Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min bestevenninne som er frisør sier det er ufarlig (hun har født to friske barn og jobbet hele tiden), men min gyn. sier jeg bør holde meg unna hårfarge under graviditeten. Tar ingen sjanser så jeg får heller se litt shabby ut den siste tiden;-) Neglelakk skulle gå bra, men ville ikke pustet inn neglelakkfjerner. Salami er på "nei-listen" over hva du kan spise...dessverre.

Eg har alltid fått beskjed om at håret ikke tar til seg farge likt som når du ikke var gravid det stemde hos meg :/ men i forhold te å ikke farga det e det vel avgassane i frå fargen men vis frisør salongen har goe luftinger over hodet ditt så skal det ikke være problem, salami seie di du kan eta fordi det er blitt behandla ( fryst på forhand) neglelakk er vell litt som hårfarge ikke puste inn formye av di luktene som er fra neglelakk :)

Men kæ vett eg, der e sikkert noken så har andre svar ;)

Endret av MammaMø84

Gå til en frisør som bruker naturlig hårfarge - eks. Balanzera på Løkka i Oslo.

Jeg er helt avhengig av neglelakk på både fingre og tær, året rundt, og har løst "problemet" med å bruke "gele-lakk". Du får kjøpt startpakke på bl.a. Cubus :D Mange fine og supershiny farger som holder leeeeenge og du slipper lukten.

Jordmor Siri sier at salami er OK http://jordmorsiri.no/artikler/141/article/item/null/salami-jatakk

Gjest 3 små ♥

Gratulerer med graviditeten! :)

Angående salami holder jeg meg helt unna, noe som også er myndighetenes anbefalinger:

Pga. risikoen for Toxoplasma, holder norske matmyndigheter seg til det enkle budskapet at gravide ikke bør spise spekemat, med mindre det er varmebehandlet godt. Eksempler på spekemat er fårepølse, salami, fenalår, morrpølse, parmaskinke, serranoskinke osv. (Kostholdsråd for gravide, matportalen.no)

Ser jordmor Siri sier salami er ok, men det er på bakgrunn av en mail hun har mottatt fra produsente (Gilde, Prior) som sier det er ok å spise salami.. Jeg velger heller å stole på myndighetenes råd og ikke produsentene av produktet.. Men det er bare meg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...