Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 13 mnd som var fullamma fram til seks mnd. Nå spiser han alt mulig og ammes fortsatt morgen og kveld. Da pappaen var hjemme i permisjon, hendte det at han fikk flaske med mme når jeg var på jobb. Hadde noe mme igjen og tenkte det var greit å bruke opp, og nå ser jeg til min store forbauselse at han elsker den flaska. Så nå har jeg begynt å gi han flaske noen ganger før han skal sove på formiddagen, da slokner han som et lys. Lurer på om dette er dumt? Kjøpte Hipp 3 nå, som er beregnet på barn over ett år. Han får også litt kumelk til brødskivene til frokost, selv om han ikke drikker all verdens, og i tillegg får han youghurt. Så han trenger det jo ikke, men ser jo at han digger det. Noen erfaringer med dette, eller noen som har noen meninger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144020658-mme-etter-ett-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier å gi vann til måltidene, og flaske med vanlig melk før hun skal sove. Da får hun i seg nok melk (kalsium), i følge helsesøsteren her skal vi gjøre det sånn. Men dette gis det sikkert utallige ulike råd om ;-)

Tror ikke de trenger morsmelkerstatning etter 1 år?

Kan uansett ikke tenke meg at det er noe problem å gjøre det sånn som du gjør, så lenge dere pusser tennene hennes etter flaska før hun legger seg på kvelden...

Annonse

Du kan jo begynne å spe ut mme med vanlig melk? Det var sånn vi gjorde det :) så ble han gradvis vant med det. Men tror nok ikke det er dumt nei. Vi lurte med en gang på om mini reagerte på melk, og snakket med helsesøster. Ho sa det ikke var krise at han ikke fikk kumelk så lenge han fikk mme. Og da var han nesten 13 mnd. Men så tålte han melk allikevel da, hadde bare en magesjau akkurat da vi startet med kumelk.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...