Gå til innhold

Grønn avføring i 3 dager. 2 mnd

Anbefalte innlegg

Min sønn har hatt grønn avføring i tre dager nå. det virker ikke som han har vondt i magen og humøret er på topp. På lørdag hadde han flere avføringsbleier enn ellers. I dag tidlig var det ekstremt mye og det luktet vondere enn ellers. Konsistensen er lik,kanskje litt mer løs i dag.Jeg har ikke spist noe jeg ikke spiser ellers. Noe å bekymre seg over ? Hørt grønn avføring både har vært normalt og unormalt.

Fortsetter under...

Datteren min har også grønn avføring fra tid til annen, særlig kort tid etter amming. Jeg tror det skyldes formelken, for hun har vært plaget med luft i magen under amming. Nå har hun ikke gitt tegn til vondt i magen på to uker eller så, men avføringen er innimellom grønn for det.

Hun legger bra på seg og virker helt fin i formen, så jeg bekymrer meg ikke for det:)

Annonse

Min gutt har også hatt det i to uker, men det begynner å dabbe av nå. Han hr aldri vært så bra i magen som han har vært de to siste ukene og det er slutt på skrikinga. Og han legger godt på seg. Er 2,5 mnd og veier over 7 kilo så ikke mangel på næring i allefall.

Grønn bæsj har jeg lest mye om ettersom babien min hadde det i to uker. Kan bety så mangt. Rett hjemme fra barsel kan det bety for lite mm, men bare i overgang bek-morsmelk avføring. Ellers alt fra normalt til pga for mye frmelk med mye laktose som irriterer tarm, magesmerter, virus, slev fra tenner som irriterer tarmen, jerntilskudd mor, melke-intoleranse baby. Det betyr iallefall at fornøyelsen går vel fort, uansett årsak. Ville ikke bekymret meg hvis formen er god, heller undersøke grunn hvis det vedvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...