Evas cecilie Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Vi lurer på å begynne i mai juni på nr to. Fikk første i juli 2012. Da vil vi få neste i feb mars hvis det klaffer på første. Hva synes dere med så tette unger? Vil ikke ha ferie unge igjen så hvis det ikke klaffer på noen mnd vil jeg heller vente et år. Men da kan d jo plutselig bli mange år mellom. Trenger noen innspill føler argumentene går i ring i hodet mitt. Tusen takk for svar.
Topprisen Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Det er 16 mnd mellom gutta mine og jeg syns det er helt herlig! De leker kjempe masse sammen, mye krangling også selvsagt, men det er jo slik søsken er Jeg er veldig glad for å ha to tette barn
smet Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Vi prøver på nummer to, er i 2pp. førstemann er snart 10 mnd, så vi håper på to tette Førstemann satt på første forsøk, så vi håper det går kjappt denne gangen, men samtidig har vi litt tid på å få det til uten at det blir for lenge mellom. dei. Vi tenkrr å ha kun to, så da syns eg det er fint å ha dei tett, så dei får stor glede av kvarandre.
Bumblebeee Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 Jeg ble gravid med nr 2 da første var 11 mnd. Dvs at det er 19 mnd mellom dem (nr 2 kom tre uker før termin) Nå er de verdens beste lekekamerater. Krangler selvsagt også som hund og katt, men leker utrolig godt sammen.
Cybele Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Hva alle dager er ferieunge, og hva er galt med å få barn i en ferie, hvis det er dte du mener?
Evas cecilie Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2013 Orker ikke en til med vikar. Var inne i føderommet 15 min før jeg skulle begynne å trykke. De ville hele tiden sende mg hjem. Var førstegangs fødende. I min familie får vi ikke skikkelige rier i åpningsfasen så derfor ville hun ikke slippe mg inn på et rom. Dette gjorde jordmor veldig stresset når hun sjekket mg etter litt over en time og jeg hadde gått fra to til åtte cm. Tok da 15 min på resten. Hadde heller ikke pauser mellom pressriene men de var så svake at jeg kunne velge om jeg ville trykke. Dette gjorde henne irritert. Akkurat som om d var min feil. Kunne like gjerne vært hjemme og født da. Ikke mye hjelp å få.
Evas cecilie Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2013 Derfor vil jeg ikke føde mellom mai sept.
81-Mamma<3<3 Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har avstand på 25 md og får på 22 md nå. Det blir 3 unger på 4 år. Synes det er flott! Ingen grunn til å vente hvis dere har lyst på tette Ifht føde argumentet ditt så er du jo ikke garantert god jordmor og god god plass mellom sept-mai heller da! Det der er jo litt flaks/uflaks uavhengig av tidspunkt! Du kan be om en samtale på sykehuset der du forteller om negativ opplevelse sist, og du kan skrive fødebrev om dine ønsker for neste fødsel. I tillegg kan du be om å få bytte jordmor om dere ikke kommer overens.
Cybele Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Orker ikke en til med vikar. Var inne i føderommet 15 min før jeg skulle begynne å trykke. De ville hele tiden sende mg hjem. Var førstegangs fødende. I min familie får vi ikke skikkelige rier i åpningsfasen så derfor ville hun ikke slippe mg inn på et rom. Dette gjorde jordmor veldig stresset når hun sjekket mg etter litt over en time og jeg hadde gått fra to til åtte cm. Tok da 15 min på resten. Hadde heller ikke pauser mellom pressriene men de var så svake at jeg kunne velge om jeg ville trykke. Dette gjorde henne irritert. Akkurat som om d var min feil. Kunne like gjerne vært hjemme og født da. Ikke mye hjelp å få. Oi! Jeg legger meg helt flat! trodde du var enda en av dem som ikke "orker tanken på at barnet har bursdag midt i sommerferien eller juleferien, i frykt for at barnet skal bli mobbet/ikke feire bursdag med klassen akkurat på datoen". Derfor jeg skreiv et litt sleivete innlegg, beklager veldig. Skjønnner kjempegodt at du ikke vil oppleve det igjen.
Evas cecilie Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 18. februar 2013 Orker ikke en til med vikar. Var inne i føderommet 15 min før jeg skulle begynne å trykke. De ville hele tiden sende mg hjem. Var førstegangs fødende. I min familie får vi ikke skikkelige rier i åpningsfasen så derfor ville hun ikke slippe mg inn på et rom. Dette gjorde jordmor veldig stresset når hun sjekket mg etter litt over en time og jeg hadde gått fra to til åtte cm. Tok da 15 min på resten. Hadde heller ikke pauser mellom pressriene men de var så svake at jeg kunne velge om jeg ville trykke. Dette gjorde henne irritert. Akkurat som om d var min feil. Kunne like gjerne vært hjemme og født da. Ikke mye hjelp å få. Oi! Jeg legger meg helt flat! trodde du var enda en av dem som ikke "orker tanken på at barnet har bursdag midt i sommerferien eller juleferien, i frykt for at barnet skal bli mobbet/ikke feire bursdag med klassen akkurat på datoen". Derfor jeg skreiv et litt sleivete innlegg, beklager veldig. Skjønnner kjempegodt at du ikke vil oppleve det igjen. Går greit d. Min bursdag er i slutten av juni og d har forsåvidt aldri vært et problem. Feiret d bare tidligere hvis folk skulle reise da.
Evas cecilie Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har avstand på 25 md og får på 22 md nå. Det blir 3 unger på 4 år. Synes det er flott! Ingen grunn til å vente hvis dere har lyst på tette Ifht føde argumentet ditt så er du jo ikke garantert god jordmor og god god plass mellom sept-mai heller da! Det der er jo litt flaks/uflaks uavhengig av tidspunkt! Du kan be om en samtale på sykehuset der du forteller om negativ opplevelse sist, og du kan skrive fødebrev om dine ønsker for neste fødsel. I tillegg kan du be om å få bytte jordmor om dere ikke kommer overens. Hadde d vært opp til mg ville jeg bare blitt hjemme med neste. Er usikker på om vi i d hele tatt vil nå sykehuset. Var heldig med at vannet gikk først første gangen. Hadde ikke vonde rier før det siste kvarteret. Og da ville jeg aldri satt mg i en bil. Både min mor og tante har hatt problemer med å nå sykehuset og ungene kommer tidligere for hver gang.
LillePerlen Skrevet 19. februar 2013 #12 Skrevet 19. februar 2013 Men for å svare på det å ha bursdag midt i fellesferien Så er det utrolig kjedelig! Min sønn syntes det er så kjedelig å bli feiret lenge Før bursdagen eller lenge etterpå. Vi kan ikke ha familieselskap eller noe for alle er på ferie. Og når han ble født kunne nesten ingen komme å se Den lille håpefulle pga ferie.
LillePerlen Skrevet 19. februar 2013 #13 Skrevet 19. februar 2013 Men anbefaler to tette! 20 mnd mellom er perfekt, tøft Og slitsomt! Skulle jeg valgt igjen hadde jeg hatt 2 år mellom ++
2skjønnasser Skrevet 19. februar 2013 #14 Skrevet 19. februar 2013 ikke noe å lure på ! Det blir perfekt aldersforskjell!!!
Ane Elise Skrevet 19. februar 2013 #15 Skrevet 19. februar 2013 For våres del er jeg glad for at mannen min er enig med meg og vente til sønnen vår er over 2 år før vi skal ha et til. Når neste unge kommer utpå sensommeren, så er sønnen vår 2 år og 9mnd gammel. Helt perfekt
81-Mamma<3<3 Skrevet 19. februar 2013 #16 Skrevet 19. februar 2013 Jeg har avstand på 25 md og får på 22 md nå. Det blir 3 unger på 4 år. Synes det er flott! Ingen grunn til å vente hvis dere har lyst på tette Ifht føde argumentet ditt så er du jo ikke garantert god jordmor og god god plass mellom sept-mai heller da! Det der er jo litt flaks/uflaks uavhengig av tidspunkt! Du kan be om en samtale på sykehuset der du forteller om negativ opplevelse sist, og du kan skrive fødebrev om dine ønsker for neste fødsel. I tillegg kan du be om å få bytte jordmor om dere ikke kommer overens. Hadde d vært opp til mg ville jeg bare blitt hjemme med neste. Er usikker på om vi i d hele tatt vil nå sykehuset. Var heldig med at vannet gikk først første gangen. Hadde ikke vonde rier før det siste kvarteret. Og da ville jeg aldri satt mg i en bil. Både min mor og tante har hatt problemer med å nå sykehuset og ungene kommer tidligere for hver gang. Hør med kommunen om du kan føde hjemme da! Det kan man i min kommune. Og jordmor her er super! Men jeg vil på sykehuset jeg da! Jeg for min del tar heller barna litt før, enn litt etter. Dvs jeg venter ikke med å prøve hvis jeg vil ha barn. For man kan ikke planlegge 100%. Plutselig blir man ikke gravid når man vil, eller man mister, eller babyen blir født for tidlig o.l. Så jeg synes det er bedre de kommer før, enn senere. Men det er vell individuelt
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #17 Skrevet 19. februar 2013 Vi har to tette, 17. måneder i mellom. Syns det var veldig travelt, spesielt det første året. Hadde en rolig nummer en, og tenkte det var "piece of cake" å få en til på rappen. Nummer to var desverre ikke like rolig... Men alle barn er ikke like, plutselig er du heldig og får en sovebaby. Bonusen fikk vi når minstemann runda tre år, nå er de verdens beste venner og kan leke i det uendelige sammen Anonym poster: e8e1ca9fa26d7c0f36411421def8a7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå