Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som har erfaring? Hva er lurt å gjøre tiden etterpå? Hvor mange ganger måtte dere prøve før det klaffet og om det ikke klaffet gikk dere rett over på prøverør da etterpå? Takk for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Har hatt 4 inseminasjoner. Ble gravid første gang, men mistet veldig tidlig. Gikk så over på ivf fordi blodprøver viste at jeg ikke har så store eggreserver igjen, og sjansene for å lykkes er større på ivf.

I tiden etter inseminasjon er det bare å leve helt normalt - minus alkohol og helst røyk såklart.

Skrevet

Takk for svar Tidenerinne :)

Jeg har hatt 2. forsøk, som ble negativ og skal igang med 3.forsøk. Og fått beskjed om at hvis det ikke blir noe denne gangen heller så blir det IVF.

Alkohol og røykfri er jeg... jeg tenkte mer på det med å ta det litt med ro tiden etter forsøket, men har prøvd begge deler uten positivt svar så da ble jeg litt rådløs bare ;)

Skrevet

Bare å leve som normalt. hatt to forsøk og ble gravid på forsøk nr 2. første gang var det litt stress og nerver. men andre gang visste jeg hva det var så var mye mer avslappet. men jeg var ute og gikk i 40 minutter rett etter inseminasjon sist, og leve som normalt ifht aktiviteter som dykking og turer frem til positiv test og ble nå gravid for det...

Skrevet

Takk for Svar Audix78 :)

Kanskje det å gå en tur rett etterpå hjelper. Da skal jeg prøve og ikke ta noen forholdsregler neste gang som jeg gjorde sist.

Skrevet

jeg tenkte som så at sæden er plassert på optimalt sted, de vet hvor de skal og jeg kan faktisk ikke gjøre noe fra eller til med det.... ;-) det funket kanskje fordi jeg var avslappet men hvem vet... :-) ønsker deg masse lykke til

Skrevet

Her ble det klaff på femte forsøk. Gutten vår er 6 mnd nå :) Lev som normalt i tiden etterpå. Vi hadde nesten gitt opp og søkt om IVF, så ble jo så "overrasket" når testen viste postivt. Har absolutt tro på at jo mere avslappet man er jo mere motagelig er kroppen.

Skrevet

jeg har hatt inseminerings forsøk nr 2 nå..hadde inem 5 og 6 feb :)

Man må bare leve som normalt.Kutter ut alkohol selvfølgelig.

om man fortsetter med inseminering eller går over til prøverør er jo veldig inviduelt..spørs jo på diagnoser,prøvesvar og sædkvalitet osv. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...