Lillepai85 Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Jeg er litt overvelmet av denne vognjungelen og har noenlunde peilet meg inn på at jeg vil ha en trehjuling da jeg syns de er gode å trille og jeg bor i byen/er mye i sentrum. Jeg får en august baby og jeg har sett på babyjogger city elite men lurer på om baby bagen er for liten for vinteren når babyen skal pakkes inn. Jeg har egentlig satt min elsk på babyjogger da den er utrolig lett, enkel å slå sammen, god kalesje og kjempe fin å trille. De sa også på barnas hus at det var den vognen de hadde minst reklamasjoner på. Men hvem av de tre er deres favoritter? Da tenker jeg i forhold til både babybag og sportsdelen
Frufluffy Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Har god erfaring med tfk og den har blant de største baggene. Har lyst til å se på babyjogger, men vet bagen er mindre og vognen blir større enn tfk sammenlagt. Jeg vil ha håndbrems, vet du om babyjogger city elite har det?
Darwina Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Jeg elsker min Tfk! Lett å trille,legge sammen,tar lite plass i bil,håndbrems,stor bagdel. Sønnen min er 7 mnd og vi bruker den enda med voksipose i:)Har ikke erfaring med de andre vognene dessverre .
Lola2016 Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har begge vognene. TFK har irriterende liten plass under vognen:( Får nesten ikke ut stellebaggen så slutten å bruke den. Elsker babyjogger! En annen ting er hvor lett det er å legge ned liggedelen på babyjogger. TFK har glidelåser og det nytter ikke å trekke ned Glidelåsene samtidig så når barnet sover humper det nedover når du legger ned: ( velg babyjogger!!
Lillepai85 Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2013 Takk for svar! hører det at de fleste som har babyjogger liker den veldig godt, så er jo litt solgt. Tenkte jeg bare skulle gå igjennom alternativene Kanskje jeg må opp å se på vognene en gang til! Har egentlig god tid til baby kommer, men foreldrene mine skal en tur til Florida og der har jeg sett at babyjogger er helt vilt billig! Koster 2200 kr for sportsdel og 800 kr for bagen på babies r us. Så tenkte de kunne plukke med seg en hjem Fiolfiol: Nei babyjogger har ikke håndbrems, men bremsen er nesten oppe på styret, også er det sikkerhetstau som er festet nede i vognen og ikke i styret da vil ikke vognen velte hvis man faller eller mister taket
M og gutta Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har begge vognene. TFK har irriterende liten plass under vognen:( Får nesten ikke ut stellebaggen så slutten å bruke den. Elsker babyjogger! En annen ting er hvor lett det er å legge ned liggedelen på babyjogger. TFK har glidelåser og det nytter ikke å trekke ned Glidelåsene samtidig så når barnet sover humper det nedover når du legger ned: ( velg babyjogger!! Hvorfor i all verden legge stellebagen på den lille plassen under vogna da? Det går jo fint ann å henge denne bak. Glidelåsene er jo bare å holde opp bak og åpne disse, så slipper du bare rolig ned når de er åpnet. Eneste jeg synes er litt dumt med vogna er at sportsdelen ikke kan snus. Ellers er den helt herlig å trille, har en av de største bagene og lengste ryggen på sportsdelen. Har nå godt til innkjøp av multi-xbagen. Denne kan brukes opp til 13kg og kan snus begge veier...
Viiii Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Her avgjør plass i bagasjerom, enkel sammenslåing - og går for Baby Jogger City Elite....er også penger å spare på kjøpe den på nettet via ett svensk nettsted eller www.vognimport.no . I mitt område er TFK den suverene vinner, men på det nye Barnas Hus, sa de at City Elite er utrolig populær. Denne skal også være god på grusveier som jeg har tenkt å gå på, mens TFK twist er dårligere på slikt.... Har hatt liten bag på vognen som vi har nå Teutonia og den har fungert helt greit også med pose. Og jeg har hatt barn som har vært lange.......
Mads og Mathias Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har mountain buggy selv, men har utrolig lyst på babyjogger city elite. Har solgt alle 3 vognene du skriver om i noen år nå og det er så og si ingen reklamasjoner på hverken Babyjogger eller Mountain buggy Lykke til med valget. Jeg ville valgt babyjogger nå
ØnskerSegSpire_m/spire :) Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Her avgjør plass i bagasjerom, enkel sammenslåing - og går for Baby Jogger City Elite....er også penger å spare på kjøpe den på nettet via ett svensk nettsted eller www.vognimport.no . I mitt område er TFK den suverene vinner, men på det nye Barnas Hus, sa de at City Elite er utrolig populær. Denne skal også være god på grusveier som jeg har tenkt å gå på, mens TFK twist er dårligere på slikt.... Har hatt liten bag på vognen som vi har nå Teutonia og den har fungert helt greit også med pose. Og jeg har hatt barn som har vært lange....... At tfk er dårlig på grusvei er jeg ikke enig i. Den er helt topp til all slags bruk. Noen ganger tror jeg selgere i butikker nesten bare villeder kunder mer enn de veileder. Tfk er ihvertfall kjempe flott til all slags bruk. Jeg har hatt endel vogner for å si det sånn, og tfk er en vinner her!
Frufluffy Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Tfken min var suveren på alle underlag. Idag har jeg vært å sett på Tfk og Babyjogger elite Tfk, har større hjul og større kurv under Den har større sportsedel og større bag. Liker hardbaggen her uendelig mye bedre enn den andre. Enkel å legge sammen. Babyjogger er utrolig enkel å legge sammen, ble like liten som tfken sammenlagt. Alle ting er lydløse. altså: skal du legge barnet ned når det sover så går det lydløst, skal du se i tittelukene så er de festet med magnet og bråker ikke som borrelås. Bremsen godkjenner jeg som "håndbrems" da den er oppe ved styret. så ikke på høyden hvor langt du må bøye deg ned for å se til barnet, Glemte det. Har god tid jeg også
Lillepai85 Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2013 Takk for svar alle sammen! Virker som det er delte meninger, men det kommer man ikke unna Fint med innspill i hvertfall!! Jeg er enig i at tfk bagen er mye større og bedre enn babyjogger sin. Jeg liker også at babyjogger har så fine detaljer på sportsdelen som magnetene, superenkel å legge sammen(kan gjøre det med en hånd) også er den god å kjøre! Er vel sportsdelen barnet kommer til å bruke lengst. Tror jeg må ta meg en tur på barnas hus for å se på de en gang til jammen meg ikke enkelt valg dette her! Det er fint å bruke tiden på å finne en barnevogn som passer til egne behov, så slipper man å bli misfornøyd når man tar den i bruk !
Snellamedto Skrevet 21. februar 2013 #12 Skrevet 21. februar 2013 Ser at ingen har skrevet om Mountain Buggy her, så da deler jeg min erfaring. Og det er at den er SUPER. Jeg har bare tfk og sammenligne med, og hovedinnvendingen er at tfk har mye mindre plass under, vanskelig å slå ned kalesjen, og har flere reklamasjoner enn urban jungle. Jeg synes urban jungle er utrolig god, og den tåler alt!! Vår vogn går nå på tredje saltete oslovinter med barnevognfiendtlige fortau, og den har aldri sviktet. I tillegg er den bumpet opp og ned til andre etasje så og så hver dag, heller ingen problemer. Ingen skader, ingenting å utsette. God kvalitet!! Det eneste jeg kan utsette på den, er at bagen er litt grunn (ikke så veldig mye kortere enn de andre, 1-2 cm) og at det ble litt åpent ned i bagen, men jeg fikk januarbaby og det var iskaldt, så tenkte mye på vær og vind når gutten var bitteliten. Det går an å kjøpe forlenger til kalesj (universal), så har man løst både vind-og-vær-problemet og bedre solskjerming. Synes vogna er nettere enn tfk også, mindre stoff og stål, om du skjønner. Vogna vår skal straks til pers med andremann til sommeren, men 2-åringen bruker den fremdeles! Super vogn som anbefales på det sterkeste :-)
Frufluffy Skrevet 21. februar 2013 #13 Skrevet 21. februar 2013 Da får jeg slenge på at min tfk overlevde i alle fall 5 år med hardkjør. Vi gikk på all slags underlag og masse snø. Aldri hatt problemer.. Er på jakt etter ny vogn fordi jeg vil ha ny vogn og den gamle er gitt bort.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2018 #14 Skrevet 13. mars 2018 Vet ikke med de andre vognene, men Mountain Byggy Urban Jungel finner du hvertfall en del informasjon om her : https://minbabyguide.com/mountain-buggy-urban-jungle-videodemonstrasjon-egenskaper-og-erfaringer/ Anonymkode: 3edfe...6c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå