Gå til innhold

Introduksjon av smaksprøver ved 4 mnd. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini blir 4 mnd om 2 uker, og i den forbindelse tenkte jeg å introdusere div smaksprøver. Men hvordan begynne? En teskje (eller en halv?) en gang pr dag i en uke, så ny smak uken etter, og da 2 teskje pr dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har startet såvidt, hun er straks 4 mnd. Startet med grøt av en teskje pulver, ganske tynn. Fikk de noen dager, 3-4 dager tenker jeg. Så økte vi til 2 ts pulver noen dager, så 3, og i dag fikk hun av 4 ts pulver. Det ble ca halv porsjon i forhold til det som står på pakka. Starta med å gi på formiddagen, men da det gikk fint, flytta vi til ca 1730-1800. Får pupp når hun våkner i 16-17 tiden, og pupp igjen rett før sengetid 1830-1909 om hun orker. Siste dagene har søvnen blitt bedre igjen, så grøten begynner nok å "virke".

De siste dagene har vi også introdusert litt sviskemos på formiddagen. Hun elsker det, og jeg må passe på å ikke gi for mye, for hun gaper som bare det:-) Tenker å introdusere en ny smak pr uke, kanskje.... Forskjellig frukt og grønnsaker. Og sakte men sikkert øke til full grøtporsjon på kvelden:-)

Skrevet

Begynte med grøt for 1,5 uke siden. Begynt med en ts, og har økt litt hver dag. Begynte med grøt på dagen, men har nå akkurat flyttet til kvelden. Er vel snart oppe i en porsjon, men ikke helt ennå.

I dag fikk han sin første smaksprøve. Skrapte litt av en banan med en t-skje.

Man skal kun gi en ny smak per dag. Så den ts holdt for i dag.

I morgen blir det gulrot purre smaking.

Jeg ventet med smaksprøve til nå for jeg tenkte det holdt med grøt i starten. Men nå er vi så godt i gang

Skrevet

jeg tenker å starte med gulrot pure når tiden er inne, det er jo litt søtt :) koke risgrøt og mose og ha i litt smaker oppi den kanskje :) gleder meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...