Gå til innhold

Synes jeg har mindre symptomer jeg...

lioness*

Anbefalte innlegg

og jeg blir helt GAL av det!!!!

Litt mindre ømme bryster, brystvortene ikke såre de siste par dagene. Er det normalt i uke 8 eller? Har også vært veldig frossen på kveldene, men dette har også avtatt en god del. Blir skremt...

Har en god del mensmurringer. Ingen blødninger, men det betyr ikke nødvendigvis så mye...

Flere som deler mine bekymringer??

Lurer på om jeg må skaffe meg en doppler slik at jeg kan lytte etter fosterets hjerte (det er litt tidlig enda, men etter hvert...).

Fortsetter under...

Vet du, akkurat det har jeg også opplevd rundt 8-9 uker i begge mine siste svangerskap! Tror kanskje det er fordi hcg når toppen rundt da, og selv om det egentlig er på sitt høyeste så merker man at man ikke blir mer og mer dårlig, er vant til å kjenne på det og så føles det lettere fordi det stagnerer. Det er min teori, da :-)

Skjønner godt at du får litt panikk av det, men jeg tror du igjen får bekreftet at alt er bra på fredag :-D

Ok, panikken tok meg fullstendig. Løp ut og kjøpt en liten doppler i håp om å finne hjertelyd!! Gjemte meg på et slags hvilerom og satte i gang.

Fant selvfølgelig ingenting. Er jo bare 8+3 så det kunne man vel forvente, men hadde et bittelite håp - har jo hørt om at andre har funnet det veldig tidlig.

Tror ikke at det bare har stagnert altså, brystvortene mine er mindre mørke og ikke såre slik som de har vært. Håper det er normale variasjoner bare... sukk, får ikke gjort så mye på jobben nå.

Mørketid: lykke til i morgen!

Gjest Håpernestegang:)

Tror du må vente litt med doppleren. Den de bruker hos lege er sterkere enn de vi kan kjøpe og min lege sier at fra uke 12 bør man kunne høre. Men har jo sett andre få det til tidligere, men ikke bekymre deg nå så tidlig.

Og det er vanlig at symptomer kommer og går. Plutselig er de tilbake og noen går heldigvis over:)

Huff, jeg hadde det akkurat som deg i mitt siste svangerskap. Vi er jo helt hysterisk med den historikken som vi har, så det er ikke rart at vi leter etter symptomer for å få bekreftet velstand, og frykter at manglende symptomer betyr det motsatte.

Jeg erfarte at det går rett og slett litt opp og ned med de svangerskaps-symptomene i starten. Første halvdel av svangerskapet var veldig nervepirrende for meg. Man kjenner jo ikke liv innenfra, så da klynger man seg til de ørsmå tegnene som kroppen sender. Kanskje du har hvilt deg litt ekstra i helgen, slik at kroppen din ikke er så sliten som den pleier og derfor sender mindre signaler? Jeg erfarte i hvert fall at kvalmen (som var mitt sterkeste symptom) gikk i bølgedaler. Travle arbeidsdager med lite søvn og uregelmessige måltider gav mye kvalme, mens i helgene (hvor jeg i tillegg hadde god tid til å gruble) slappet jeg mer av, og kvalmen avtok deretter, med påfølgende panikk! Men så plutselig var kvalmen tilbake; godt å få bekreftet en kropp full av hormoner, slitsomt å nok en gang henge over doskålen.

Det går nok bra skal du se, men jeg skjønner at det er nervepirrende uker for deg. Hang in there, plutselig funker doppleren din... ;)

Annonse

Jeg tror det bare er for tidlig. Når jeg fant hjertelyden så tidlig som uke 10 så presset jeg den nesten innunder skambeinet før jeg hørte noe ;-) livmoren er jo så langt nede ennå, så det skal mye til å høre noe så tidlig.

Klarer du å holde ut tre dager til tror du? Hvis ikke går det jo an å høre om du kan komme litt tidligere?

Opplevde akkurat det samme når jeg var 9 uker på vei med datteren min..jeg hadde kastet opp flere ganger til dagen og hatt veldig ømme bryster, men plutselig en dag så var kvalmen helt borte og brystene var helt normale! Ringte gynokologen i panikk og fikk komme inn til en ekstra UL, og der var heldigvis alt i orden med gullet :) Så det kan være helt normalt, og tror som Barbarella at det må ha noe med at hcg-nivået stabiliserer seg rundet disse ukene.

Håper alt er bare bra med både deg og den lille :)

Opplevde akkurat det samme når jeg var 9 uker på vei med datteren min..jeg hadde kastet opp flere ganger til dagen og hatt veldig ømme bryster, men plutselig en dag så var kvalmen helt borte og brystene var helt normale! Ringte gynokologen i panikk og fikk komme inn til en ekstra UL, og der var heldigvis alt i orden med gullet :) Så det kan være helt normalt, og tror som Barbarella at det må ha noe med at hcg-nivået stabiliserer seg rundet disse ukene.

Håper alt er bare bra med både deg og den lille :)

Puh! Veldig godt at du sier det. Jeg er litt bekymret. Men ømmere bryster i kveld igjen så det er vel litt variasjoner gjennom døgnet også muligens.

Kvalme har jeg rett og slett ikke - eller i hvert fall sjelden og bare sånn akutt (hvis jeg får veldig lavt blodsukker tidlig på dagen). Men hadde omtrent ikke kvalme med sønnen min heller, så jeg satser på at jeg bare er heldig her.

To og et halvt døgn igjen til kontroll... sekretæren spurte om hun skulle skrive ned tidspunktet til meg på en lapp - whaat? som om jeg skulle trenge det. Neste kontrolltime står prentet inn i hjernen min og det drives automatisk nedtelling!

God kveld fra fru Klin Kokos :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...