Gå til innhold

Hjelp!! Min sønn har låst meg inne på badet og middagen står på komfyren!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mobilnettet i nabolaget nede også??klart politiet hadde kommet om en 3 åring var alene og mor ringte og fortalte at komfyren sto på. Nei, denne må du nok lengre ut på landet med.. Eller du er kanskje ganske langt på landet siden ALLE du kjenner er minst 1 time unna..

Og om du mot alle odds snakker sant, så ringerdu brannvesenet og hyler at det brenner.. Da kommer de nok fort ;)

Gjest Husfrua
Skrevet

Hva slags dodør har dere? Selv en barnehånd klarer å dirke opp en dodør med mindre du har brukt en ytterdør til det formålet.

Anonym poster: 4c0217b296d7b8f803c42d0efef4aab4

Er en tykk furudør, klarer ikke å dirke den opp, eneste jeg har til å dirke med er en saks..

Anonym poster: b09c78433a7b5dbd930b11a98e6fc9fd

Hvis det er en dør med en helt vanlig lås og nøkkelen ikke sitter i, så er det ikke vanskelig å få den opp med en saks. Så lenge den er lang nok?

Skrevet

Prøv alt du kan! Hadde jeg bodd i nærheten så hadde jeg kommet med en gang, skjønner ikke hvorfor ikke din nærmeste slektning hiver seg i bilen med en gang, det hadde jeg gjort.

Skrevet

Ganske så fantastik at du er rolig nok til å tenke på å legge inn inlegg på Dib om dette. Hehe. Men håper det ordner seg. Du får forsøke igjen å bryte ut døren. Eller ring brannvesenet og si at nå lukter det røyk.

Anonym poster: b7294cc220d73dff19aaa141195e43e6

Rolig?? Er helt panikk her. Ha ring alle jeg vet, men når ingen andre kan hjelpe vil jeg h tips her. Brannvesen på vei, brannalarmen uler, lukter svidd nabo 200 blrtiveien kommer, eldre mann på 60 år.. Brannvesen kommer om cika 10 min så de.

Skrevet

sparker du hardt nok får du sikkert opp døren.. hvis du har et lite barn og mulig brann i leiligheten burde adrenalitet hjelpe deg å få den opp.

Anonym poster: bd2d3795450492ca73b30a3c3302db25

Skrevet

Prøv alt du kan! Hadde jeg bodd i nærheten så hadde jeg kommet med en gang, skjønner ikke hvorfor ikke din nærmeste slektning hiver seg i bilen med en gang, det hadde jeg gjort.

De at gjort de

Skrevet

Skriv på Facebook da? Ring taxi å hør om noen er i nærheten? Ring naboen som er på hytta å hør om de kjenner noen i nærheten.

Jeg ville ringt alle som var å ringe heller, enn å skrive lange innlegg her inne.

Skrevet

Ring politiet igjen og spør om de har tips til hvor man kan ringe for hjelp. Falken? Barnevern for utrykking? Jeg vet ikke, men forstår desperasjon Jeg har alltid vært redd for dette siden jeg selv låste meg inne på bad og ikke klarte å låse opp igjen som barn, så hos oss henger nøkkel til bad og toalett på en spiker over døren så barna ikke når den. Det hjelper ikke deg nå, men tips for senere. Ring politiet igjen.

Forstår dette ikke er lett!

Skrevet

Du har tid til å sitte her og skrive innlegg istedetfor å prøve å komme deg ut? Jada.

Skrevet

En god grunn til at nøkler ikke skal finnes i hus der små kan få tak i dem og låse! Trudde faktisk foreldre hadde såpass vett!

Anonym poster: 110567c435c5b0fac3c7b861fd351226

Skrevet

Ser du får hjelp av brannvesen nå. Bra! Lykke til og oppdater oss, så vi ikke bekymrer oss unødvendig.

Klem

Skrevet

Lukter svidd helt hit.....

Anonym poster: 758d4b81e68bc16cdd2c3f49b7e165d3

Skrevet

Er det helt tett under dodøra da, eller kan lillemann sende deg nøkkelen under der?

Skrevet

Håper det går bra med dere og at det ordner seg.

Hvis du bor på ei bygd der det er svært få naboer så forstår jeg at du søker råd her inne.

Regner med både du og treåringen har lært denne gangen.

Skrevet

Du bor så øde til at du ikke har noen naboer som er hjemme? Men alikevel så har du et vindu som vender ut mot gaten??

Skrevet

Nå fant jeg ut enda en ting som alle perfekte dib damer kan....nemlig dirke opp en dør......

Anonym poster: e5c715779cc4e7644702e073b4789c6f

Skrevet

Nå fant jeg ut enda en ting som alle perfekte dib damer kan....nemlig dirke opp en dør......

Anonym poster: e5c715779cc4e7644702e073b4789c6f

Klarte du det? :)

Skrevet

Ganske så fantastik at du er rolig nok til å tenke på å legge inn inlegg på Dib om dette. Hehe. Men håper det ordner seg. Du får forsøke igjen å bryte ut døren. Eller ring brannvesenet og si at nå lukter det røyk.

Anonym poster: b7294cc220d73dff19aaa141195e43e6

Rolig?? Er helt panikk her. Ha ring alle jeg vet, men når ingen andre kan hjelpe vil jeg h tips her. Brannvesen på vei, brannalarmen uler, lukter svidd nabo 200 blrtiveien kommer, eldre mann på 60 år.. Brannvesen kommer om cika 10 min så de.

Naboen kan da ikke være så langt unna hvis han lukter svidd, eller brenner det hos han og!!!

Anonym poster: 71b17bc83c3c19e829d25d9ffff590a5

Skrevet

Eg og plar dibbe og svare på innlegg medan eg ventar på naudetatane. Kva skal ein ellers gjere, liksom? dirke låsar? men godt naboen som luktar svidd er på veg. Håpar han ikkje er så tynga av alderen at han ikkje klarar å låse opp døra, han er jo trass alt 60!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Om du ikke greier å dirke opp en dør med saks, er du ganske talentløs. Det gjorde jeg da jeg var 7. Tannkostskaft, pinnsett, hva som helst.

Lille troll...

Vi har en solid furudør med vanlig nøkkel i, og jeg tviler sterkt på at jeg hadde klart å dirke opp den altså.

Talentløs? Kanskje, men likevel helt sant - og jeg er ikke HI altså.

Skrevet

Klarer ikke helt å tro at dette er sant, men jeg hadde ringt en låssmed, alltid en låssmed som.har døgnvakt.

Anonym poster: 1ef724240ad74db39d9b52722d497acd

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Du bor så øde til at du ikke har noen naboer som er hjemme? Men alikevel så har du et vindu som vender ut mot gaten??

Tror du alle vinduer vender mot skogen selv om man bor landlig til? Jeg regner med at det er bilvei der hi bor.

Hvorfor er dere så ivrige etter å "ta" henne? Er det sant, er det synd på henne. Er det ikke sant, er ingen skade skjedd, eller?

Skrevet

Håper dette er en trolletråd for din del HI.

Hvis ikke får jeg virkelig håpe dere får hjelp snart.

Må si jeg merker at jeg ikke er noen ungdom lenger når en mann på 60 år blir betegnet som en eldre mann.

Min far er 76 og går på jakt og er en sprek og aktiv mann enda;-)

Skrevet

Rgner med hun har kommet seg ut, men tror kanskje mange mammaer har godt å lese denne. Kan de ikke dirke opp en vanlig innedør bør de lære seg det. Utrolig hva de små klarer å gjøre, selv om en tror vi har gjemt nøkklene godt. Og er de ikke små så er det fjortiser som låser seg inne.

Jeg lærte meg å dirke opp dører når jeg selv var ganske liten. En baderomsdør som slo seg vrang til tider, så da ble det dirket opp med masse forskjellig. Pinsett fungerer veldig fint, det har en som regel på badet. Flatt skruhjern fungerer enda bedre.

Men så og si alle innedører skal ikke være vasnkelige å slå inn eller røske ut. Det er ikke døra som ryker, men karmen som ryker.

Så dere mammer som ikke klarer å drike opp en innerdør bør øve dere. Både med og uten nøkkel i seg. En aner ikke når en plutselig får bruk for det. Og det viktigste en må ha når en skal gjøre dette er litt tolmodighet. Så har en fått det til engang før, blir det enklere om dere må en annen gang.

Anonym poster: c6f8882199e6c6a47ba2b19a4cb747d2

Skrevet

Regner med du har kommet deg ut HI, og at du er travel med å trøste 3 åring, prate med hjelpere og alt annet som må ordnes nå. Men jeg vil gjerne høre hvordan dette gikk, så gi en oppdatering så fort det går. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...