Gå til innhold

Sliter med tanken om at det kanskje ikke blir flere unger på meg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hjerteknuser på snart 5 år som er herligheten selv <3 Full av småramp, kvikke kommentarer, godhet og lure løsninger. Og nå ønsker jeg å gi ham et søsken!

Jeg er ikke sammen med faren til hjerteknuseren. Jeg har ny samboer som jeg har vært sammen med en god stund nå. Vi eier hus sammen, har faste jobber begge to, er fortsatt unge og har et stabilt liv. Hjerteknuseren er kjempeglad i mammas kjæreste, de leker og tuller masse sammen, og samboeren får lov til å være streng uten at hjerteknuseren løper og sladrer til mamma wink.png

Så nå higer det i meg med et barn til smile.png Men jeg er redd for at det ikke vil bli noe av det. Samboeren vil også ha barn, så problemet ligger ikke der. Problemet er kroppen min sad.png

Etter at jeg fikk mitt første barn fikk jeg hormonspiral. Legen ønsket ikke at jeg skulle bli gravid igjen med det første pga store komplikasjoner etter hastesnitt. Jeg var ødelagt i mange mndr, og kroppen min trengte hvile og oppbyggning.

Så fjernet jeg spiralen etter 3 år siden jeg begynte å få en del plager med uregelmessig mens, humørsvingninger og hele pakka. Etter noen mndr uten så begynte jeg på lavdose p-piller siden jeg ikke kunne tenke meg å få barn så tidlig i forholdet til samboeren. Så begynte jeg å merke at det ikke fungerte med de pillene jeg gikk på. Jeg byttet til en minipille, og håpet ting skulle roe seg.

Nå har legen gitt meg forbud mot hormonell prevansjon, alle typer spiral, i grunn alt av prevansjon utenom kondom. Kroppen min er hormonelt i ulage, big time!

Så nå vet jeg med sikkerhet at det i det minste vil ta tid før jeg kan bli gravid igjen, og det er en fare for at jeg vil ha store problemer med å få ting på stell.

Det gjør meg trist, frustrert og lei meg. Jeg var ødelagt når jeg og far til hjerteknuseren gikk fra hverandre, for jeg følte at jeg sviktet barnet mitt, og nå er jeg i fare for å svikte ham igjen. Han spør og ønsker en lillebror eller søster, og alt jeg kan si til ham, er at det sikkert kommer en baby etterhvert.

Jeg har jo et barn, og burde prise meg lykkelig for å ha fått det privilegiet det er å ha et barn, men det river i meg å vite at jeg kanksje ikke kan få et til, et søsken til min lille hjerteknuser sad.png

Anonym poster: fcf929cbb9a1717a823a4545c4ba198b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din å hør kordan sjangsene er for å bli gravid uten at det er fare for helsa :) lykke til

Skrevet

Dette kommer til å gå fint! :)

Det er viktig at du klarer å holde på den tanken! :)

Jeg slet med at hormonene var helt på bærtur og fikk forbud mot hormonprevensjon. Det tok to år før kroppen min stabiliserte seg.

Hadde mulighet for å få medisiner for å få eggløsning osv., men valgte å se om kroppen justerte seg selv siden vi ikke var redd for hvis jeg ble gravid som var hele grunnen til at jeg begynte på hormon prevensjon.

Nå sitter jeg her gravid med mitt første barn, etter nesten 3 år siden start.

Det har vært en lang vei og utrolig tungt til tider, men totalt verdt det! :)

Så bestill deg time hos lege, evt. hos en privat gynekolog så du får vite hva dagens status er :)

Hvem vet, det går kanskje fortere enn det du tror :)

Anonym poster: cc85d4ec66318a548c09e459643c8a7c

Skrevet

Dette kommer til å gå fint! :)

Det er viktig at du klarer å holde på den tanken! :)

Jeg slet med at hormonene var helt på bærtur og fikk forbud mot hormonprevensjon. Det tok to år før kroppen min stabiliserte seg.

Hadde mulighet for å få medisiner for å få eggløsning osv., men valgte å se om kroppen justerte seg selv siden vi ikke var redd for hvis jeg ble gravid som var hele grunnen til at jeg begynte på hormon prevensjon.

Nå sitter jeg her gravid med mitt første barn, etter nesten 3 år siden start.

Det har vært en lang vei og utrolig tungt til tider, men totalt verdt det! :)

Så bestill deg time hos lege, evt. hos en privat gynekolog så du får vite hva dagens status er :)

Hvem vet, det går kanskje fortere enn det du tror :)

Anonym poster: cc85d4ec66318a548c09e459643c8a7c

Takk <3 Trodde aldri dette skulle skje meg! Det gikk jo så greit med førstemann! 3 pp og han satt som et skudd! Men er redd for at KS, hormontull og alt anna skal ha ødelagt meg :( Men får vel bare vente og se og høre hva legen sier når jeg skal på kontroll :) Håper jeg får gode tilbakemeldinger :D

Anonym poster: fcf929cbb9a1717a823a4545c4ba198b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...