Gå til innhold

Ca når godtar baby å drikke romtemperert melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik at en kun kan ha med en boks mme med på tur? Og hvor lenge er en åpnet mme brukbar i romtemperatur? Mener slike 200 ml ferdigblanda melkekartonger:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er litt individuelt fra barn til barn når de godtar det, men jeg ville i alle fall ikke gitt mini en hel flaske mme som var romtemperert. Kan gi magevondt :( Kan jo kjenne selv, hvis du drikker en hel flaske med væske, blir litt småuggen... Men jeg begynte å gi kaldt (romtemp.) vann feks til mat da hun begynte å spise fast føde (6mnd)

Skrevet

Gutten min har fått romtemperert melk helt siden vi var på barselavdelingen. Det går helt fint for han.

Skrevet

Åpna MME-kartonger (ferdigblanda) skal oppbevares i kjøleskap, og da er de så vidt jeg husker holdbare i 2 døgn (det står på pakken). I romtemperatur har de kort holdbarhet, ikke noe lengre enn vanlig kumelk (kortere, siden babyer er mer følsomme for bakterier). Det er ingen konserveringsmidler i den, og den har ikke antibakterielle egenskaper slik som morsmelk har.

Skrevet

min drikker fint morsmelk som har stått på bordet par timer. han er 4 måneder. men er jo noe annet med mme

Skrevet

min baby på 8 drikker kald mme .. bgynte med dette for en mnd siden .. vet ikke og tror ikke det er noen generell regel. Pass på at melken ikke blir sur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...