Gå til innhold

Dere som får baby i sommer månedene, skal dere på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i så fall hva skal dere?

Jeg har selv termin i juni og vi funderer veldig på hva vi skal gjøre i sommer. Noe må vi jo finne på så 7 åringen sitter igjen med noen gode sommer minner. Vi har hytte på fjellet, så vi skal jo dit selvfølgelig. Men på fjellet er vi jo stadig vekk så det er jo ikke noe spennende for 7 åringen.

Hva skal vi finne på som vi kan ha med babyen på noen få uker?

Tar imot tips med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 11.juli og vi våger ikke å legge noen planer så dårlig jeg er allerede pga bekkenløsning.

Men skal noe bli aktuelt, er det dagsturer til badeland, kongeparken, strandturer osv. Vi har to stk på 13 & 15 på fulltid og en på 4 som skal være tre uker (en om gangen).

Skal formen min og babyen vi får tillate det, blir det evt biltur til familie på østlandet (7timers kjøretur).

Skrevet

Vi har også to svære hunder som må bli vandt med den nye babytilværelsen, og det er ikke så lett å finne hundepass til 50 & 70kg hund... :P

Skrevet

Vi har nettopp booket billetter til Spania i midten av august. Babyen vil da være mellom 7-10 uker. Det er mine foreldres leilighet, vi har full oversikt over både engelsktalende lege og private sykehus, og vi kjenner området godt. Er nok temmelig varmt der nede da, men vi har jo air condition og luftige terrasser. Lager mat på eget kjøkken. Så så sant alle er friske tror jeg det går veldig bra. Skjønner at det vil bli travelt, alltid tenke på skygge til baby, og vi voksne må nok dele oss mye pga de eldre ungene vil kreve sitt. Vi tar sats og hopper i det ;)

Skrevet

Tør ikke binde meg opp til noe da jeg syntes der var veldig vanskelig i mnd etter forrige fødsel med ammeproblemer og kolikkbaby.

Har en hytte bare 2 timers kjøretur herfra med vanlige "husfasiliteter" så reiser kanskje opp dit litt. Ellers vurderer vi vår årlige danmarkstur med leie av ferieleilighet men det må vi se etterhvert om vi har overskudd til. Håper det :)

Skrevet

Har termin i slutten av juli. Har på jobben ikke lov til å ta mer enn to feriedager fra januar til ut juni. Så ser ikke helt for meg at det blir så mye ferie. Vi har hytte ved sjøen, vann til veggen, men har vaskemaskin der. Ser allikevel ikke helt for meg å reise ned dit i juli siden det er 3, 5 timer hjem og må gå fem minutter gjennom skogen for å komme dit. Sikkert en time med 2 åringen som skal studere alt. Så vi må nok belage oss på å finne på mest mulig i nærområdet.

Skrevet

Vi fikk baby i juni, og vi så det litt an. Babyen fikk kolikk, men vi greide allikevel en tur til Kristiansand dyrepark i juli. Leide en hytte i Lillesand en uke, var tre dager i dyreparken. Det gikk greit. Bæresjal til babyen og trygt og fritt sted for de største barna til å leke. Men vi bestilte ingentin før etter at babyen var født.

Denne gangen skal jeg føde i august, og vi tar da ferie mens jeg er høygravid. Mulig mannen tar med seg barna på hytta noen dager så jeg får hvilt meg litt (håper jeg...)

Skrevet (endret)

Jeg skal ha i midten av juli, og tror nok det blir en rolig sommer hjemme på oss i år.

Barna overlever nok; tror ikke de er så kravstore.... er vel heller vi foreldre som får dårlig samvittighet om ikke vi lar barna få dra på ferie hvert år..... Tror ikke vi gjorde det når jeg var liten, og jeg fikk ingen varige mén...;-)

Endret av Miss Impatient
Skrevet

Jeg har ingen barn fra før av, så regner med at vi ikke skal på ferie.

I så fall skal vi vel kanskje en tur på hytta eller noe som ikke er så veldig langt unna. Har termin i begynnelsen av juni.

Men det ser vi an, planlegger ingenting :)

Skrevet

Jeg har termin 18.juni. Vi vurderer en tur hjem til familien min i begynnelsen av august. Lang biltur, men vi må bare ta endel pauser, så går d vel bra :)

Skrevet

Har termin 26 mai, tenker å reise bort på juli til familien. Men bestiller ikke flybiletter før etter fødselen. Men utenlands reisen venter vi med til september

Skrevet

jeg har egenltlig termin 11 juli, men har tvillinger i magen, så da regner jeg med at de kommer fra slutten av mai midten av juni engang. Så noe ferie i sommer blir det ikke på oss, men vi planlegger heller en god tur til spania neste sommer til min søsters hus der.

Vi hadde nettopp en skikkelig langweekend i London som vår siste ferietur hvor jeg kunne være med på ting og gå rundt uten de størte plager. Det får holde for i år :)

Skrevet

Har termin i slutten av mai. Har ingen barn fra før av, men elsker å feriere. :P Men i år blir nok ferien min en tur til mamman min som bor noen timers biltur unna. :) Ingen flyturer som er planlagt i hvert fall. :) Håper sommeren i norge blir varm i år!!!!

Skrevet

Jeg har ikke termin før i slutten av august, så vi har bestilt oss sydentur i mai. Har en sønn på 4 år fra før. Blir kanskje en tur til foreldrene mine i Sverige i sommer, ellers blir vi nok hjemme. Tror ikke sønnen vår klager på det. Har hytte ikke så langt hjemmefra, så det blir nok noen dager der innimellom og. Vi gleder oss uansett :-)

Skrevet

Jeg har termin 11. juli, og vi skal ikke gjøre store greiene.. Satser på en tur til Hunderfossen (i nærheten av svigers, så tar det i samme slengen), og en tur hjem til min familie i mai/ juni.

Skrevet

Har termin 26 mai, tenker å reise bort på juli til familien. Men bestiller ikke flybiletter før etter fødselen. Men utenlands reisen venter vi med til september

Hvor tenker dere i september da? Lurer på en tur da vi og. Evt okt. Gran kanaria er iallefall veldig varmt i beg av sept! Termin 28 mai her.

Skrevet

Jeg har termin i begynnelsen av juni og kommer til å ta en tur et par uker siste halvdel av august. Begge ukene blir på hytte ved sjøen med båt (bedriftshytter med god standard og alle fasiliteter). Den første uken blir med besteforeldre og den andre uken blir på Sørlandet med turer til Dyreparken. Ellers blir det fisking, krabbefangst, vassing i fjæra og kanskje litt bading? Korte gåturer/oppdagesesferder og grilling av pølser og kos! Tror det blir deilig og avslappende for både 3 åringen, mor far og baby. Sydentur blir det ikke i år - synes det er greit at barnet har vaksiner og er blitt litt mer robust når man tar de med til utlandet. Vi feiret 1-årsdagen til gutten vår på Kreta og det var helt topp!

Skrevet

Eg har ikke termin før 18 august. Vi har egentlig bestilt billetter til Spania 23.juni-1.juli i bryllup, som vi bestilte før eg blei gravid.. Så det blir ca i uke 33, og eg er veldig i tvil om vi skal reise.. Veldig varmt! Og hadde akkurat en venninne som fødte i uke 31.. Men blir nok ikke noe problem å få legen til å skrive attest om at eg ikke bør reise og få pengene igjen på forsikringen..

Så blir nok bare hjemme og hytten i sommer :)

Skrevet

Har termin 3.juli så her er det ingen planer.

Guttungen får reise masse med moren sin, både 2 uker syden før sommeren og flere uker i sommeren. Så vi har ikke dårlig samvittighet for å prioritere å være hjemme i hele sommeren. Tenker vi drar på fornøyelsespark som er i nærområdet når det passer seg :)

Skrevet

Har termin i slutten av juli. Skal en uke til Spania i begynnelsen av juni.

Ellers er jo bhg stengt to uker i juli så vi tar uansett tre uker ferie da, men med hjemme som utgangspunkt Tar sikkert noen korte turer som til Kr.sand o.l., men får benytte oss av tilbudene i nærområdet (bor heldigvis rett ved Oslo så de er det mange av).

Blir ikke den roligste oppladningen til fødsel med to små hjemme, men får bare gjøre det beste ut av det :)

Skrevet

Termin 20. juli

Jeg skal til Kragerø. Det blir dagsutflukter, båtturer og bading. Så alt blir som det pleier med andre ord. Om alt går etter planen.

Håper på en fin norsk sommer, syns det er lenge siden sist nå...

Blir sikkert en Spaniatur, kanskje i oktober.

Jeg har i alle fall reist til Spania med de to andre da de var ca 2 mndr.

Skrevet

Vi har nettopp booket billetter til Spania i midten av august. Babyen vil da være mellom 7-10 uker. Det er mine foreldres leilighet, vi har full oversikt over både engelsktalende lege og private sykehus, og vi kjenner området godt. Er nok temmelig varmt der nede da, men vi har jo air condition og luftige terrasser. Lager mat på eget kjøkken. Så så sant alle er friske tror jeg det går veldig bra. Skjønner at det vil bli travelt, alltid tenke på skygge til baby, og vi voksne må nok dele oss mye pga de eldre ungene vil kreve sitt. Vi tar sats og hopper i det ;)

Hei på deg:)

Vi har reist til Spania når babyene har vært ca 2 mndr med begge de forrige. Sønnen vår var i Spania 4 g.

Det går helt supert! Vi har også bodd i familiens leilighet og da har man jo tilgang på kjøkken osv.

Siden min mann syns det fort blir litt varmt har han vært litt inne/ i skygge med babyen mens jeg har fått solt meg .

Skrevet

Har termin i beg av Juli. Sist fikk vi er jente med kolikk og jeg sleit veldig med ammingen. Så vi bestiller ikke noe før vi ser åssen det går. Har hytte 1 time fra der vi bor. Ellers blir det kanskje en tur til danmark/sverige:) Tar det ikke så tungt. Er jo ferie bare å være hjemme å slappe av spør du meg:D

Skrevet

Har termin 2. juni og vi kommer ikke til å planlegge noen ferie i år. Kommer nok til å reise til svigers en tur eller to, de bor bare 3 timer unna. Hadde likt å kunne besøke familien på andre siden av landet også, men tror ikke vi vil reise så langt med så liten baby når det ikke er nødvendig. Ellers så tar vi det som det kommer :)

Flytter uansett inn i nytt hus nå i april, så spørs om ikke pengene kommer til å gå til huset istedenfor ferie.

Skrevet

Pga ammeproblemer sist og nedstemthet, så tror jeg ikke det er lurt å bestemme eller bestille noen verdens ting...Har termin i slutten av mai, og kan ikke tenke meg å dra noen plass egentlig.

Kommer heldigvis fra gård på landet, så det blir vel å dra dit tenker jeg,barna elsker å være der, så da får det være ferien i år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...