Gå til innhold

Hvordan ser kristne ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kristne ungdommer (gjerne tilknytta frikirka): Prøver å skille seg litt ut, men ender opp med å se helt like ut. De har litt sånn bruktbutikk-stilen med kjerringkjoler i en flatterende snitt, gamle skinnvesker, og strikkajakker. Eller de har dreads og litt mer flagrende stil. Gutta går gjerne med hatt for å være spesielle.

Kjenner igjen det fjerne blikket med en sånn gnist i som noen snakka om over, og naiviteten. De elsker allsang og partyleker, og pølsepizza med ketsjup på. Litt sånn "seee så gøy vi har det uten alkohol!". De henger bare med "sine egne", men later som de er veldig interessert i deg og ditt.

Voksne damer: Pen og ren stil, gjerne perler i øra og kors i halsen. Veldig streite i utseendet.

Gamle damer: Enten langt hår i strikk/flette eller bare en kjedelig kort sveis. Naturlig hårfarge. Klær er enten veldig konservative med halvlange ullskjørt og bluser knept helt opp, brune strømper og helsesko, eller veldig intetsigende med strikkagensere uten fasong, olabukser i blågrå osv.

Dette var gøy! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror Jesus bryr seg fint lite om folk har tatoeringer, lilla hår og poercinger heller. Han bryr seg om det som er inni folk, ikke utenpå.

Men dette med at vårt legeme er et tempel for Den Hellige Ånd, det betyr vel at man bør gå inn for å se noenlunde ordentlig ut. Ikke alle lykkes med det, men man kan iallfall prøve.

I gammeltestamentlig tid var det forresten en spesiell måte å ydmyke seg for Gud. Den som ydmyket seg kunne kle seg i sekk og aske, dvs kle seg i en sekk og strø aske på hodet. I en slik tilstand så man neppe særlig stilig ut.

Skrevet

Innmari lærerik tråd. Jeg har funnet ut mye om meg selv jeg ikke vet fra før. Nå vet jeg hvorfor det klør så inni granskogen på ryggen! :P

Skrevet

De fleste kristne skiller seg ikke nevneverdig ut. Men noen gir meg virkelig frysninger på ryggen. De er normalt, men pent og tekkelig kledd, og de er så utrolig overdrevent og falskt hyggelige, engasjerte, blide og positive, at man blir sliten bare av å være i nærheten av dem.

Disse falske menneskene går jeg i ring utenom på gata for å slippe å bli overfalt av alle de grusomt påtrengende spørsmålene om livet mitt, mens de stirrer på deg med store, hjernevaskede øyne og påklistret smil, og synes alt er bare SÅÅÅ fantastisk koselig!!!

Anonym poster: 9dc884d5f154789a2aced209ef7293fd

Skrevet

Dette er nesten morsomt, jeg har aldri hørt så mange rare fordommer om kristne på en gang. Tro meg, kristne ser ut som alle andre, og du ser ikke på noen at de er det.

Skrevet

Jeg har en stereotype i hodet mitt. Klærne er gammeldagse, gjerne strikkejakke. Ingen sminke, utseende betyr ikke så mye. Flink å lage mat og drar gjerne frem gitaren og synger "jesus elsker alle barna". Veldig snille og forståelsefulle mennesker.

I virkeligheten stemmer nok ikke dette så godt wink.png

Anonym poster: 501bdea5ff9cb15cbd893db63c47c018

Ha ha, det stemmer 100% på ei som jeg kjenner! :-D

Skrevet

Kristne ungdommer (gjerne tilknytta frikirka): Prøver å skille seg litt ut, men ender opp med å se helt like ut. De har litt sånn bruktbutikk-stilen med kjerringkjoler i en flatterende snitt, gamle skinnvesker, og strikkajakker. Eller de har dreads og litt mer flagrende stil. Gutta går gjerne med hatt for å være spesielle.

Kjenner igjen det fjerne blikket med en sånn gnist i som noen snakka om over, og naiviteten. De elsker allsang og partyleker, og pølsepizza med ketsjup på. Litt sånn "seee så gøy vi har det uten alkohol!". De henger bare med "sine egne", men later som de er veldig interessert i deg og ditt.

Voksne damer: Pen og ren stil, gjerne perler i øra og kors i halsen. Veldig streite i utseendet.

Gamle damer: Enten langt hår i strikk/flette eller bare en kjedelig kort sveis. Naturlig hårfarge. Klær er enten veldig konservative med halvlange ullskjørt og bluser knept helt opp, brune strømper og helsesko, eller veldig intetsigende med strikkagensere uten fasong, olabukser i blågrå osv.

Dette var gøy! :P

Banzai! Stemmer på en prikk utfra mine oppfatninger også. Vet om flere som er slik :-)

Skrevet

Vet dere at kristne har høyere utdanning enn gjennomsnittet? Det er dokumentert over lang tid.

• 9 år senere...
Skrevet

Kristne kan gå i kort kjole o.l. som andre damer. 

Enkel klesdrakt sammenlignes med i kristne boken Unge i dag av Ellen.G.White:

Hvor sjarmerende og tiltrekkende er ikke en enkel klesdrakt, som i skjønnhet kan sammenlignes med markens blomster. —   

Så ja ikke noe problem å gå lettkledd som kristen heller.   Det står også at er en fordel for kvinnen og se bra ut for mannen sin i den boken.   Så finnes ikke noen begrensninger på klær så lenge man kler seg sømmelig som kristen er det innefor at man ikke dukker opp i kirken bare i bekini eller annet lissom..  

Skrevet
Pils skrev (1 time siden):

Kristne kan gå i kort kjole o.l. som andre damer. 

Enkel klesdrakt sammenlignes med i kristne boken Unge i dag av Ellen.G.White:

Hvor sjarmerende og tiltrekkende er ikke en enkel klesdrakt, som i skjønnhet kan sammenlignes med markens blomster. —   

Så ja ikke noe problem å gå lettkledd som kristen heller.   Det står også at er en fordel for kvinnen og se bra ut for mannen sin i den boken.   Så finnes ikke noen begrensninger på klær så lenge man kler seg sømmelig som kristen er det innefor at man ikke dukker opp i kirken bare i bekini eller annet lissom..  

Hvorfor skriver du i en tråd fra 2013?

Anonymkode: e1d8e...7e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skriver du i en tråd fra 2013?

Hvorfor leser du tråd fra 2013 og stiller spm i den bare pga jeg skrev et innlegg? 

Skrevet
Pils skrev (1 minutt siden):

Hvorfor leser du tråd fra 2013 og stiller spm i den bare pga jeg skrev et innlegg? 

🤦‍♀️

Anonymkode: 1534f...fe9

Skrevet
Pils skrev (1 minutt siden):

Fordi den kom øverst i forumet når du skrev i den.

om du vil ta opp temaet på nytt kan du heller lage en ny tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...