Gå til innhold

Hvordan behandles kronisk bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått med betennelse i venstre bihule siden oktober ifjor, fått 3 apocillin kurer, men det hjelper ikke. Legen har bare skrevet ut hver gang uten å gjøre mere med det. Skal til legen igjen om 4 uker. Må jeg kanskje opereres????

Anonym poster: bae527d881c50aead11322cc34072902

Skrevet

oi stakkars deg! Jeg har hatt det en gang, det var VONDT, men slapp unna medisiner og fikk det bort bare ved å massere :)

Lykke til !

Skrevet

Tre råd fra en som hadde kronisk tette bihuler i nesten 10 år:

akupunktur. neseskylling og fenumax.

Akupunktur tok knekken på mine verkende bihuler på noen behandlinger, og neseskylling og fenumax tar jeg foerbyggende når jeg blir snørrete og tett. Har ikke hatt skikkelig bihulebetennelse på over 5 år nå med den "oppskriften".

Skrevet

Kok opp enn liter vann har ei teskje salt i, avkjøl, bruk slik ei engangs sprøyte å sprøyt i nasen, skikkeligt kvalm men det fynke så bare det :)

Skrevet

Spis en ibux og en zyrtec tre ganger daglig i minst en uke.. det funket på meg. Men hos meg så skyldtes bihuleproblemene polypose, som nå holdes i sjakk med steroid-nesespray. Be om utredning hos ønh-lege.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg skal operere neseveggen:)

Skrevet

En operasjon hvor man skraper ut betennelsen i bihulene, sammen med antibiotikakur.

Anonym poster: 8a5a28b6ae4817fca09e3227a8174e80

Skrevet

Jeg har hatt bihuleoperasjon, og det gikk veldig fint. Ikke spesielt vondt eller noe, men veldig effektivt. :)

Anonym poster: 9bad3aa681aa61a7ca95c65e99c510ab

Skrevet

Jeg går vanligvis på kortison-nesespray. Nå når jeg går gravid er det saltvann som er løsningen. Funker dårlig. Gleder meg til å kunne få orden på bihulene igjenn. Nå er det vondt nesten hele tiden, ofte sår hals, mye dårlig smak i munnen.

Skrevet

Takk damer, dere er gull! Har forsøkt med damp og mange forskjellige nesesprayer. Men nå vet jeg hva jeg skal ta opp med legen neste gang. Takk

Anonym poster: bae527d881c50aead11322cc34072902

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...