Gå til innhold

Kiropraktor/Bekken og barn - noe refusjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg begynt å gå til kiropraktor hos Bekken og barn. Og hun vil at jeg skal komme inn 2 ganger i uka en liten stund fremover pga bekkenlåsning.

Det skal betales 390 kr hver gang man er der. Dette blir jo ganske dyrt i lengden hvis man skal dit 2 ganger i uka i lang tid.

Kan man få noen slags refusjon på dette?

Hvorfor får man fysioterapi gratis og ikke kiropraktor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Håpernestegang:)
Skrevet

Får ikke refusjon der nei. Gikk dit selv sist svangerskap pga bekkenlåsning. 2 ganger i uka. Det ble dyrt men reddet hverdagen. Hun Elisabeth er helt fantastisk flink!!

Skrevet

Hvor lang tid tok det før du ble bedre? :)

Nå har jeg begynt å gå til kiropraktor hos Bekken og barn. Og hun vil at jeg skal komme inn 2 ganger i uka en liten stund fremover pga bekkenlåsning.

Det skal betales 390 kr hver gang man er der. Dette blir jo ganske dyrt i lengden hvis man skal dit 2 ganger i uka i lang tid.

Kan man få noen slags refusjon på dette?

Hvorfor får man fysioterapi gratis og ikke kiropraktor?

Om du jobber i kommunen kan du søke refusjon der, får tilbake halvparten av beløpet for opptil 14 behandlinger i året. På Helfo.no kan du søke om å få tilbakebetalt en liten sum, det er ikke mye per behandling men noen kroner blir det.

Har selv gjort dette da jeg har brukt en formue på kiropraktorbehandling pga bekkenlåsning/løsning, men det har absolutt vært verdt det!

Gjest Håpernestegang:)
Skrevet

Hvor lang tid tok det før du ble bedre? :)

Låsningen satt i hele svangerskapet dessverre... Når babyen var ute var det magisk borte! Og jeg hadde låst bekken før jeg ble gravid.

Men uten timer hos kiropraktor var smertene ikke til å holde ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...