Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Har kristne noen særegne trekk? Egen klesstil e.l?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 jeg er kristen og kler meg helt normalt. Anonym poster: 03f6459bb75084dc99db3db04a36ebce
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Noen påstår de kan se at folk er kristne. Jeg tviler egentlig på det, men det er vel noen kristne der kvinner kun kan gå i skjørt (selv klarer jeg ikke skille disse fra andre kvinner som går i skjørt). Anonym poster: e9e2925ab7f69e44d504aa84acffd759
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2013 Må bare legge til at man må dra frem sine fordommer og sette politisk korrekthet til sides. Ellers blir det ikke noe morsomt.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har en stereotype i hodet mitt. Klærne er gammeldagse, gjerne strikkejakke. Ingen sminke, utseende betyr ikke så mye. Flink å lage mat og drar gjerne frem gitaren og synger "jesus elsker alle barna". Veldig snille og forståelsefulle mennesker. I virkeligheten stemmer nok ikke dette så godt Anonym poster: 501bdea5ff9cb15cbd893db63c47c018
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 Hvorfor har du valgt akkurat det bilde som profilbilde, Elsker livet? Føler du at det representerer deg selv? Anonym poster: f1aa458e5ddeda14abef8f0e8ce73f81
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har en stereotype i hodet mitt. Klærne er gammeldagse, gjerne strikkejakke. Ingen sminke, utseende betyr ikke så mye. Flink å lage mat og drar gjerne frem gitaren og synger "jesus elsker alle barna". Veldig snille og forståelsefulle mennesker. I virkeligheten stemmer nok ikke dette så godt Anonym poster: 501bdea5ff9cb15cbd893db63c47c018 Nå lo jeg godt. Det finnes faktisk noen av dem.
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2013 Hvorfor har du valgt akkurat det bilde som profilbilde, Elsker livet? Føler du at det representerer deg selv? Anonym poster: f1aa458e5ddeda14abef8f0e8ce73f81 Ja, men jeg er feitere og liker ikke å lage mat
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Litt sånn vestkanten looken med perler men mindre sminke. Litt store fjerne øyne. Anonym poster: 75658a8069f1611c6002cb473de32417
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 I mitt hode går de med skikkelig gammeldagse bestemoraktige klær. Gensere med bluse under og skjørt. Og så har de skikkelig gammeldags frisyre også. Går ate med joggesko, og kjører triste gamle biler. Ligger alltid langt under fartsgrensa. Anonym poster: dfb3e50199fd322a187bf9aaf4c2779a
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 Hvorfor har du valgt akkurat det bilde som profilbilde, Elsker livet? Føler du at det representerer deg selv? Anonym poster: f1aa458e5ddeda14abef8f0e8ce73f81 Ja, men jeg er feitere og liker ikke å lage mat Så da har du valgt bilde ut fra utseende på dama? Blondt langt hår og litt trauste klær? Anonym poster: f1aa458e5ddeda14abef8f0e8ce73f81
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 18. februar 2013 I mitt hode går de med skikkelig gammeldagse bestemoraktige klær. Gensere med bluse under og skjørt. Og så har de skikkelig gammeldags frisyre også. Går ate med joggesko, og kjører triste gamle biler. Ligger alltid langt under fartsgrensa. Anonym poster: dfb3e50199fd322a187bf9aaf4c2779a Der har du svigers
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 18. februar 2013 #13 Skrevet 18. februar 2013 Dette er damene: De kler seg fornuftig, handler brukt og arver klær. Gjerne gamle strikkejakker og skjørt uten passform som går like under under knærne. De har håret i strikk, enten hestehale eller to fletter. De har sjelden veldig mørkt eller svart hår. De lager all mat fra bunnen av. De bruker mye tid på kjøkkenet, og de spiser godt. Derfor er mange litt runde i formen. (utseende betyr ikke alt). De har ofte briller. De bruker alltid tøfler inne, hjemmelagde (muligens arvet). De er sjenerte, men høflige og har omsorg for andre mennesker.
magica fra tryll Skrevet 18. februar 2013 #14 Skrevet 18. februar 2013 Tja,-noen ser jo også litt sånn"frøken bibelstripp" ut;) Med et lite gullkors dinglende mellom puppene i den dyyyype utringninga, og lange mascaraøyenvipper, mens de lovpriser Gud når de synger i menighetskoret...hehe
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #15 Skrevet 18. februar 2013 Hvorfor har du valgt akkurat det bilde som profilbilde, Elsker livet? Føler du at det representerer deg selv? Anonym poster: f1aa458e5ddeda14abef8f0e8ce73f81 Ja, men jeg er feitere og liker ikke å lage mat Så da har du valgt bilde ut fra utseende på dama? Blondt langt hår og litt trauste klær? Anonym poster: f1aa458e5ddeda14abef8f0e8ce73f81 Har valgt bildet delvis pga. det ja. Men jeg er kanskje ikke så traust når jeg står ved komfyren, jeg er mer sporty kledd. Jeg syns bildet beskriver en typisk gammeldags husmor, det er meg godt på vei. Men noe modernisert er jeg nok. Komfyren er litt mer high tech også
PintSizedDictator Skrevet 18. februar 2013 #16 Skrevet 18. februar 2013 Jeg får vel mye pes nå, men husk at dette er fordommer og jeg er fult klar over at realiteten ikke er slik! Men... jeg føler liksom at jeg kan merke at folk er kristne ved at de prater. Litt sånn mindre oppegående liksom. 0=) Jeg -vet- at dette ikke er tilfelle så shooh!
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #17 Skrevet 18. februar 2013 Jeg får vel mye pes nå, men husk at dette er fordommer og jeg er fult klar over at realiteten ikke er slik! Men... jeg føler liksom at jeg kan merke at folk er kristne ved at de prater. Litt sånn mindre oppegående liksom. 0=) Jeg -vet- at dette ikke er tilfelle så shooh! Noen er kanskje så låst i sin tankegang at de ikke ser seg til siden. Det blir såpass fremmed og rart at de reagerer akkurat som du gjør. De virker rett og slett litt dumme. Jeg vet jeg gjerne kan fremstå sånn selv her inne, men det er vel gjerne før jeg får vist hvem jeg er som helhet
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #18 Skrevet 18. februar 2013 Haha! Nå har jeg iallefall fått dagens latterkrampe De fleste som ikke vet at jeg er kristen bruker å bli veldig sjokkert om de møter meg på byen på søndagene og hører jeg har vært i gudstjeneste Eller at jeg får alltid spørsmål om det ikke er ganske stygt gjort mot kristne at jeg går med "deres symbol", korset. Da mister de som oftest haken når jeg forteller at jeg er kristen. Ingen i min meninghet på min alder er noe lik den stereotypen som flere beskriver, men det er vel som i alle miljøer med fordommer. Til og med i de forskjellige kristne menighetene er det jo fordommer i mellom Anonym poster: 1f6ab7c385065eccab95c7082a7b0758
Countess Skrevet 18. februar 2013 #19 Skrevet 18. februar 2013 Uuuh, det har musebrunt hår..helt slett, festet i en lav hestehale. Midtskille er også viktig her. Ingen sminke, og ganske bustete øyenbryn! De er kledd i hvit skjorte, med krave selvfølgelig. Alle knapper igjen, og et kors som henger utenfor. Et grått ullskjørt til under knærne.. Strømper, og lakksko! De har alltid bibelen under armen. Nynner gjerne på sanger om gud, og fred og slikt. Skulle nesten ønske det var slik
PintSizedDictator Skrevet 18. februar 2013 #20 Skrevet 18. februar 2013 Jeg får vel mye pes nå, men husk at dette er fordommer og jeg er fult klar over at realiteten ikke er slik! Men... jeg føler liksom at jeg kan merke at folk er kristne ved at de prater. Litt sånn mindre oppegående liksom. 0=) Jeg -vet- at dette ikke er tilfelle så shooh! Noen er kanskje så låst i sin tankegang at de ikke ser seg til siden. Det blir såpass fremmed og rart at de reagerer akkurat som du gjør. De virker rett og slett litt dumme. Jeg vet jeg gjerne kan fremstå sånn selv her inne, men det er vel gjerne før jeg får vist hvem jeg er som helhet Jeg har ikke oppfattet deg som dum Men du har rett i det at noen er veldig låst i sin egen oppfatning. Jeg har diskutert med et par kristne på nett som seriøst prøvde å overbevise meg om at Gud hadde gitt et amputert ben tilbake til den ene av de. Det vokste liksom ut igjen. I slike stunder sitter jeg slik; http://www.unitedliberty.org/files/images/doublefacepalm.jpg
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #21 Skrevet 18. februar 2013 Jeg kjenner noen kristne, og de er alle forskjellige, - akkurat som oss ikke-kristne også er. Og muslimer osv... Men jeg har et klassisk vennepar som jeg visste var kristen før jeg faktisk fikk vite at dem var det. Jeg merket det på hele dem. Væremåten, snakkemåten, men overhodet ikke måten å kle eller sminke seg på... Ufattelig hyggelig mennesker, jeg kan ikke beskrive hvor gode dem er, men uansett hvor smart og godt de snakker, føles det på meg som om de har skylapper for øynene likevel. De ser realiteten, de ser menneskene rundt seg, men likevel er det noe ved dem som er på en måte fjernt... Men de praktiserer kristendommen mer enn noen andre jeg kjenner også, og mange kaller seg "kristne", men vet ikke engang hva det innebærer. De tror at om de er døpt og konfirmert, er de kristne. Så det finnes forskjellige kristne, og det finnes jo også forskjellige måter å praktisere kristendommen på. Anonym poster: 5b37c26d8ce558db755ee718c804e895
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #22 Skrevet 18. februar 2013 Lite eller ingen sminke, rolige og sjenerte, blomstrete og gjerne litt gammeldagse klær, mannen snakker alltid for dem, de lever litt som i gamle dager der de gjør ingenting som anses som manns arbeid, når de er hjemme er de med barna og lager mat og holder huset i orden. Vi har et par slike naboer her. Alle andre møtes ute med barn og er sosiale men ikke dem. Veldig rare egentlig ;-) Anonym poster: 3c7ab8da50f018d3ae36af9b76ae8347
Gjest Vicky Pollard Skrevet 18. februar 2013 #23 Skrevet 18. februar 2013 Kvinnene har kort hår, gjerne hatt en runde med hår- rullene. En enkel bluse, godt kneppet i halsen, den er romslig og lagermet. Kanskje et enkelt perlekjede. Skjørt nedom knærne, tette strømpebukser og lave sko. Ingen sminke selvsagt. Mannen går i dress uansett. De er rolige og lavmelte. Kristne har en trygghet i seg selv som jeg misunner de. Ofte så "ser" jeg på folk at de er kristne, de har en spesiell glød i øynene De fleste kristne jeg kjenner ser ut som alle andre btw
Elsker livet Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #24 Skrevet 18. februar 2013 Kvinnene har kort hår, gjerne hatt en runde med hår- rullene. En enkel bluse, godt kneppet i halsen, den er romslig og lagermet. Kanskje et enkelt perlekjede. Skjørt nedom knærne, tette strømpebukser og lave sko. Ingen sminke selvsagt. Mannen går i dress uansett. De er rolige og lavmelte. Kristne har en trygghet i seg selv som jeg misunner de. Ofte så "ser" jeg på folk at de er kristne, de har en spesiell glød i øynene De fleste kristne jeg kjenner ser ut som alle andre btw Hørtes ut til å være en stilig gjeng.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #25 Skrevet 18. februar 2013 Jeg er Jehovas vitne og går(som alle vet) i skjørt når jeg er på felt. Ellers bruker jeg vanlige klær,tights,bukser,kjoler,tunikaer. Er bare på felt jeg skiller meg ut,men jeg bruker heller aldri "utfordrende" klær til vanlig - type dype utringninger osv. Anonym poster: 56ebf0d403254acd0b8093af4e24da10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå