Ele Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Jadda, her er det 5 dager siden fødselen nå! Jeg fikk et par rifter under fødselen, den ene var "level 2" eller hva de kaller det og ble sydd. I tillegg så blør jeg vel enda fra innsiden en stund enda. Så her går det da i bind da. Men, jo, altså, hva var spørsmålene egentlig.. For det første lurer jeg på hvor lang tid det tar før skrittet ikke gjør vondt lenger...? Det ble bedre på dag 3, men etter det har det nesten bare blitt verre. Kan det være fordi jeg rører mye mer på meg nå?? Eller er noe galt? Jeg har prøvd å se etter med speil, men det er så vanskelig å se klart, og jeg vet jo heller ikke hvordan det skal se ut (rifter som gror altså, jeg veit jo hvordan det skal se ut til vanlig... )! Jeg har også lagt merke til at det har begynt å lukte litt, selv om jeg vasker meg med rent vann etter hver gang jeg har vært på do og tørker så godt jeg er i stand til... Som i grunnen ikke er veldig bra, for det gjør jo så vondt, og dessuten kommer det jo nytt blod hele tiden! Men de sier jo "hold det tørt", hvordan er det mulig da?? Også var det slik at jeg må jo nesten gå med bind. Og det blir jo bare enda klammere! De som var på sykehuset var bare tykke uten plast på, de var hakket bedre. Men hvor får jeg tak i slike?? De har det jo ikke på apoteket her... Fra før han jeg lett for å få sopp i underlivet, og nå når det er så klamt hele tiden blir jeg bekymra for at jeg skal få det på toppen av alt det andre... Erfaringer?? Anbefalinger??
Gjest SHOC Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Er det varmt og hovent rundt der du ble sydd kan dettyde. På infeksjon. Er du bekymret ta kontakt med legen i morra. Sjekk på dagligvarebutikken om de har sånne "gammeldagse" Saba bind, de var uten plast. Gratulerer med den lille
Gjest SHOC Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Ps grønnsåpe bad lindrer godt. Bruk vanlig grønnsåpe, ikke furunål.
Martin+Mamma Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Ring føden eller bestill time hos legen din, kan ha fått infeksjon i riftet... tyder på det når det plutselig blir vondere og kommer lukt. gratulerer med bebissen
Ikkesåallerværst Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Stemmer i: saba selfsit, grønnsåpebad og evnt en tur på barselpoliklinikkt/legen. Hvis du ikke blør mye, ville jeg forsøkt å legge meg uten truse på natta, med håndkle under. Jeg opplevde renselsen som en ekkel, råtten lukt begge gangene uten at det var noe galt. Kan jo være det du lukter? Mine sting var ømme lenge første gang. Da hadde jeg litt infeksjon også, men det var ømt lenge etter at det var over. Kan anbefale isbind.
maimora Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Jeg ble klipt etter andre fødsel, og da var det ubehagelig i 7-10 dager, men ikke vondt. Renselsen lukter ikke spesielt godt i starten, men hvis det lukter vondt ville jeg sjekket det i tilfelle infeksjon. Vær obs på feber.
maimora Skrevet 17. februar 2013 #7 Skrevet 17. februar 2013 Stemmer også for saba, har alltid brukt det de to første ukene etter fødsel, de er vel de som er mest lik de på sykehuset.
lilleboll Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Ble også sydd, fikk alvorlig rift. Og opplevde det også som verre etter tre-fire dager. Fikk plutselig litt "gangsperr", og det "stakk", noe jeg ikke hadde hatt siden dagen jeg fødte. Ringte sykehuset og de sa at det var ikke stort de gjorde uansett... Jordmor trodde det kom av at jeg var litt mer i aktivitet, og at det ble litt mer hovent/stramt i stingene. Dermed mer smerter. Eller at det kunne være innvendig blødning som gjorde ubehaget. Hun anbefalte "å dyppe rumpa i grønnsåpe-vann". Passa ekstra godt på med renhold, og nå er det blitt litt bedre igjen. Men det har ikke luktet noe godt. Heldigvis har blødningene gitt seg litt... er ikke noe godt å gå med bind når man har sydd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå