Gå til innhold

Noen her som går på bt medisin etter preeklampsi?

Anbefalte innlegg

Jeg står på trandate 200 mg x3 og adalat 1 tbl pr dag. Nå har bt begynt å bli stabilt normalt (tror jeg), men legen vil ikke redusere mengden enda. Jeg blir utrolig svimmel etter jeg har tatt de, og det går ikke over før det nærmer seg neste dose.

Noen som har erfaring med hvor lenge det er normalt å ta medisin etter at bt har blitt normalt? Det skal vel trappes ned sånn at bt ikke går opp igjen?

Fortsetter under...

Hei! Jeg gikk på adelat i noen uker etter fødsel, hadde lite effekt av trandate. Det høres ut som om du bør kontakte lege igjen om du føler såpass ubehag. Og om bt er på vei ned igjen kan man vel etterhvert redusere doseringer. Lykke til, det er no herk det der! Gikk fødsel bra ellers? Og den lille da? -:)

Aha, kansje derfor det har tatt så lang tid, pga dårlig effekt. Det er 6 uker siden fødsel, og bt har vært høyt helt til nå. Har målt det noen ganger selv, og det varierer litt, men er ikke i nærheten av hva det var. Skal på 6 ukers kontroll på torsdag, så får ta det opp da. Utrolig slitsomt å må legge seg ned overalt når jeg føler jeg vil besvime.

Fødsel gikk vel greit, ble akutt ks, utviklet hellp, hadde bt på 200/160 så jeg lå de 2 første døgnene på intensiven, det var litt nedtur. Den lille gikk det veldig greit med, litt dårlig til å spise i starten, og sleit med vekta, så det gikk skeis med amminga.

Ja, seks uker var en god stund, skjønner du er lei av å gå rundt i svime. Godt at alt gikk bra med den lille -:) det er tungt med de første dagene man er så dårlig, ikke moro å være borte fra sin lille. Alt godt til dere -:)

Godt at noe er seponert da -:) du er på rett vei. Jeg gikk vel på medisiner i ca 6 uker etter fødsel. Jeg var ganske dårlig de siste to ukene før fødsel ja. Fikk min i uke 33, så var innlagt på Barneklinikken i nesten tre uker. Og jeg lå 1 1/2 døgn på overvåkning og så en uke på barsel. Det var hat! Ingen baby med meg, men være i lykkeland med alle andre der. Mye styr med å få igang melk med pumping, brystskjold osv. Alt blir ikke som man håper på !

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...