Gå til innhold

inspirert: venninnebesøk og bestille pizza. betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten baby, med kolikk. En venninne ville gjerne komme på besøk rett etter jobb, hun spurte ang middag, jeg fortalte at mannen jobbet sent så jeg klarte ikke å lage noe mat med kolikk babyen og ikke orket jeg det heller. Vi bestilte pizza levert på døren. Jeg tenkte å betale med kort, han tok ikke kort. Løp rundt hele huset for å finne kontanter, pleier ikke ha kontanter, spurte venninnen om hun hadde noe kontanter og hun så helt overrasket ut. Jeg fikk betalt osv, hun betalte ingenting. Greit nok, hadde han tatt kort så ville jeg betalt alt som en selvfølge. Men tenkte litt på reaksjonen hennes..

Anonym poster: 34dc925ab0f0eef9d7189471df5aa2a3

Skrevet

Hadde jeg vært venninnen din hadde jeg tatt med pizza da jeg kom.

Skrevet

Er faktisk enig med deg her, hun burde ha tilbydt seg å betale i alle fall halvparten. Var det ikke hun som nevnte dette med middag først da ?

Enkelte er rimelig frekke altså. :-/

Anonym poster: b5aed08cc0ef74978f764468f07ac7ce

Skrevet

Hun inviterer seg på besøk, og spør om middag. Du sier du verken klarer eller orker å lage middag til dere, og det ender opp med at du ,å kjøpe pizza til dere. Frekt, spør du meg.

Jeg hadde enten tatt med noe å lage, eller betalt pizzaen. Jeg vill i alle fall ha betalt halvparten. Vært noe annet om du hadde invitert henne over på pizza...

Skrevet

Venninnen din burde tatt med mat ja. Skal ikke være noe stress når en får barselbesøk.

Skrevet

Hørtes ikke ut som en veldig god venninne. Burde tatt med mat, eller i det minste tilbudt seg å betale halvparten. Det hadde jeg tatt som en selvfølge!! Høres ut som en liten snylter..

Anonym poster: 5ec4eacc4ce0618ce10bf001b2bbbbed

Skrevet

Jeg hadde tatt med mat og lagd mat til deg om du var min venninne :)

Hadde noen hatt lite kontanter så hadde jeg bidratt så lenge jeg hadde cash i lommeboka.

Skrevet

Jeg har ok råd så betaler gjerne, men liker ikke når folk tar det som en selvfølge. Bedre at de tilbyr seg å spleise, så kan jeg heller bare avfeie det. Var mest reaksjonen hennes som viste at å betale hadde hun hvertfall ikke tenkt til, så ut som om hun datt ned fra månen av overraskelse.

Barselbesøk som tar med mat hadde vært noe! Det har jeg enda ikke opplevd...

Hi

Skrevet

Hvis jeg feks kommer på barselbesøk etter jobb og, naturlig nok, er sulten så tilbyr jeg alltid å ta med noe vi raskt kan lage sammen eller kjøre innom en sjappe som raskt kan lage noe for oss ;)

Når vi kommer utenom måltidene er det ikke uvanlig at vi har med oss litt sjokolade, en is eller noe frukt. Trodde det var helt vanlig jeg, men når jeg tenker meg om så var det ikke så altfor mange som hadde med seg noe da fireåringen ble født..

Skrevet

Jeg syns dette kommer an på alder, økonomi og livssituasjon. Men jeg hadde betalt pizza om jeg fikk besøk, jeg hadde også kjøpt og betalt pizzaen om jeg kom på besøk. Jeg er ikke så nøye på det lengre, men jeg blir litt irritert inni meg om jeg merker det rett og slett er utnytting. Da jeg var student syns jeg det var greiest å spleise, men da avtalte vi alltid slik i forkant. Hadde en helt annen økonomi, så da stod det gjerne om kronestykker.

Skrevet

Det et vanlig høflighet å tilby seg å betale. Vi avtaler alltid på forhånd på venninnekvelden, hvem kjøper hva. Evnt bestiller vi mat spleiser vi.

Anonym poster: 11bc7d2919ba2440c5fc31319b2dd835

Skrevet

Jeg har ok råd så betaler gjerne, men liker ikke når folk tar det som en selvfølge. Bedre at de tilbyr seg å spleise, så kan jeg heller bare avfeie det. Var mest reaksjonen hennes som viste at å betale hadde hun hvertfall ikke tenkt til, så ut som om hun datt ned fra månen av overraskelse.

Barselbesøk som tar med mat hadde vært noe! Det har jeg enda ikke opplevd...

Hi

Det er fantastisk når man har gode venner som kommer ned litt mat!

Jeg var elendig etter KS da jeg fikk minstemor, og ei venninne dukket opp på døra med hjemmelaget lasagne etter noen dager.

Anonym poster: 192071f5d9589f02a47eb0196b745215

Skrevet

Synes den gamle tradisjonen med at ein tek med seg mat på barselbesøk, sokalla "sengemat" er ein god ting. Heldigvis har eg vener som meiner det same. Var kjempekoselig når klubben min kom innom med nybakte bollar og kake for å sjå på babyen :)

Eg har ved eit par høve teke med meg middag og reist på besøk til veninne med ny baby.

Om det ikkje var eit barselbesøk, men eit besøk eg tok initiativ til og spurte om å få middag, så hadde eg då hatt skamvit nok til å handle med meg mat sjølv, spesiellt sidan verten sa at ho ikkje hadde tid eller ork til å lage middag. (hadde vel eigentleg ikkje reist på besøk i det heile i dette høvet, om ikkje veninna insisterte)

Skrevet

Kommer man på barselbesøk har man med mat. Det er utrolig at man møter opp og spør om middagsservering!

Anonym poster: 39d66bf28317a6a11e3b8bb472ad4ae4

Skrevet (endret)

Denne dama kan umulig ha barn selv, med så knapp tankegang.

Endret av Kari Mari
Skrevet

Denne dama kan umulig ha barn selv, med så knapp tankegang.

Hun har ikke barn selv nei. Og jeg har selv lært mye av erfaring etter at jeg fikk barn:)

Skrevet

Men hi tenkte jo faltist betale men de tok ikke kort og spurte vennina om hu hadde kontanter. Det jeg reagerer på, at vennina reagerete på det, sånn type: må jeg betale nå da, uff.. !

Skrevet

Såpass! Det er vanlig å ta med noe når man kommer på barsel besøk da! Vennina mi kjøpte med pizza til meg:)

Anonym poster: b43fc8bc8a7b3240fb92777548f64ae0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...