July88 Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Noen andre som synes det er vanskelig å holde styr på alt man kan - og ikke kan spise? Føler eg må Google alt. Hadde torsk til middag - så ble jeg usikker og søkte på nettet og der sto det at gravide ikke skulle spise torsk som var fisket uten fra Kragerø feks. Er fløte greit? Og hørte nettopp at jern og kalsium ikke skal spises sammen, what? Vil det si at man ikke kan spise leverpostei skiver sammen med melk? ( om man har lov å spise leverpostei da) eg er iallefall litt redd for å gjøre noe feil.
mammsien Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Hold deg til det som står på matportalen du. da slipper du å unngå alt som noen har "hørt" ikke skal spises...
July88 Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2013 Hehe sikkert et godt råd. Kan bli smågal i hodet visst man skal henge seg opp i alt :/
abella Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Jeg forholder meg ikke til tilfeldige råd på nettet. Når det gjelder trygg mat for gravide ligger myndighetenes anbefalinger på matportalen: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/ Enkel og grei oversikt!
Mor08 Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Min mor og mormor er sjokkert over all hysterien for hva man ikke skal/burde spise under graviditet.. Noen av rådene er selvfølgelig viktig å følge, men hvordan ble det folk av de som ble født før alle disse "reglene"?? Skjønner at det forebygger abort og medfødte skader hos barnet, men er forbedringen virkelig så stor statistisk sett i forhold til antall friske/syke barn nå i dag enn den var for 3 år siden..?
Mor08 Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Min mor og mormor er sjokkert over all hysterien for hva man ikke skal/burde spise under graviditet.. Noen av rådene er selvfølgelig viktig å følge, men hvordan ble det folk av de som ble født før alle disse "reglene"?? Skjønner at det forebygger abort og medfødte skader hos barnet, men er forbedringen virkelig så stor statistisk sett i forhold til antall friske/syke barn nå i dag enn den var for 3 år siden..? *30 år
GeekGirl81 Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Jeg følger ikke alle rådene, men som du sier - enkelte ting vet man jo at man bør holde seg unna, f.eks. alkohol.
Gjest lemon-aid Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 Matportalen.no, eller spør legen din - det er det sikreste :-) Jeg har spist torsk, reker og breiflabb, hehe. Så lenge maten er kokt og stekt godt så er det ikke farlig! Vær nøye med hygienen på kjøkkenet, ikke spis gamle kjøttprodukter. Det er det viktigste ;-) Jeg spiste til og med spekeskinke.. det er jo "fy"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå