Tabitha Skrevet 18. februar 2013 #26 Skrevet 18. februar 2013 Vi kristne er nok mer restriktive med neonfarger i håret, tatoveringer og piercinger. Men jeg kjenner ikke til noen damer i dag, som kun går i skjørt. Det savner jeg litt. Det var en viss sjarme med de damene som alltid gikk i skjørt, og som nå har gått bort. Ei vi traff på sommerferie hvert år hadde skjørt, brun strømpebukse og støvler. Og så hadde hun alltid kamferdrops til oss barna.
Kaklehøna Skrevet 18. februar 2013 #27 Skrevet 18. februar 2013 Vel, min bestevenninne som er veldig kristen har tatoveringer, en del sminke og kler seg som alle andre på vår alder. Men sånn utifra fordommer, så vil jeg si at kristne ser litt gammeldagse ut. Gjerne med briller, lite sminke, dekkende klær.
Berta_78 Skrevet 18. februar 2013 #28 Skrevet 18. februar 2013 Min kristenklisje er Hareide og kona. Pene tenner, pent hår, klær midt mellom anstendig og sexy og det uttrykket som får deg til å lure på om de er ruset eller bare helt bortreist. En annen som ser kristen ut er (påkledd) Sandra Lyng Haugen. Wenche Knutsen selvfølgelig. Og Sissel Kyrkjebø.
prekæs Skrevet 18. februar 2013 #29 Skrevet 18. februar 2013 Ikke nødvendigvis gammeldags kledd, men klær i klassisk snitt, kjoler og skjørt til under knærne, moderat utringing, pumps, men ikke spisse eller med for tynne hæler. Blazer i trygg farge, Strøkne bluser med pen krave. Ett salig smil og enkle smykker i edelt metall.
Lady lovely locks Skrevet 18. februar 2013 #30 Skrevet 18. februar 2013 Ok mine fordommer, men da må dere ikke henge meg for det da... Kristne ser så smått hypnotistert ut. De har vid åpne øyne som det gnistrer av. de smiler hele tiden. Ser litt ut som de går i søvne. Elsker liksom alt, alltid positive. Stoler ikke helt på sånne folk.
MammantilNurket Skrevet 18. februar 2013 #31 Skrevet 18. februar 2013 Halloooo?? Vet dere ingenting, eller? ALLE vet da at en vaskeekte kristen har langt hår og gjerne skjegg, går i hvit kjortel, har sandaler på føttene (uansett årstid) og topper antrekket med en snasen liten glorie på hodet En skikkelig grepa kristen skal ha et litt bedrøvet ansiktsuttrykk og blikket vendt opp mot himmelen til en hver tid. NB: Dette kan medføre en viss risiko, da man lett kan trå feil, falle oppi hull, tråkk i illeluktende saker med mer.
Galskapens overhode Skrevet 18. februar 2013 #32 Skrevet 18. februar 2013 Det er vel stygt å si.. Men jeg har også inntrykk av at kristne, eller religiøse, er noe enkle mennesker. Lavere utdannet, enkelt språk og blåøyde/godtroende. Jeg tror at man må være litt enkel for å klare å tro så sterkt. ( dette sier jeg ut fra egne observasjoner og er mulig ikke gjengs med den enorme religiøse folkemassen) Jeg skulle ønske jeg hadde evnen til å tro, det hadde vært fint å kunne finne trøst i noe større..
magica fra tryll Skrevet 18. februar 2013 #33 Skrevet 18. februar 2013 Haha! Nå har jeg iallefall fått dagens latterkrampe De fleste som ikke vet at jeg er kristen bruker å bli veldig sjokkert om de møter meg på byen på søndagene og hører jeg har vært i gudstjeneste Eller at jeg får alltid spørsmål om det ikke er ganske stygt gjort mot kristne at jeg går med "deres symbol", korset. Da mister de som oftest haken når jeg forteller at jeg er kristen. Ingen i min meninghet på min alder er noe lik den stereotypen som flere beskriver, men det er vel som i alle miljøer med fordommer. Til og med i de forskjellige kristne menighetene er det jo fordommer i mellom Anonym poster: 1f6ab7c385065eccab95c7082a7b0758 Ja, du er kanskje mer "Frøken bibelstripp"-typen? Om du ikke vet hva det er, så hør på sangen med Øystein Sunde;)
Vårbarnet med to små Skrevet 18. februar 2013 #34 Skrevet 18. februar 2013 Tenker jeg da er mer bibelstripptypen. Jeg går ikke ut av huset uten sminke, og da snakker vi ikke kun et lite touch av mascara og litt lipgloss.... jeg liker meg aller best i traaange klær og høye hæler. Dessverre gikk jeg opp litt for mange kilo da jeg hadde mine fire-fem aborter, så yndlingsklesstilen er litt tonet ned. Nå som høygravid er jeg svæææært nøye på å alltid se fresh ut. Jeg vil ikke være noen slummy mummy. Masse smykker og fargeglade klær. Kort hår, farges stadig vekk, og ingen midtskill. Liker å være på fylla, elsker rockabilly og har ikke akkurat zombieblikk som lyser av guds glede.... Meeeeeen, jeg skjønner godt mange av meningene deres. For jeg kjenner maaaaange sånne kristne også. Som i tillegg skal kline sine "riktige" meninger i tryne på andre. Det er overhode ikke min stil.
rytme Skrevet 18. februar 2013 #36 Skrevet 18. februar 2013 Jeg googlet "kristen jentegjeng" og fikk blant annet dette bildet http://www.google.no/imgres?q=kristen+jentegjeng&um=1&hl=no&tbo=d&biw=1092&bih=514&tbm=isch&tbnid=Z35Li-mu7yEreM:&imgrefurl=http://www.bt.no/bergenpuls/Slik-festet-bergenserne-1782911.html&docid=Rb7kH9c3WrwtKM&imgurl=http://www.bt.no/migration_catalog/article2268720.ece/BINARY/w380/jentegjeng&w=380&h=285&ei=PIwiUdm4IqbU4QSTo4DQDA&zoom=1&ved=1t:3588,r:4,s:0,i:90&iact=rc&dur=1170&sig=117635623479859018786&page=1&tbnh=192&tbnw=243&start=0&ndsp=8&tx=99&ty=112 Jeg aner ikke hvem de er, men de er absolutt slik jeg ser for meg kristne jenter ser ut. Helt normale, men med en litt "pen" klesstil og ikke for avslørende eller shabby liksom. Litt forsiktig sminke, absolutt ikke mye. Ten-sing jenter liksom. Og ja, jeg VET at dette ikke er tilfelle for de fleste kristne, men det er altså slik de er i mitt hode da...
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #37 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Jeg googlet "kristen jentegjeng" og fikk blant annet dette bildet http://www.google.no...=8&tx=99&ty=112 Jeg aner ikke hvem de er, men de er absolutt slik jeg ser for meg kristne jenter ser ut. Helt normale, men med en litt "pen" klesstil og ikke for avslørende eller shabby liksom. Litt forsiktig sminke, absolutt ikke mye. Ten-sing jenter liksom. Og ja, jeg VET at dette ikke er tilfelle for de fleste kristne, men det er altså slik de er i mitt hode da... Oi, hun i rødt minnet veldig om meg selv. Men jeg kunne ikke drømt om å gå i rødt. Disse var akkurat slik jeg forbinder med kristne jenter. Her hadde jeg sklidd rett inn, nesten Pynter meg kanskje litt mer om jeg skal feste. Endret 18. februar 2013 av Elsker livet
Håper<3 Skrevet 18. februar 2013 #38 Skrevet 18. februar 2013 Ser for meg en ung naturlig pen jente uten sminke og i lite utfordrende klær som smiler mye og er så forståelsesfull til alt du sier at du blir gal. Og så er hun veldig snusfornuftig.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #39 Skrevet 18. februar 2013 Mange boller ute og går. Mye kaffe og skolebrød, vet dere Anonym poster: 7f5288e168e68258e60a0b4ec77b5bba
nagini Skrevet 18. februar 2013 #40 Skrevet 18. februar 2013 Tenker ikke at kristne ser ut på en spesiell måte, de personlig kristne jeg kjenner er alt fra helt A4, jåledukke, litt prippent, veldig alternativt, og en pønker.
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #41 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Mange boller ute og går. Mye kaffe og skolebrød, vet dere Anonym poster: 7f5288e168e68258e60a0b4ec77b5bba Så du mener kristne spiser med boller og drikker mer kaffe enn andre? Der har du ikke meg. Men noe bollete er jeg allikevel. Vet ikke hvorfor, men det skyldes ikke kostholdet i alle fall Men du har kanskje rett angående den eldre garde, de er glade i kaker og kirkekaffe. Endret 18. februar 2013 av Elsker livet
Skylander Skrevet 18. februar 2013 #42 Skrevet 18. februar 2013 Jeg er kristen og kler meg vel helt normal tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #43 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vet ikke om det her er en tulletråd jeg, men svarer for meg selv. Jeg er kristen, altså, jeg tror på Jesus. Det er det som er å være kristen. Jeg kler meg akkurat slik som andre, tenker overhode ikke at valg av klær har noe med min tro å gjøre. Jeg tror Jesus bryr seg fint lite om folk har tatoeringer, lilla hår og poercinger heller. Han bryr seg om det som er inni folk, ikke utenpå. Anonym poster: 537235091dfab2f96e78e1b73220b1bf
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #44 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vet ikke om det her er en tulletråd jeg, men svarer for meg selv. Jeg er kristen, altså, jeg tror på Jesus. Det er det som er å være kristen. Jeg kler meg akkurat slik som andre, tenker overhode ikke at valg av klær har noe med min tro å gjøre. Jeg tror Jesus bryr seg fint lite om folk har tatoeringer, lilla hår og poercinger heller. Han bryr seg om det som er inni folk, ikke utenpå. Anonym poster: 537235091dfab2f96e78e1b73220b1bf Tråden var ment seriøst. Men den skulle helst være morsom.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #45 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vet ikke om det her er en tulletråd jeg, men svarer for meg selv. Jeg er kristen, altså, jeg tror på Jesus. Det er det som er å være kristen. Jeg kler meg akkurat slik som andre, tenker overhode ikke at valg av klær har noe med min tro å gjøre. Jeg tror Jesus bryr seg fint lite om folk har tatoeringer, lilla hår og poercinger heller. Han bryr seg om det som er inni folk, ikke utenpå. Anonym poster: 537235091dfab2f96e78e1b73220b1bf Tråden var ment seriøst. Men den skulle helst være morsom. Jeg synes kanskje det ikke funka helt. Jeg prøver å få de jeg kjenner og de som er rundt meg til å forstå at Jesus er for alle. Uansett hvordan man ser ut, tenker, har opplevd, velger å leve livet, osv. Man kan ikke kategorisere Jesus. Det er mennesker som har følt seg konfortable med at de som tror på Jesus er sånn og sånn. Det er på tide at Jesus blir satt i riktig lys. Og vi som tror på Han hjelper ikke alltid til fir å si det sånn. Anonym poster: 537235091dfab2f96e78e1b73220b1bf
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #46 Skrevet 18. februar 2013 Briller etter å ha lest masse i Bibelen..... Bibelen mine foreldre fikk da de giftet seg har bittebittesmå bokstaver... Litt godtroende.... man tror jo på noe som ikke er bevist - selv om de ofte ikke tror på alternativ behandling fordi... selv om det ofte virker ikke er bevist. Dermed noe selvmotsigende, selv om de ofte hevder det motsatte selv. Ofte veldig jordnære folk, opptatt av de nære ting. Noe som igjen på en måte er kjempeselvmotsigende siden det de tror på ikke er jordnært i det hele tatt. De har ofte kløpinner, eller de prøver diskret å klø seg på ryggen (for man gjør jo ikke noe som trekker andres oppmerksomhet til kroppen sin). Årsaken til at de går og klør på ryggen er at de har anlegg for (engle-)vinger. Når de er veldig snille og gode klør de mer fordi vingeanleggene begynner å utvikle seg. De som blir riktig gamle og har vært riktig snille prøver å skjule englevingene under lag med klær, og kan derfor se litt pukkelrygget ut Men sånn ellers så ser og oppfører alle mine kristne venner seg stort sett slik som gjennomsnittet ellers i befolkningen Anonym poster: 0c08addd1e3144d66fdcc17e4fe4d427
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #47 Skrevet 18. februar 2013 Bare sånn for ordens skyld..... innlegg # 46 var ironisk ment, ja Anonym poster: 0c08addd1e3144d66fdcc17e4fe4d427
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #48 Skrevet 18. februar 2013 Jeg vet ikke om det her er en tulletråd jeg, men svarer for meg selv. Jeg er kristen, altså, jeg tror på Jesus. Det er det som er å være kristen. Jeg kler meg akkurat slik som andre, tenker overhode ikke at valg av klær har noe med min tro å gjøre. Jeg tror Jesus bryr seg fint lite om folk har tatoeringer, lilla hår og poercinger heller. Han bryr seg om det som er inni folk, ikke utenpå. Anonym poster: 537235091dfab2f96e78e1b73220b1bf Tråden var ment seriøst. Men den skulle helst være morsom. Jeg synes kanskje det ikke funka helt. Jeg prøver å få de jeg kjenner og de som er rundt meg til å forstå at Jesus er for alle. Uansett hvordan man ser ut, tenker, har opplevd, velger å leve livet, osv. Man kan ikke kategorisere Jesus. Det er mennesker som har følt seg konfortable med at de som tror på Jesus er sånn og sånn. Det er på tide at Jesus blir satt i riktig lys. Og vi som tror på Han hjelper ikke alltid til fir å si det sånn. Anonym poster: 537235091dfab2f96e78e1b73220b1bf Jeg har tro på at vi som kristne ikke skal være for selvhøytidelige. Få fordommene på bordet, og gjerne spøke med dem. Jeg syns tråden nettopp viser at kristne finnes i like mange varianter som ikke-kristne.
Firekids Skrevet 18. februar 2013 #49 Skrevet 18. februar 2013 Kristne ser vel ut som Mette Marit, Blomster Finn, Ole Paus, Gunnar Stålsett eller Knut Arild Hareide. Omtrent sånn som andre altså.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #50 Skrevet 18. februar 2013 Min kristenklisje er Hareide og kona. Pene tenner, pent hår, klær midt mellom anstendig og sexy og det uttrykket som får deg til å lure på om de er ruset eller bare helt bortreist. Ikke kødd med Hareide. Han er en av de fineste menneskene som finnes. Anonym poster: bd6de2000642b6c3da7d3ff1b55f21b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå