Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #26 Skrevet 17. februar 2013 Hva er det egentlig du er redd for, forresten? Har du sjekket noe statistikk angående hvor mange mennesker som er blitt skadd av innbruddstyver de siste 10 årene i Norge? Hva ser du for deg kan skje? Har du ikke lest om innbrudd i hus der familien har sovet seg gjennom det hele uten å merke noe før neste dag? Er det så ille da? Du kan miste TV, kamera, smykker og verdigjenstander, sjansen for at noe skjer dere er svært liten! Tror du har mer en "oppleve-en-situasjon-hvor-du-ikke-har-kontroll-på-utfallet"-angst.... Anonym poster: 865aa6f6796d4c4e5f560a70e26d3350 Ja det er jo det. Redselen. Driter i tingene. Er ikke så redd for at jeg skal bli skadet heller, men den redselen om at jeg våkner og hører noen i huset, og at barna mine ikke er trygge osv. Er så ekkelt at jeg vurderer å sove med lyset på. Sitter å skremmer meg selv tror jeg. Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79 Var du slik der du bodde sist da? Litt, men ikke så mye. Der var det naboer bak huset også så det var tryggere + huset lå midt i smørja med naboer alle veier, så var helt trygg på at ingen gjorde innbrudd der når det lå i rekke med 5 hus på den ene side og 5 hus på den andre siden, og hus foran og bak:P Her er det hus på siden og foran, men ikke bak, kun en sti og skog og det skremmer meg!! Er likt på hytta osv, ser jeg en sti, en skog osv er jeg livredd..mye tryggere med naboer på alle sider av huset:) Dessuten vet jeg at det kun var 1 eneste innbrudd i et av de husene der vi bodde før, dette var 1 innbrudd på 28 år og det huset i enden......her vet jeg ingenting, angrer på at jeg ikke spurte selger om det hadde vært innbrudd her, men det var kanskje litt overhysterisk sprøsmål:P HI HI Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #27 Skrevet 17. februar 2013 Pluss det var et mindre hus!! Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #28 Skrevet 17. februar 2013 Er ingen som tørr å traske rett inn her når de blir møtt av en bøling med Schæfere Kan jeg få låne en Schæfer? Gjerne en som han Rex fra tv serien hehe. Så kan du få låne skogskatten min:=) hehehe..veldig fin, men ikke så veldig høy i hatten når det forks er ukjente lyder:P HI Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79 Hehe, ja gjerne for meg Bare katta er grei og ikke spiser opp bikkjene så er jeg med! Verdens snilleste katt. Bryr seg ikke om hunder eller barn den så lenge den får sove på yndlingsteppet sitt og får mat og vann så er den fornøyd:P Passet på en stor hund for en tid tilbake, og det var veldig betryggende, husker bare når det kjørte biler forbi så var det opp med ørene..hehe... Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79 Så hvorfor ikke skaffe seg hund igjen da? Fordi vi har ikke tid og det er mye arbeid. VI har såvidt tid til katten som heldigvis klarer seg mye selv. Derfor. Men jeg vil ha hund den dagen jeg VET jeg har tid til en hund, og jeg vil gjerne ha en stor hund, disse små gneldre hundene kan de ha for seg selv, jeg vil ha STOR hund og det = mye arbeid så må vente! HI Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #29 Skrevet 17. februar 2013 Vel nå må jeg bare legge meg. Jeg tar med meg katten og legger meg..hehe. Håper den kan beskytte meg:P Godnatt og takk for svar, det hjalp å prate med noen her jeg sitter å mannen er på jobbreise frem til torsdag! hjelp. HI Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79
BikkjeBisk Skrevet 17. februar 2013 #30 Skrevet 17. februar 2013 Hva er det egentlig du er redd for, forresten? Har du sjekket noe statistikk angående hvor mange mennesker som er blitt skadd av innbruddstyver de siste 10 årene i Norge? Hva ser du for deg kan skje? Har du ikke lest om innbrudd i hus der familien har sovet seg gjennom det hele uten å merke noe før neste dag? Er det så ille da? Du kan miste TV, kamera, smykker og verdigjenstander, sjansen for at noe skjer dere er svært liten! Tror du har mer en "oppleve-en-situasjon-hvor-du-ikke-har-kontroll-på-utfallet"-angst.... Anonym poster: 865aa6f6796d4c4e5f560a70e26d3350 Ja det er jo det. Redselen. Driter i tingene. Er ikke så redd for at jeg skal bli skadet heller, men den redselen om at jeg våkner og hører noen i huset, og at barna mine ikke er trygge osv. Er så ekkelt at jeg vurderer å sove med lyset på. Sitter å skremmer meg selv tror jeg. Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79 Var du slik der du bodde sist da? Litt, men ikke så mye. Der var det naboer bak huset også så det var tryggere + huset lå midt i smørja med naboer alle veier, så var helt trygg på at ingen gjorde innbrudd der når det lå i rekke med 5 hus på den ene side og 5 hus på den andre siden, og hus foran og bak:P Her er det hus på siden og foran, men ikke bak, kun en sti og skog og det skremmer meg!! Er likt på hytta osv, ser jeg en sti, en skog osv er jeg livredd..mye tryggere med naboer på alle sider av huset:) Dessuten vet jeg at det kun var 1 eneste innbrudd i et av de husene der vi bodde før, dette var 1 innbrudd på 28 år og det huset i enden......her vet jeg ingenting, angrer på at jeg ikke spurte selger om det hadde vært innbrudd her, men det var kanskje litt overhysterisk sprøsmål:P HI HI Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79 Huff, ikke noe godt å ha det slik :S Er selv veldig redd for... aliens... haha. Eneste jeg kan råde deg til er å oppsøke redselen din, gjør det værre! Ta en runde rundt huset f.eks når det nærmer seg leggetid ikke gå runden etc. Jeg var noe himla mørkredd for en stund tilbake, og på eget påfunn fant jeg ut at jeg ble sikkert kurert hvis jeg gikk en tur i skogen i svartenatta med lommelykt - ALENE! Første gangen holdt jeg på å pisse på meg. Andre gangen gikk det "greit" helt til lommelykta ble ødelagt mitt på fjelle, fyttigrisen så redd jeg var! Men nå er jeg kurert takket være noen jævlige mørkekurer Utfordre deg selv, det er jævlig - men du som det hjelper!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #31 Skrevet 17. februar 2013 Du opplevde ikke innbrudd der dere bodde før, du kommer ikke til å oppleve det nå heller. Det er sjelden, tross alt! Innbruddsbølgen vi opplever nå er profesjonelle tyver, gjerne østeuropeiske "bander". De har ranet så mange hus at de vet GODT at det tryggeste er å ta hus hvor ingen er hjemme. Og de er proffe nok til å gjøre skikkelig research slik at de er SIKRE på at ingen er hjemme. Tenk på det: De må tross alt ut av landet for å komme seg hjem, hvorfor ta sjansen på å vekke huseier og bli møtt av politiet på vei ut? De vet også at sjansen er større for at naboene følger med i boligstrøk med færre naboer, for der kjenner de ofte hverandre bedre. Mindre gjennomgangstrafikk er det også, slik at de vekker mer oppsikt. Slik sett er "øde" hus med skogen inntil faktisk ikke tyvenes førstevalg. Hjelper dette deg? I tilfellene der frekke tyver faktisk har vært inne når familien sover, slik jeg nevnte, så er det enten en tabbe ("oi, de er HJEMME likevel, la oss avbryte og komme oss til h...e ut!"), en desperat pengelens taper, eller en proff som er utrolig rask og føler seg sikker på at han skal klare det uten å vekke noen. I alle tilfeller er det kun verdier og ting de er ute etter. Poenget er at dette er en risiko alle er utsatt for i større eller mindre grad, uansett hvor vi bor (og alarm/hunder er heller ingen garanti). Likevel opplever svært få innbrudd, og enda færre at man blir truet/skadet. Det er ikke noe man bør bruke energi på å bekymre seg for. Sjansen er større for at du blir ranet på vei til butikken midt på dagen! Anonym poster: 865aa6f6796d4c4e5f560a70e26d3350
Hønemor30 Skrevet 18. februar 2013 #32 Skrevet 18. februar 2013 Har tenkt på alarm, men er ikke det sykt dyrt da? Dessuten hadde jeg rett og slett død av redsel av å våkne midt på natten av at alarmen gikk, herregud..hadde pissa på meg:( Men er nok tryggere ja...men om forks det brytes opp et vindu på loftet, nytter det med alarm da?? er det ikke bare kun om det er dører som brytes opp?? Skulle gjerne hatt med en stor rottweiler eller sjæfer hund ja!!! Men det har vi ikke tid til, har kun en kosete katt hehe..ikke mye trygghet i den:P HI Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79 Be vaktfirmaet om å ordne skallsikring. Da dekkes dører og vinduer osv. Men ikke ha det om dere har katteluke Har ikke katteluke. Katten trives best under senga eller dyna mi bare det tordner ute så ingen er ikke særlig glad i å være ute om natten en gang hehehe Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79 Bra dere ikke har det, ellers ville alarmen gått hver gang den gikk ut og inn Siden dere har husdyr så bør dere ikke ha på innvendig alarm om natta for da vil den gå hver gang katten rører på seg. Men som sagt, be om skallsikring, da dekkes alle enteringspunkter på huset. Men tror det finnes alarmsystemer som kan ha katter i hus.. for eks svigers har katta inne om natta og når de ikke er hjemme, og alarmen er alltid på..
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 18. februar 2013 #33 Skrevet 18. februar 2013 Har tenkt på alarm, men er ikke det sykt dyrt da? Dessuten hadde jeg rett og slett død av redsel av å våkne midt på natten av at alarmen gikk, herregud..hadde pissa på meg:( Men er nok tryggere ja...men om forks det brytes opp et vindu på loftet, nytter det med alarm da?? er det ikke bare kun om det er dører som brytes opp?? Skulle gjerne hatt med en stor rottweiler eller sjæfer hund ja!!! Men det har vi ikke tid til, har kun en kosete katt hehe..ikke mye trygghet i den:P HI Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79 Be vaktfirmaet om å ordne skallsikring. Da dekkes dører og vinduer osv. Men ikke ha det om dere har katteluke Har ikke katteluke. Katten trives best under senga eller dyna mi bare det tordner ute så ingen er ikke særlig glad i å være ute om natten en gang hehehe Anonym poster: 541f99983ef1609ae1cee3a1d506bf79 Bra dere ikke har det, ellers ville alarmen gått hver gang den gikk ut og inn Siden dere har husdyr så bør dere ikke ha på innvendig alarm om natta for da vil den gå hver gang katten rører på seg. Men som sagt, be om skallsikring, da dekkes alle enteringspunkter på huset. Men tror det finnes alarmsystemer som kan ha katter i hus.. for eks svigers har katta inne om natta og når de ikke er hjemme, og alarmen er alltid på.. Aaaaner ikke hvordan det funker i praksis, men det får hun jo vite av vaktselskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå