så lysten ut da han kom hjem utslitt og sulten etter trening på torsdag, men jeg fikk da overtalt ham likevel! ;)

Regner med at flere er i DPO-land nå? Bare den uendelige lange ventetiden igjen.. Lykke til alle sammen!

jepp, dpo land her og. men fikk to dager med pos.el test og la ikke inn aksjer siste dagen.. spørs om det blir noe klaff da.. ja.ja bare vente å se;) nå begynner symptom jakten.. he.he spennende dager da!

god lørdagskveld til alle:)

He he, det er mange rare begreper, ikke så lenge siden jeg heller begynte å sette meg inn i dette. IKM = "ikke kommende mens", altså den dagen du etter beregning skal få mensen, men altså ikke ønsker at den skal kommme. Den listen med datoer er IKM-datoer. Var det noe forståelig? Med EL og aksjer har du helt rett i dine antakelser :)

Her har mannen vært bortreist de kanskje fire viktigste dagene i perioden, så da blir det mest sannsynlig ny pp på meg. Men det går jo an å håpe på at syklusen er litt unormal denne måneden, og at det kan klaffe likevel...

Takk for svar ;) hehe. Har jo ikke peil på mens,etter som den har vært fraværende ved bruk av pstaven. Men i dag kjenner jeg en del stikking i underlivet. Så kanskje det er EL;) kjøper dere slile tester på apoteket?.

Typisk at han mannen din var vekkreist da!du får håpe på det beste ;)

Hadde vært så gøy om jeg ble gravid med en gang ;) fikk vite i går at min søster er 8 uker på vei, og vi vil jo gjerne gå gravid sammen så vi kan nyte permisjonen i lag ;)

Lykke til alle sammen da ;)

BabyBoom-84; det sies vel begge deler...er man småsjuk, så er imunforsvaret til dels "nede" , og da er man lett mottakelig :) MEN, det sies også, dessverre, at når man er småsjuk så jobber kroppen mot alt fremmede som vil inn, som f.eks mannens svømmere :( så ikke lett å si hva som stemmer... For min del, så håper jeg på den første konklusjonen...har også vært sjuk denne pp. Masse god bedring til deg :)

Takk for svar 13q:) Det høres fornuftig ut begge deler, hehe, men vi får satse på at første versjonen er den riktige! God bedring til deg også! Her går det litt bedre, men litt hanglende enda. Får satse på supre svømmere! Snart i dpo land..EL idag eller imorgen tror jeg. Fått lagt aksjer igår og idag, og så satser vi på en runde på tirsdag.

Så var det den laaange ventingen til testetiden da..:D

Annonse

Hei alle sammen:-) Jeg er på 7 dpo i dag, tror jeg i allefall. Litt uggen i dag før frokost, men typisk meg å ha masse symptomer og så kommer tanta...Dette er den verste tiden. Vente og håpe. Har sååå lyst at det skal klaffe. Før var jeg opptatt av hvilken mnd jeg helst ikke ville flde osv, nå spiller det ingen rolle:-) Vil bare bli mor:-)Masse lykke til alle sammen, håper vi er gravide hele gjengen:-)

Er jo bare inni min første pp, så har lite tro at det klaffer denne måneden. Men kjent med kroppen min, det blir jeg ihvertfall, det er helt sikkert.... Føler det er vondt i brystene hele tiden, og stikker i lysken.. Og det har det jo sikkert gjort tidligere også, men da har jeg ikke registrert det på samme måte. Er så lenge siden de to andre svangerskapene, og det eneste jeg husker er at det klaffet på første forsøk på begge, men da gikk jeg ikke å kjente etter og ventet, for med begge sku vi ta det som det kom, hadde så god tid. Og med spesielt med nr to hadde jeg hendene fulle med en på nesten to, så tok ikke en test før jeg var nesten seks uker på vei.

Blir nok stressa når tr kommer, kjenner meg selv så godt.... Men hun er her bare, heldigvis, i to tre dager, så kan vi kjøre på igjen... Men jeg er ikke noe god på vente, har jeg aldri vært...på noen ting. :)

Høres veldig fint ut:-) Skulle ønske jeg ikke stresset, men når det er første, og den lar vente på seg, er ikke det lett. Jeg blir fryktelig opphengt i det å bli gravid. Og så sies det at man ikke bør stresse...:-D

Da er vi like 13q:-) Jeg har heldigvis normal stabil syklus på 28-31 dager, så det er ikke lenge å vente før vi prøver igjen:-) Det er veldig spennende det her, og tenk så herlig det blir den dagen vi står med positiv graviditetstest!!:-)

Jepp, laaang. Jeg er så teit, har allerede tatt en strimmeltest. At jeg aldri lærer... Jeg må pent vente til tidligst søndag før det er noen vits.

Det er muligt og få svak svak posetiv på 8 dpo. Det har jeg fått. Så teit Nopp

Anonym poster: 570bec01550e6ba838ab863025386c80

Her lurer jeg på om tr kommer tidlig, skikkelig mensensmerter i magen, i ryggen og som vanlig veldig trøtt ( helt vanlige symptomer på at hun er på vei ). Men når hun likevel skal komme, så kan det likevel være tidlig, så vi kan begynne på ny pp. Kjenner jeg er skikkelig pessimistisk idag... Gidder ikke gå på trening heller, mulig jeg spasere en tur senere, kanskje :(

Å nei, så kjedelig da 13q. Men du vet...de fleste som har blitt gravert har jo mensenlignende smerter en god stund. Noen får til og med en mensenlignede blødning. Jeg selv fikk det med andremann og var åtte uker på vei når jeg først misstenkte at jeg var gravid. Jeg hadde jo hatt mensen om enn litt kort, fire uker tidligere :) Så ikke mist motet. It aint over untill the fat lady sings.

I ettermiddag har det begynt å murre i magen og litt ømme pupper, men tror det fint lite annet enn god gammeldags innbildning :) Håper bare så inderlig at det skal klaffe nå. Ønsker meg slikt en til i flokken.

Tar et glass vin og mannen lager deilig middag, småbarna hos besteforeldre. Så her er det fredelig ettermiddag med bare oss og den flotte ungdommen. Fem dager igjen nå, ladys, så starter den spennende uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...