Gå til innhold

Vonde og regelmessige rier 18+1??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Au!

Har i dag hatt regelmessige og vonde kynnere ca i 2 timer nå... må nesten puste meg gjennom de... S: Bør jeg ringe lege? Og i så fall, er det legevakt eller føden?

Kjenner jeg er litt bekymra her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal ringe føden så snart som mulig!

Skrevet

Enig i at det kan være lurt å ta kontakt med føden. Håper det ikke er rier!

Skrevet

Ring føden! Ifølge jordmor skulle man bekymre seg for rier så tidlig, for det kan være tegn på abort. Ring sykehuset, og lykke til:)

Skrevet

De ba meg ringe legevakten... jadda

Skrevet

Og hva sier de på legevakta...?

Skrevet

Ringe legevakten?.. Er det fordi du ikke er langt nok på vei?

Skrevet

Ja, jeg var ikke langt nok på vei. Fikk beskjed om at at hvis jeg mistet var det ingen ting de kunne gjøre alikevel... Syns ikke det var mindre bekymrende å få en sånn beskjed...! Ringte føden/gyn på Ullevål og de ba meg ta 2 paracet og vente noen timer...

Skrevet

Håper virkelig at det slipper taket!

Skrevet

Hvordan går det? Ringt legevakta?

Jeg hadde ventet til etter vaktskifte på føden/gyn og ringt opp igjen om det ikke slipper taket. De bør da kunne ta deg inn på en sjekk?

Skrevet

Krysser fingrene for deg.... Jeg har opplevd det samme...men dessverre ikke med så oppløftende resultat. Hører med til min historie at jeg hadde både blødninger og vannavgang....! Men det var hele tiden legevakten som håndterte meg, og der kom både overlege fra føden og gynekolog! Så du blir godt tatt vare på der! Føden tar deg ikke før etter uke 24, som er da de prøver å redde det lille livet....om alt skulle være galt! Men hadde vel krevd å komme inn for å måle CTG?

Skrevet

Hvordan går det med deg?

*klem*

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Krysser fingrene for deg.... Jeg har opplevd det samme...men dessverre ikke med så oppløftende resultat. Hører med til min historie at jeg hadde både blødninger og vannavgang....! Men det var hele tiden legevakten som håndterte meg, og der kom både overlege fra føden og gynekolog! Så du blir godt tatt vare på der! Føden tar deg ikke før etter uke 24, som er da de prøver å redde det lille livet....om alt skulle være galt! Men hadde vel krevd å komme inn for å måle CTG?

Min jordmor sa at der jeg hører til forsøker de å redde den lille i uke 23, så det er tydeligvis forskjell fra sted til sted da.

Så vondt at du måtte oppleve å miste din lille, det må være helt ubeskrivelig grusomt!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg lurer også veldig på hvordan det går med deg??

Håper alt går bra!

Skrevet

Hvordan gikk det? Håper det ordnet seg for deg! Jeg krysser fingrene!

Skrevet

Hei, det roet seg til slutt i går, jeg sovnet helt kake! Formen er grei i dag, hadde også ordinær ultralyd, og de sa at alt så helt normalt og fint ut! *Der gikk jeg ned 15 kg i lettelse!!!

Men håper ikke det starter opp igjen... Litt rart at ejg skal vente enda 5 uker til før de gidder å undersøke slikt... :S

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Å nå ble jeg også lettet! Så godt at ting har roet seg, men er du urolig og får vondt igjen så må du bare mase på legen og få det undersøkt!

Rart hvor engasjert man blir av slike tinge tråder, selv om man ikke kjenner hverandre, så heier en likevel på hverandre og håper det beste for at alt skal gå bra!

Masse lykke til videre og ta vare på deg selv og den lille i magen!

Skrevet

Så bra at det tilsynelatende går bra!! :)

Skrevet

Min jordmor sa at der jeg hører til forsøker de å redde den lille i uke 23, så det er tydeligvis forskjell fra sted til sted da.

Så vondt at du måtte oppleve å miste din lille, det må være helt ubeskrivelig grusomt!

Jo, takk for det! Ja, ubeskrivelig vondt!!!!! Mistet i 19 uke for to år siden, og babyen levde i kanskje 10 minutter... stille minutter... Så denne gangen er jeg såklart ekstra på vakt, og blir fulgt godt opp! Nå er jeg 21 uker, og krysser alt jeg har!! 23 uker ja, kanskje det har endret seg? Jaja...gleder meg uansett til å runde de magiske datoene, 24 uker, 28 uker, 32 uker...og 36...! Måtte tiden gå fort for oss alle sammen :-)

Skrevet

Men jeg tror det er barnets uker de teller når de skal redde, eller?

At ungen må være 24 uker, og at du er 26 uker på vei?

Eller hvordan er det der?

Skrevet

Jeg har hatt det sånn som deg lenge. Da jeg var rundt uke 18 var jeg helt sikker på at jeg kom til å miste fordi jeg hadde så vondt. Men nå er jeg snart 25 uker på vei og det har faktisk roet seg litt nå. Jobber mindre og prøver å hvile så mye som mulig.

Jeg har fått beskjed om at de prøver å redde barnet fra (mors) uke 23.

Skrevet

Ahus f. eks redder fra uke 24. Men om det er mors eller babyens står det ikke noe om, lett å bli forvirret. Men når babyen er over 24 uker, vet man i allefall at den kan prøves å reddes da :)

Skrevet

Det er snakk om 24 svangerskapsuke. I helsevesenet følger man alltid mors uke som også er det samme som svangerskapsuke. Barnets uke nevnrs stort sett bare i svangerskapskalendere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...