Gå til innhold

Noen som har malt oppå tapet, med grunning først. Blir det bra???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dårlig erfaring med å male oppå tapet - det ble noe vått kliss og en tapet som gikk i oppløsning og likevel måtte skrapes av. Men den gang brukte jeg ikke den grunningen som finnes. Tør jeg prøve igjen? Med grunning, og male oppå? Hvordan blir det da??

Anonym poster: e3eff160f62c1838bb347d42eac2f0b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det med fint resultat. Noen punkter før du setter i gang:

- Først bør du sjekke at tapeten ikke har for mye struktur, det gir sjeldent et pent resultat når du feks sparkler hull som vil gi en slett overflate.

- Sjekk at tapeten sitter godt fast. Når du tilfører vannbasert maling rett på tapeten så sveller tapeten opp og løsner. Det er mulig at det var det som skjedde deg forrige gang.

- Riv av alt løst som er i skjøtene. Sparkle og puss flere ganger slik at det blir en slett overflate.

- Bruk grunning. Denne trekker seg ikke inn i tapeten men legger seg oppå. Hør med de som jobber i butikken hvilken maling som egner seg.

Det er verd å prøve dette ut. Sparer deg for masse arbeid å slippe å fjerne gammel maling.

Lykke til. :)

Skrevet

Vi malte oppå tapeten som var på soverommet. Ikke noe problem og ble veldig fint:)

Skrevet

Hva gjør jeg med en pyntebord? sparkler overgangene? Eller vil det stikke ut og se rart ut?

Skrevet

Hva gjør jeg med en pyntebord? sparkler overgangene? Eller vil det stikke ut og se rart ut?

Det vil se stygt ut.

Ta deg heller jobben med å gjøre det ordentlig.

Fjern tapeten.

Anonym poster: d9d770c2f74a9c2b4a5dde7ea5699af5

Skrevet

Kan vel gå an å male pynteborden i en kontrastfarge, så den fortsatt blir en pyntebord.

Men da må den grunnes skikkelig i flere lag, ellers vil det se underlig ut.

Anonym poster: afa68a4cf29056de37612daa5ec27142

Skrevet

Kanskje jeg kan pusse ned pynteborden, så det blir jevnt? (ser dog for meg DEN pussejobben). Men å fjerne all tapet og pyntebord er vel en helt skrekkelig tidkrevende jobb, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...