Gå til innhold

En enkel kylling(filet)rett jeg kan lage til meg selv og barna i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe uten masse grønnsaker som er blandet i retten?

Anonym poster: a217cf8353a0496bce0c5afc6e233c57

Skrevet

kyllinggrateng?? Kjempelett og kan lages uten grønt.

Ellers så kan du ovnssteke amandinepoteter (eller hvilke som helst) og lage en god fløtesaus til.

Skrevet

Stek kylling med bacon rundt, ris og saus...+ evnt stekte grønnsaker ved siden av. :-)

Anonym poster: 4a27f2e574f7de09160c0df42ba33d8f

Skrevet

Marinerte kyllingspyd med tzatsiki, gresk salat og stekte amadinepoteter i båter

Gjest overlord
Skrevet

Stek kyllingfilet i biter. Ha over creme fraiche og smak til med sweet chili saus. La surre litt. Server sammen med fersk pasta og salat ved siden av. Hvitløksbaguetter er godt til. Jeg pleier å ha litt cashewnøtter på toppen.

Ungene elsker denne retten. Sausen blir mild og god om du ikke vbruker så mye chili. Når jeg lager dette bare til voksne bruker jeg chili, hvitløk og paprika.

Skrevet

Stek kyllingfilet i biter. Ha over creme fraiche og smak til med sweet chili saus. La surre litt. Server sammen med fersk pasta og salat ved siden av. Hvitløksbaguetter er godt til. Jeg pleier å ha litt cashewnøtter på toppen.

Ungene elsker denne retten. Sausen blir mild og god om du ikke vbruker så mye chili. Når jeg lager dette bare til voksne bruker jeg chili, hvitløk og paprika.

Det hørtes veldig godt ut:) Nesten så godt at jeg må "spare" den til neste lørdag når mannen er hjemme:)

Skrevet

Ellers så kan du ovnssteke amandinepoteter (eller hvilke som helst) og lage en god fløtesaus til.

Har du en god oppskrift eller,på gratengen altså:)?

Skrevet

Brun kylling og legg det i en smurt ildfast form.

Smak til litt kokosmelk (eller ev. litt matfløte) med curry- og chilipulver. Litt gurkemeie gir en fjong gulfarge, men det er ingen nødvendighet. Hell blandingen over kyllingen og inn i ovnen med det på 220 grader i ca.20 minutter. Severes med ris og tilbehør i små skåler slik at hver og en selv kan velge hva de vil ha på:

Jeg pleier å servere rosiner, peanøtter, friske bønneskudd, sølvløk, sukererter og strimlet paprike :D

Skrevet

Har du en god oppskrift eller,på gratengen altsåsmile.png?

Ja om du takler posesaus så;)

Til en middels stor form:

2 store kyllingfileter skåret i biter

ca. 250g pastarør/skruer

2 poser carbonarasaus eller pastasaus med urter og ost (du kan også lage hvit saus og smake den til med krydder og urter, ha gjerne litt hakket bacon i også)

2egg

ost

legg et lag med pasta på bunnen av formen.

legg over kyllingen og resten av pastaen over.

kok saus som anvist og rør inn eggene i sausen til slutt.

hell sausen over i formen.

strø ost på toppen.

stekes i ca. 25 min på 225grader. (til osten er gylden, 20- 30 min, kommer an på ovnen)

serveres med salat og godt brød/baguetter

(vi pleier forøvrig å ha grønnsaker på bunn av formen og mindre pasta)

Skrevet (endret)

Lag bretagne kyllingsaus (som angitt på posen :) )

Ha i enten creme fraishe eller yogurt naturell i sausen. Bruker en hel boks

Hell litt saus nederst i ildfast form, legg så oppdelte fileter av kylling i formen (brunet i panne) , her tar vi på ananas og hermetiske sjamoingnonger og mais. Restev av sausen over og ost på toppen. Putt i ovnen på 225 gr i ca 20-25 min.

Den tiden det tar å vaske sausekjelen å koke ris i den :) Slår an hos barn og voksne

Endret av rollergirl
Skrevet

Tusen takk for å mange gode ideer, det ble kyllingspyd med gresk salat osv!

Jeg sparer de andre ideene til en annen gang:)

Skrevet

Kyllingsuppe! Jeg har en helt fantastisk oppskrift om du er interessert :)

Skrevet

her lagde vi en enkel salat, og stekte pitabrød. kuttet filet i biter, helte på marinade, hadde rømme,hvitløksdressing og ost til :) nydelig og lettvint ;) ungene likte det godt :)

Anonym poster: 30e8bb98de683601c434414094205073

Skrevet

Nå har vi allerede inntatt middagen for i dag, men jeg tar gjerne i mot en oppskrift for en annen dag:) Jeg elsker suppe!!!

Skrevet

Nå har vi allerede inntatt middagen for i dag, men jeg tar gjerne i mot en oppskrift for en annen dag:) Jeg elsker suppe!!!

3 store kyllingfileter (gjerne mer)

1 pk seterrømme

1,4 dl vann

2 ss kjøttbuljong

Smør og olje til steking

1/2 paprika

To never oppkuttet vårløk

1/4 purreløk

2 ts dijon sennep

1 ts paprikapulver

Havsalt og pepper

Kutt opp grønnsakene i små biter, surres i smør og olje i en stor gryte. Kutt opp kyllingfileten i små biter. Ta gryten til sides og hell ut fettet når løken er blank. Ha i kyllingfileten, stek i 1 minutt - ha i vann, buljong, sennep og krydder. Kok opp til kyllingen er gjennomkokt og ha i rømmen - kok opp igjen og voilat. Bon apetit ;)

Jeg liker den ganske tynn, men dersom du ønsker å ha den litt tykkere kan du vel fortykne (haha) den med litt maizena (er det ikke det man bruker? Eller var det potetmel? Haha :D)

Skrevet

1 pk seterrømme

1,4 dl vann

2 ss kjøttbuljong

Smør og olje til steking

1/2 paprika

1/4 purreløk

2 ts dijon sennep

1 ts paprikapulver

Havsalt og pepper

Kutt opp grønnsakene i små biter, surres i smør og olje i en stor gryte. Kutt opp kyllingfileten i små biter. Ta gryten til sides og hell ut fettet når løken er blank. Ha i kyllingfileten, stek i 1 minutt - ha i vann, buljong, sennep og krydder. Kok opp til kyllingen er gjennomkokt og ha i rømmen - kok opp igjen og voilat. Bon apetit ;)

Jeg liker den ganske tynn, men dersom du ønsker å ha den litt tykkere kan du vel fortykne (haha) den med litt maizena (er det ikke det man bruker? Eller var det potetmel? Haha :D)

Den hørtes herlig ut, skal prøves!!! Takk:)

Skrevet

1 pk seterrømme

1,4 dl vann

2 ss kjøttbuljong

Smør og olje til steking

1/2 paprika

1/4 purreløk

2 ts dijon sennep

1 ts paprikapulver

Havsalt og pepper

Må det være seterømme? Både jeg og guttungen er laktoseintolerante og blir ganske rar i magen av seterømme.

Den så skikkelig god ut, så vil prøve den en dag :)

Skrevet

Mange gode oppskrifter! Nå må jeg på butikken å kjøpe inn masse kylling. :D Ønsker enda flere oppskrifter om noen har!

Skrevet

1 pk seterrømme

1,4 dl vann

2 ss kjøttbuljong

Smør og olje til steking

1/2 paprika

1/4 purreløk

2 ts dijon sennep

1 ts paprikapulver

Havsalt og pepper

Må det være seterømme? Både jeg og guttungen er laktoseintolerante og blir ganske rar i magen av seterømme.

Den så skikkelig god ut, så vil prøve den en dag :)

Nei da, det er mest for å få en fyldigere smak. Du kan sikkert prøve alternativer som kokosmelk eller andre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...