Gå til innhold

Finnes det noen mulighet for at det er hestekjøtt i rema 1000 sin kjøttdeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet?

Anonym poster: ca782f98a3432cfc90300f16375c7a7e

Skrevet

Det er nok ingen her som kan garantere noe om det, men jeg ville blitt overasket om det var det.

Anonym poster: aa297bcb1e4c7a7e3237cd18327db8c0

Skrevet

Hestekjøttet er i utenlandske produkter. Ikke i norske råvarer.

Skrevet

Muligheten er der, men det vet man ikke før det er testet.

Anonym poster: 9a9151b50512ba76b704363cae457fcb

Skrevet

Er det bare meg som ikke ser problemet med dette hestekjøttet?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Har i utgangspunktet ikke noe i mot hestekjøtt, så lenge jeg vet hva jeg spiser. At man betaler for et produkt som med viten og vilje er feilmerket, er likevel feil. Uansett hva det gjelder. Dessuten er problemet med dette hestekjøttet at det er stor sannsynlighet for at kvalitetskravene har vært så som så, og spesielt hestekjøtt kan ha mye skumle medikamentrester i seg, som forbrukerne i det minste burde ha en mulighet til å ta stilling til om de ønsker å putte i kroppen sin. Så vidt jeg forstår :)

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Er vel mer det at kjøttet ikke er testet for sykdommer eller annet. Hestekjøtt i seg selv er det ingen ting galt med.

Skrevet

Kjøttet er ikke "godkjent" og kan inneholde medikamenter og sykdom. Derfor er dette alvorlig!

I tillegg er det mange som ikke ønsker å spise hest, på lik linje med andre som ikke vil spise hund og katt! Det er den "mindre alvorlige" siden av saken, men feilmerking skal ikke forekomme!

Skrevet

Rema 1000 sin kjøttdeig er fra Nordfjordkjøtt, et lite slakteri som hovedsaklig leverer til Rema. De er så små at om de puttet hestekjøtt i sine produkter(uten å merke produktet) så ville det bety kundeflukt og kroken på døra. Så nei det tror jeg ikke.

Men at hest blir brukt til mat er ikke uvanlig i Norge. Selv Gilde bruker hestekjøtt i noe av sin spekemat. Men da såklart ikke kjøtt som et spekket med medisiner(som er hovedproblemet med det hestekjøttet det er sånn snakk om nå)

Anonym poster: 7865660561252bfdb3db81e53313fcb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...