Gå til innhold

Hva får folk til å melde seg på Luksusfellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, de gjør det for å få hjelp, men lurer på om de tenker på at de dummer seg ut for hele Norge (faktisk hele Norden), og at nesten alle som ser på rister på hodet og lurer på hvordan man kan være så korte i hodet!

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

De føler vel at de ikke har noe valg. De har kjørt seg sjøl så jævlig på ræv at det er deres siste utvei.

Enig i at man rister på hodet og lurer på hvordan i alle dager det er mulig å være så korttenkt, men samtidig syns jeg at de er litt tøffe som tør å stå fram på den måten.

Skrevet

Det er vel enda dummere å ende opp uten hus og hjem, og ikke kunne sørge for mat til barna sine, fordi man har kjørt seg selv helt på ræva.

Så sånn sett er det nå bra de søker hjelp.

Skrevet

Jeg tenker at de sikkert må føle at det er nå eller aldri..

Dersom de ikke våger å 'dumme seg ut for hele Norge',

så vil de kanskje erfare at hele 'livet' går utfor stupet..

Jeg har aldri hatt problemer som de på Luksusfellen selv, altså,

men jeg tror jeg kunne vært villig til å bite i det sure eplet og melde

meg på dersom det var behov for det.. Når valget står mellom

å bli ledd av på TV eller å miste alt jeg eier og har..

De får heller bare bli 'ledd ut' og så får de selv le sist og best av alle!

Anonym poster: bc800e4cbb5149240379f68fa9f6a55c

Skrevet

Jeg sitter ikke å ler av de, har mer medfølelse enn noe annet. Og samtidig syns jeg det er bra at de faktisk klarer å ta det steget, selv om det innebærer offentlig ydmykelse.

Det er grusomt å sitte med gjeld opp til halsen og ikke komme seg ut av det. Det blir bare en vond sirkel av det hele. Har selv vært der av andre årsaker enn egen tankeløshet faktisk. Hadde jeg ikke fått en ganske så stor arv når jeg gjorde det, så hadde jeg aldri sittet i en selveid leilighet nå. Jaggu glad jeg ikke er avhengig av NAV for å klare meg til vanlig... -.-

Skrevet

Jeg tror det er siste utvei, de klarer ikke å ta tak i det selv.

Og skaffe seg hjelp til å rydde opp på egenhånd koster faktisk ganske store summer, så den jobben luksusfellen gjør for det er nok uvurderlig sånn sett. Og de er kjente for folk, det er god reklame for selskapene,banker etc å være samarbeidsvillige via tv. Så luksusfellen oppnår resultater, og får til avtaler mannen i gata ikke hadde hatt sjangs til å oppnå selv. Jeg tror veldig mange av de vi har sett på tv ikke hadde kommet seg ut av det hvis ikke de hadde fått den hjelpen.

Personlig får ikke unggutten som svei av hundretusner på byturer så mye sympati av meg, men respekt får han, for han vil ordne opp i sine dumheter.

Men det er mange tilfeller, hvor folk har mistet jobber etc som får min fulle sympati for at det er lett og havne i vanskeligheter. Alle kanm gjøre dumme valg,alle kan gjøre feil. De er ikke noe mindre verdt av den grunn!

Og du skriver de dummer seg ut for hele norden, ærlig talt. Hvor mange er det som ser ned på folk bare fordi de har en vanskelig periode i livet. Tror de fleste får støtte og oppmuntring av de rundt seg ved å stå fram. (og det har jo flere av de fortalt også)

Skrevet

Jeg ler ikke av de. Undres når det er godt voksne mennesker som gjør den ene økonomiske brøleren etter den andre..

Men de har ihvertfall vett til å be om hjelp! Og det skal man faktisk ikke skamme seg over. "Alle" kan komme i et eller annet uføre.

Anonym poster: e05b8f7c0d159841ac209dfa3a4b3f9b

Skrevet

Jeg tenker som så at i tillegg til uvurdelig hjelp med å ordne opp, så er det jo mange av disse som skjuler for alt og alle at de i det hele tatt har problemer. Ved å bla det opp på TV får de blottlagt alle sider av problemet, og dermed er det ikke lenger noen grunn til å opprettholde fasade utad og dermed bruke penger man ikke har... Lettere å søke hjelp eller støtte hos de rundt seg, når alle vet hvor blakk man er.

Anonym poster: ab23979571b73a15565ce874e22166fb

Skrevet

Hvor skulle de ellers fått hjelp? Jo, det er jo mulig å gjøre disse tingene selv, men dersom en er i en økonomisk krise sliter man nok som det er tror jeg. Og da er det vanskelig å se mulighetene. Og heller ikke alle "kan" mye om renter og muligheter, eller veiledende budsjett. Så jeg klarer absolutt å forstå hvorfor noen melder seg på luksusfellen.

Og det er nok også lettere for familien å søke hjelp hos de nærmeste når "alle" vet om problemene siden det er vist på TV. Da vet også alle at de ikke kan bruke så mye penger som før, og bare det at man vet at de vet er sikkert nok til å ikke bruke like mye som før.

Synes programmet er supert, og jeg sitter ikke å ler av folk som har havnet i en krise. Jeg synes ikke det er dumt å melde seg på et slikt program, jeg tipper de lærer masse og virkelig får hjelpen de trenger.

Skrevet

Jeg tror de er så dumme at de ser på det som en easy way out. De får sinnsykt gode dealer av bankene og slipper unna gjeldsannering slik som andre må ha. Kjenner til noen som var med i første sesong, rimelig korte i hue begge to så var ingen overaskelse at de endte opp der. De er like mye i uføret igjen nå som de var før de meldte seg på programmet, skjerpet seg noen få mnd og så var det påan igjen med sløsinga. Tror nok ikke de er de eneste....

Synes så sinnsykt synd på ungene til folka som er med på det der, vet at barnevernet i mange tilfeller allerede er på banen før tv3 caster dem. Kjenner en som jobbet i casting i tv3 før og han sa at det var sinnsyke krav for å få være med på showet, test av psyken f.eks. Han syntest det var kleint å være på jobb de dagene det var casting til dette showet, mye fjerne folk sa han.

Anonym poster: ea3f10983decadeb1e9669994f1e7151

Skrevet

Hvor skal de ellers få hjelp? Er det noen som kommer noen som helt vei med kreditorene alene? Nei, de er vanskelige som fy.

Vi gikk på trynet da finanskrisen kom, har ikke fått noe hjelp. Det norske samfunnet flår de med minst ressurser.

Anonym poster: 874e0da2d2f9fc8ca38001bc2d3c7fa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...