Gå til innhold

Hjelp!! Min sønn har låst meg inne på badet og middagen står på komfyren!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere, dette skjedde faktisk med eksen min mens vi var sammen. Jeg var på jobb, og elden stod på kjøkkenet og lagde mat. Vi bodde i kjellerleilighet uten vindu på kjøkkenet, og han hadde ikke mobilen på seg. Barnet som da var 2,5 kanskje låste døren og der stod han. Tror han slet ganske lenge med å komme seg ut også.. Blir uvel bare ved å skrive om det nå. Gutten hadde gått til og fra døren, grått litt, lekt litt og grått igjen. Syns vanvittig synd på pappaen da, og såklart gutten vår :(

Det skal såklart ikke skje, men det gjorde det altså..

Anonym poster: 3a0782014dd84180b0013b05fe7cb36c

Skrevet

Håper dette er en trolletråd for din del HI.

Hvis ikke får jeg virkelig håpe dere får hjelp snart.

Må si jeg merker at jeg ikke er noen ungdom lenger når en mann på 60 år blir betegnet som en eldre mann.

Min far er 76 og går på jakt og er en sprek og aktiv mann enda;-)

Signerer. Måtte heve litt på bryna av den eldrekommentaren :)

Lykke til HI. Det har sannsynligvis ordnet seg nå?

Skrevet

Nå fant jeg ut enda en ting som alle perfekte dib damer kan....nemlig dirke opp en dør......

Anonym poster: e5c715779cc4e7644702e073b4789c6f

Klarte du det? :)

Er jo ikke hi da. Synes bare det er helt utrolig hva dibdamene mener man bør kunne

Skrevet

Nå fant jeg ut enda en ting som alle perfekte dib damer kan....nemlig dirke opp en dør......

Klarte du det? :)

Er jo ikke hi da. Synes bare det er helt utrolig hva dibdamene mener man bør kunne

Ååå, ok! Nedtur! Håper så inderlig det går bra med dem!

Skrevet

Med en saks, som hun skrev hun hadde, burde man kunne skru av "den greia" foran låsen og når den er borte er det vel greit å få dyttet opp låsen. Jeg har blitt låst inne på et rom av en som brukte en kam som nøkkel, så det er jo også et godt tips når man er innelåst på et bad... (Ingen fare den gangen jeg var låst inn, jeg var barn selv og ikke så liten at jeg ble hysterisk)

Anonym poster: ae6d2dc25ad87406a8bd6b90817a65cc

Skrevet

Om du ikke greier å dirke opp en dør med saks, er du ganske talentløs. Det gjorde jeg da jeg var 7. Tannkostskaft, pinnsett, hva som helst.

Lille troll...

Vi har en solid furudør med vanlig nøkkel i, og jeg tviler sterkt på at jeg hadde klart å dirke opp den altså.

Talentløs? Kanskje, men likevel helt sant - og jeg er ikke HI altså.

Innerdører har sammer type lås, og jeg foreslår nå at alle damer her inne tar med seg en saks, setter den i låsen og vrir om og ser hvor vanskelig det faktisk er. At det er en furudør i stedet for en laminatdør sier ikke noe om låsen.

Skrevet

Du bor så øde til at du ikke har noen naboer som er hjemme? Men alikevel så har du et vindu som vender ut mot gaten??

Tror du alle vinduer vender mot skogen selv om man bor landlig til? Jeg regner med at det er bilvei der hi bor.

Hvorfor er dere så ivrige etter å "ta" henne? Er det sant, er det synd på henne. Er det ikke sant, er ingen skade skjedd, eller?

Fordi dette er kun troll! Ikke noe annet.

Skrevet

Om du ikke greier å dirke opp en dør med saks, er du ganske talentløs. Det gjorde jeg da jeg var 7. Tannkostskaft, pinnsett, hva som helst.

Lille troll...

Vi har en solid furudør med vanlig nøkkel i, og jeg tviler sterkt på at jeg hadde klart å dirke opp den altså.

Talentløs? Kanskje, men likevel helt sant - og jeg er ikke HI altså.

Innerdører har sammer type lås, og jeg foreslår nå at alle damer her inne tar med seg en saks, setter den i låsen og vrir om og ser hvor vanskelig det faktisk er. At det er en furudør i stedet for en laminatdør sier ikke noe om låsen.

Litt vanskeligere med saks enn skrujern, men klarte det med en gang! :)

Skrevet

Du bor så øde til at du ikke har noen naboer som er hjemme? Men alikevel så har du et vindu som vender ut mot gaten??

Tror du alle vinduer vender mot skogen selv om man bor landlig til? Jeg regner med at det er bilvei der hi bor.

Hvorfor er dere så ivrige etter å "ta" henne? Er det sant, er det synd på henne. Er det ikke sant, er ingen skade skjedd, eller?

Jammen InMyHeart er jo frøken perfekt hun vet du, så hun skjønner ikke det. Fysj for ei dåse!!

Anonym poster: 320caab9c1526cf3d2a9c99e63b71646

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende og fikk tak i min nabo som er nærmere 90 år til å hjelpe meg (med rullator)!

Anonym poster: c12f2374ab358f0ecc4be2f171e4baf1

Skrevet

Først vil jeg si at dette IKKE var en tulletråd. Ser folk har misforstått meg eller jeg har forklart dårlig, men det er ikke vindu på badet, det jeg mente å skrive var at jeg ba min sønn gå inn på mitt soverom og banke på vinduet for å få oppmerksomhet. Vi bor litt øde til, men er turområde rett her ved oss så er en del mennesker som går tur her.

Nermeste nabo på venstre side er bortreist på fjellet, da jeg snakket med de inngår og fikk vite det. Nærmeste nabo på høyre side bor rundt en sving, ca 100 meter fra huset mitt. Naboen etter der bor 150 meter etter meg, så kommer det ett byggefelt ca 300 meter fra meg også ca 350 meter fra meg er det eneboliger og rekkehus.

På venstre side er det kun ett hus( og de var bortreist) så er det kun skog, turområde og ett tjern.

Fikk som sagt tak i naboen på høyre side av meg, en mann i 60-årene. Han luktet ikke svi lukten, det var jeg som luktet det, skrev i panikk så ble litt rotete.

Uansett han kom, og fikk knust en liten rute vi har i gangen og klarte å låse opp døren. Han fjernet maten fra komfyren og slo den av, hadde begynt å tørrkoke og fisken var helt svart. Hele kjøkkenet og stuen var full av røyk. Min sønn hadde gått inn på rommet mitt ( som jeg ba han om) som ligger lengst vekke fra kjøkkenet, og gjemt seg under sengen.

Naboen klarte ikke å pirke opp døren, han fant ikke nøkkelen og min sønn var forvirret så han husket ikke hvor han hadde gjort av den.

Brannvesenet kom vel 7 minutter etter naboen. De klarte heller ikke å dirke den opp, da døren er en gammel dør, og er ikke sånn vanlig lås som se fleste har. Vel de hadde kanskje klarte å dirke den opp om de hadde gidder å prøve litt mer, men de synes det tok for langt tid så de fjernet hengslene og brøt opp døren på en eller annen måte..

De ble også faktisk veldig sjokkert da jeg sa jeg hadde ringt både politiet og brannvesen og fått beskjed om at jeg ikke fikk hjelp. De kunne ikke forstå hva operatøren tenkte med og han ene ba meg skrive inn en klage.

Hadde det vært en vanlig dør hadde jeg klart det, for prøvde nå på døren i stuen som nettopp er satt inn etter oppussing og da klarte jeg å dirke den opp på en to tre, men den på badet var annerledes. Har prøvd flere ganger nå i ettertid etter brannvesenet brøt den løs, men klarer det fremdeles ikke.

Så nå blir det ny dør på mandag.

Takk for dere som kom med tips og råd når jeg var helt i panikk, og til dere andre som trodde det var troll, vel kan ikke si annet at det er det ikke.

Jeg satt der inne i 15 min før jeg skrev her, for ante ikke hva jeg skulle gjøre.

Det første jeg gjorde da eg oppdaget døren var låst var at jeg ba minn sønn som fylte 3 forrige uke om å låse opp, han klarte ikke det og begynte til slutt å grine for han ville til meg. Prøvde da å dirke opp men liten saks., det gikk ikke, prøvde med pinsett og det gikk heller ikke. Ringte mine foreldre siden de ha ekstra nøkkel til meg, men de var akkurat kommet til min søster som bor 1 time unna, ringte en venninne men hun var i sentrum, 45 min fra meg. Andre venninne min reiste til Spania i dag tidlig så ikke vits å ringe hun, 3 venninnen min svarte ikke, 4 venninnen min var på jobb og kunne ikke gå. Jobber i butikk og var alene på jobb.

Ringte da til politi, fikk beskjed at de ikke hadde kapasitet akkurat nå. Ringte brannvesen fikk beskjed om at det var politet sinn oppgave og at jeg måtte ringe de. Forklarte begge gangene jeg ringte Situasjonen.

Fikk tak i nabo, brannalarmen fikk, ringte brannvesen og fikk da beskjed om at de rykker ut og ville være her om rundt 12-13 min.

Så nabo kom, og brannvesenet kom vel rundt 7 min etter han.

Kasserollen var helt ødelagt, potetene var svidd, fisken var svart tvers igjennom.

Min sønn har tatt det fint, jeg er i sjokk enda.

Og nøkkelen pleier alltid å Stå i låsen, pluss jeg har tatt en tråd gjennom hullet øverst på nøkkelen og Knyt den og i andre enden har jeg knyttet den fast rundt håndtaket på dodøren, slik den ikke skulle forsvinne men antageligvis har den løsner fra nøkkelen

Hi

Anonym poster: b09c78433a7b5dbd930b11a98e6fc9fd

Skrevet

Uff, så godt at alt gikk bra.

Å skriv en klage, de burde ikke ta så lett på dette.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jammen InMyHeart er jo frøken perfekt hun vet du, så hun skjønner ikke det. Fysj for ei dåse!!

Atte...jeg er så perfekt at jeg ikke skjønner at hi troller? Og da er jeg ei "dåse"(hva nå det måtte være)?

Skjønner du selv hva du mener her?

Skrevet

Atte...jeg er så perfekt at jeg ikke skjønner at hi troller? Og da er jeg ei "dåse"(hva nå det måtte være)?

Kommer det noen gang til å falle deg inn å slutte å være så inni helvettes frekk i kjeften her inne? Du er alltid, enten sarkastisk, først ute med å kalle folk troll eller å rett og slett spy ut av deg eder og galle. Kan ikke du bare finne deg en bedre personlighet eller drite i å være på dette forumet ? Er så sinnsykt lei av lese frekkhetene dine til stadighet. Åssen hadde du følt det dersom folk sa du trollet om grusomme ting som hadde hendt deg ? For eksempel ropt ut , trolllll når du skriver om barnet du mistet ? Tror du du ville ha likte det ?

Skaff deg et liv utenfor Dib og oppfør deg som folk.

Anonym poster: b7294cc220d73dff19aaa141195e43e6

Skrevet

Du skriver at nøkkelen alltid står i låsen. Hva om guttungen hadde låst seg inne å do. Da måtte dere muligens også ha brutt opp døren. Ja, vet jo at det ikke er så dramatisk som det du ha opplevd i dag.

Men et tips til deg. Finn en lite krok eller lignende og heng nøkkelen høyt oppe slik at barn ikke får tak på den.

Det er gjort både på do og bad her. Men den henger synlig slik at gjester ser den.

Anonym poster: b775748e45bdb651e8ee69042ba2a7d8

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Kommer det noen gang til å falle deg inn å slutte å være så inni helvettes frekk i kjeften her inne? Du er alltid, enten sarkastisk, først ute med å kalle folk troll eller å rett og slett spy ut av deg eder og galle. Kan ikke du bare finne deg en bedre personlighet eller drite i å være på dette forumet ? Er så sinnsykt lei av lese frekkhetene dine til stadighet. Åssen hadde du følt det dersom folk sa du trollet om grusomme ting som hadde hendt deg ? For eksempel ropt ut , trolllll når du skriver om barnet du mistet ? Tror du du ville ha likte det ?

Skaff deg et liv utenfor Dib og oppfør deg som folk.

Anonym poster: b7294cc220d73dff19aaa141195e43e6

Du store verden så sinna!!

Nå tror jeg du blander kortene litt, jeg har aldri beskyldt noen for å trolle. Hvis du fremdeles påstår det syns jeg du skal komme med en link.

Sånn ellers tror jeg kanskje du trenger en liten matbit så du får blodsukkeret ditt opp, sånn at du blir i litt bedre humør. Det er sikkert greit for de rundt deg også, det er ikke bra å være så hissig.

Natta :)

Skrevet

Takk gud! For en forferdelig situasjon det må ha vært for dere HI! Fint å høre at det gikk bra, phuuu lettet! :) Kan sikkert være lurt å fortelle om dette til barnehagen gutten din går i tenker jeg, i tilfelle han har behov for å snakke om dette i ettertid. Da er de i allefall klar over hva det er snakk om, hvis han plutselig drar frem denne hendelsen mens han er der.

Skrevet

Kjøp en slik vri lås til å ha på do døra. det har vi her. slipper styr med nøkkel som forsvinner, barn som låser seg inne eller som låser oss inne for den saks skyld. Selv 2åringen låser enkelt opp og igjen den. Og skulle han nekte å låse opp er det ett hakk på utsiden hvor vi enkelt kan bruke en butt kniv eller flat skrutrekker til å låse opp med.

Anonym poster: 6c6f6058b1594bb2185ddcbfa0256fc5

Skrevet

Kjøp en slik vri lås til å ha på do døra. det har vi her. slipper styr med nøkkel som forsvinner, barn som låser seg inne eller som låser oss inne for den saks skyld. Selv 2åringen låser enkelt opp og igjen den. Og skulle han nekte å låse opp er det ett hakk på utsiden hvor vi enkelt kan bruke en butt kniv eller flat skrutrekker til å låse opp med.

Mener noe sånn som denne

http://www.jula.no/toalettbeslag-313607#product-details-tab-menu

Skrevet

Mener noe sånn som denne

http://www.jula.no/toalettbeslag-313607#product-details-tab-menu

Ja det blir ny dør og lås UTEN nøkkel på mandag, ;)

Hi

Anonym poster: b09c78433a7b5dbd930b11a98e6fc9fd

Skrevet

Heng krok på døren istedet. Høyt, så bare de voksne når opp. Barna trenger egentlig ikke å låse :) Her i huset låser ingen, vi banker på og spør om det er ledig :)

Glad alt gikk bra med dere, og at dere slapp unna med skrekken :)

Anonym poster: 3a0782014dd84180b0013b05fe7cb36c

Skrevet

Å fy for en situasjon!

Je hadde "bestemt" meg for at jeg trodde deg HI før jeg så det siste innlegget, kjente på panikken din i de tidligere innleggene...

Helt utrolig at politi og brannvesen ikke tok deg alvorlig...

Og enda godt det gikk bra!!! <3

Skrevet

Huff for en ekkel situasjon... :(

Så bra naboen kom til unnsetning.

Jeg låste inn min mor på badet da jeg var 2,5 år.

Låste inn min mor sammen med babylillebroren min. Han hadde feber, så hun gikk på badet for å måle temperaturen hans.

Klikk, og der ble døren låst.

Så ja, slikt kan desverre skje.

Forskjellen hos min sak var at jeg låste dem inn med vilje, da jeg hadde sett en brusflaske i kjøleskapet. Så jeg satt og drakk brus.. Og levde det gode liv.. hehe

Etter mye tryggling med lovnader om gull og grønne skoger låste jeg visst opp igjen. (Jeg husker ikke dette selv, har bare blirr fortalt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...