Gå til innhold

Ble så engstelig!

Anette1987

Anbefalte innlegg

Skulle bare innom jordmor i går og hente noen papirer for svangerskapspenger også hadde hun tid til å snakke litt og eg fortalte at eg hadde blitt litt engstelig den siste uken. Var 14 uker i går og har siste uken hatt litt diaré og magevondt.. Men har nå tenkt det har vært noe som går og ene dagen hadde eg noe slimklumper når eg tørket meg.. Men ikke vært noe blod!

Hun var litt usikker på om hun skulle lytte på meg siden det ikke alltid er då lett å høre hjertelyd men hun gjorde det allikevel og fant jo selvfølgelig ingen hjertelyd! Kjente angsten med engang og prøvde å få komme ut til legen min som har ul men han hadde jo selvfølgelig gått tidlig..

Så nå ligger eg her og er veldig redd for ka som kan vente meg.. Føler plutselig at eg har litt sånn mensensmerter i mage og rygg.. Og blei hvertfall redd og lei når eg leste stakkars helixx sin historie som var skremmende lik min..

Kunne jo ringt til kvinneklinikken men føler det er så dumt siden det er så vanlig at jm ikke hører hjertelyd så tidlig.. Har jo aldri kommet så langt som dette de gangene eg har mistet..

Fortsetter under...

Tror eg kjente liv allerede 12+6 men når eg har hatt litt sånn mage greier så vet eg ikke ka som e tarm bevegelse og sånn! Akkurat nå har eg ganske mye luft så er hele tiden noe som ligner på spark men helt umulig å vite ka som er ka!

Ja takk for det :) må morgendagen gå fort!!

Uff, ikke noe gøy! Kjenner du noen som har en doppler du kan låne, og kanskje få høre det du trenger før mandag?

I svangerskapet som førte til gutten vår ble jeg sendt til sykehuset fordi legen min ikke fant hjertelyden i uke 20. Alt var i skjønneste orden, men morkaka lå på fremsiden og gjorde det vanskeligere å høre.

Jeg håper skikkelig at alt er i orden, skjønner godt at denne helga er en pine for deg...

Annonse

Huff. Skjønner deg godt. Er nervøs selv. Er 17 uker snart 18. Kjenner liv, men det går jo noen timer mellom hver gang. Magen ser ut til å ha vokst og det er derfor svakere enn det var.

Legen slet med å finne hjertelyden på babyen min i uke 16+6. Hun fant den til slutt. Så uke 14 er tidlig. De vil som regel ikke lytte før uke 16.

Du må bare tenke positivt. Det er veldig sjeldent at det skjer noe etter uke 12. Lykke til i morgen!

Eg forstår godt at du er engsteleg, men du må ikkje la deg skremme av min historie. Lov meg det! Det er veldig vanleg å ikkje finne hjertelyd når du er ca 14 veker. Og det er ein grunn til at jm helst ikkje vil teste så tidleg. Og anng utflod så hadde eg masse med dei svangerskapa mine som gjekk bra.

Eg ønskar deg masse lykke til i morgon og håpar at du klarar å slappe av. Klem til deg

Endret av helixxx

Takk for mange gode støttende ord! Dagen i dag har gått litt bedre! Men gleder meg veldig til kl 8 i morgen tidlig så eg kan få komme til legen å få ul! Krysser fingrene for at eg kommer til å føle meg kjempe dum etterpå siden eg har vært så hysterisk! Siden ALT er bra!! :)

Og til deg helixxx: så var eg engstelig før eg leste din historie! Men blei jo litt mer engstelig når det var så likt!

Tror egentlig rett og slett eg bare må trekke meg litt tilbake fra forumet en tid! Blir nok mer påvirket av triste historier enn eg vil.. Er bare så utrolig godt å snakke med noen som forstår! Mannen er liksom "det går bra" hele tiden noe som er bra men han skjønner nok ikke helt korfor eg blir så redd..

Det gikk heldigvis kjempe fint! En kjempe aktiv liten krabat med fin hjerterytme! Legen sa etterpå at jordmora burde ha funnet hjertelyd til slutt ellers henvist meg når hun visste at eg hadde mistet før.. Men er hvertfall overlykkelig! :) og siden den jordmora har skremt meg før med førstemann tror eg at eg ska ta alt med hun med en klype salt og satser på å ta de fleste kontroller hos fastlege..

Annonse

Gjest Håpernestegang:)

Så flott!!!

Jordmor sa første gang jeg hadde ma at det var helt vanlig å ikke finne hjertelyd i uke 16. Fastlegen min er ikke enig. Hun mener at fra uke 12 bør den høres. Så det var fastlegen som henviste meg til ul den gangen.

Håper du nå kan kose deg med graviditeten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...