Gå til innhold

Merker man at hodet fester seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker man dette på noen måte?

Det blir vel kanskje et mer press nede!?Man merker det sikkert på blæra?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket ikke at hodet festet seg, men merket jo at knærten sank litt lenger ned nærmere termin... Måtte opp å tisse hver 2-3 time på natten osv.

Skrevet

Jeg merket det ikke sånn direkte, men oppdaget plutselig at magen hadde sunket. Dette var en helg, og på kontroll hos jordmor på mandag, sa hun at hodet var festet. Så jeg antar at det var en sammenheng :)

Merket ikke noe forskjell på blærepresset, men har litt mer nedpress.

Skrevet

Noen kan oppleve at bekkenplagene blir mindre. Bekkenet kan føles mer stabilt når hodet fester seg.

Skrevet

Oki :) Da ser jeg det sikkert på at magen synker.

Her har ikke baby festet seg ennå, men har noen uker til å gjøre det på da :)

JM klarte ikke finne ut hvordan han lå tidligere i uka.Skal tilbake om 1,5 ukes tid..Blir ny ul om hun ikke kjenner det da heller..

Er visst vanskelig å kjenne på :P

Skrevet

Her har hodet festet seg, men magen har ikke sunket (kan jeg forvente en 60cm baby :P).

Kjenner heller ikke så veldig mye til at det er festet, annet enn at det innimellom presser litt ekstra ned :)

Skrevet

Hehe, håper ikke baby blir så mye som 60 da ;)

Ok :) Noen sier at de kan merke det litt på bekkensmerter og..men det er kanskje fordi de har vondt fra før og det blir mer press!?

Skrevet

Jeg merket det i forrige svangerskap. Våknet plutselig midt på natten av et "støt" i bekkenet. Jeg hadde ingen smerter ellers i bekkenet.

Få dager etter fikk jeg bekreftet av legen at hodet var festet.

Skrevet

Ok..jeg har hatt litt vondt nederst i magen idag..Mer som vonde knip..er det dette man kaller nedpress,eller tar jeg feil?

Skrevet

Det er ikke sånn at man vil merke at hode er festet, men man vil som oftest merke det når hode kommer lengre ned.

Hodet trenger ikke være festet selv om det står i bekkenet, men som førstegangs så festes ofte hode en stund før termin.

Nedpress er som det ligger i navnet, press nedover.

hvordan knip er det du mener IceNose?

Skrevet

Det kjennes ut som mageknip/mensensmerter samtidig som jge innimellom har litt "trykk" over hele magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...