Gå til innhold

Ekstremt mye hodepine, vanlig?

Anbefalte innlegg

Sliter skikkelig med hodepine for tiden, har det mange dager i uka.. Begynner å bli skikkelig plagsomt. Er det normalt å ha mye hodepine i 2.trimester. Mange i familien min som har hatt svangerskapsforgiftning, men det er vel litt for tidlig til å få dette enda? Er 19 uker på vei

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144020852-ekstremt-mye-hodepine-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har slitt med hodepine jeg og, hatt det siden uke 5 ca. Og nå er jeg snart 23 uker. Har hodepinen stort sett hver dag, men den går litt opp og ned i grad. Sitter mest foran i pannen, men kommer nok også av litt stive skuldre og nakke her. For å ikke snakke om at jeg er veldig tett i bihulene. Det kommer nok av at jeg pleier å ta allergitabletter mot hustøvmidd(ja jeg vet det er fantastisk ting å reagere på :P ), men kan ikke ta de nå som jeg gravid. Og må leve på saltvannsnesespray som rett og slett ikke er effektiv nok, men siden jeg har sluttet med vanlig nesespray etter å ha vært avhengig av det i flere år nå så tør jeg ikke å ta annet. Hvis noen har gode tips mot hodepine så tas de imot med stor takk både fra meg og sikkert flere andre her inne også :)

Jeg sliter også med hodepine. Var og sjekka hos legen da jeg trodde det var pga jernmangel, men jernverdien så fin ut så ble henvist videre til lege. Fant ut at det var spenningshodepine her. Var veldig øm i skulderene og nakken. Kommer nok av litt for mye stress i det siste. Så nå er jeg sykemeldt 50% i tre uker så håper det hjelper:-)

Annonse

Jeg er i uke 18 og har også veldig mye vondt i hodet de to-tre siste ukene. Jeg snakket med jordmor om det og hun mente det kan være kroppen som forteller meg at jeg må ta det litt mer med ro, ta vare på meg selv og roe ned et par hakk både på jobb og fritiden. Kanskje noe å tenke på? :)

Jeg har hatt perioder med sinnsyk hodepine, jordmor sier det er fordi jeg er sliten, og det kan nok stemme all den tid hodepinen ofte melder seg midt på dagen/ettermiddag og noen ganger på kvelden.

En sjelden gang har jeg våknet med hodepine, da har jeg stortsett sovna med det også.

Jeg hadde veeeldig mye hodepine og migrene i første svangerskap. Flere ganger i uka. Var grusomt. Kunne ikke ta mine vanlige smertestillende så hadde ofte migrene i 4 -5 dager. Kunne ikke jobbe. Det er hormonellt. Det ble bedre etterhvert. Håper det gir seg for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...