Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når startet første tegn til fødsel og når på døgnet var baby ute?

Går rundt termin nå og lurer på om det finnes noen statistikk:)

Jeg leste at det er flere fødsler natt til fredag enn natt til mandag.

Noen mener også at KS fødselene trekker opp dag-fødsler hvis de ikke blir skilt ut statistisk.

Fortsetter under...

1: Rier så smått fra kl 23.30 mandag kveld. Han var ute 11:49 tirsdag.

2: Rier fra ca 7-8 om morgenen, hun var ute 13.12 (også en tirsdag).

3: Rier så smått fra kl 6 søndag morgen. Stoppet opp litt for å øke på. Han var ute 19.47 søndag kveld.

Selv er jeg også født på en tirsdag, så den dagen er i flertall her! ;-)

Fredag kväll sattes "ballong" in för att få igång födslen. Söndag blev det tre omgångar med hormonpiller och på eftermiddagen/kvällen startade rierna. Efter en hemsk natt togs vattnet måndag morgon och senare blev det dropp. 14.08 kom lillan.

Første: fødsel startet lørdag kl 12, han var ute søndag kl 6.

Andre: fødsel startet søndag kl 12, hun var ute mandag kl 1.

Tredje: vet egentlig ikke når fødsel startet :P Kjente noe var i gang torsdagskveld, men fredagmorgen ca kl 8 skjønte jeg det var i gang. Han ble født fredag kl 12.40.

Annonse

Annonse

Hadde Rier i 3 Netter ( natt til mandag,tirsdag og onsdag ) Onsdag natt var forferdelig. Fikk satt inn ballong Tirsdag kveld kl 20,rundt 12 datt den ut samme kveld,hadde åpning på 4 cm da,kl 12 dagen etter var det full nedpress, kl 15 fikk jeg smertestillende,kl 15 30 hadde jeg full åpning og kl 16 13 var verdens beste gutt født:)

Førstemann: riene begynte i 07-tiden, og hun ble født kl 10.36 (ca 3,5 t)

Andremann: riene begynte i 22-tiden, og han ble født kl 00.59 (ca 3 t)

Tredjemann: riene begynte i 21.15-tiden, og hun ble født kl 01.17 (ca 4 t)

Endret av Tingeling ♥♥♥

Riene hos meg startet allerede uregelmessige Lørdagkveld.. kom og gikk litt, og kom ikke tettere enn med 15 min mellomrom..

Men Mandagkveld kl 23 begynte de å komme regelmessige, kl 0530 dro vi til sykehuset med 5 cm åpning, kl 0850 tirsdag morgen tok de vannet, kl 09 var det klart for pressing, og kl 0921 kom lille jenta <3

Jeg våknet av rier 04.00 på natta en tirsdag, da var det 8 min mellom riene, så hadde sovet gjennom en del.

Var hjemme til halv 10 (bor 5 min unna sykehuset), da hadde jeg 3 cm åpning.

Kl. 1600 hadde jeg 5 cm, ca 1 time senere var det 10 cm åpning, og ca 45 min etter det var gullgutten ute!

1. 15.48 - igangsatt fødsel. Tok 4 timer fra riestart til han var ute.

2. 23.50 - naturlig startet fødsel. Aner ikke hvor lang tid det tok. Hadde regelmessige rier i langt over et døgn (ikke vonde) så husker ikke helt når modningsriene gikk over i åpningsrier. Men det var ikke mange timene i aktiv fødsel. 3 kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...