Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg gir grøt tenker jeg at han blir tørst. Så ammer etter grøten. Han spiser ca 2,5 spise-skje med grøtpulver som jeg blander med vann.

Han er 4,5 mnd og har spist grøt 1 uke.

Gir dere vann etter grøt, kun grøt eller ammer dere etterpå?

De blir vel tørste?

Skrevet

mener å ha hørt at de skal ha melk etterpå :)... hvis du ammer selvf. Men det kan du jo beregne utifra hvor mye melk han skal ha i hans alder..

Skrevet

Vi tilbyr han litt vann til grøten, men det er ikke så store mengder han drikker. Så ammer jeg av og til etterpå, og av og til ikke. Har ikke noen sånn helt faste rutiner enda, hvis han vil ha melk etterpå så får han det, hvis ikke så venter jeg en stund før jeg tilbyr han pupp igjen.

Skrevet

Vi har gitt melk ved siden av grøt siden vi begynte med grøt. I starten tok hun litt om hverandre, nå er hun som regel stort sett mest opptatt av grøten og tar bare litt melk etter hun er ferdig med den. Gir vann til frukt/grønnsaker.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å amme først. Ettersom babyen helst skal ha mest melk (også for å opprettholde melkeproduksjonen.. Man vet jo ikke hvor mye melk de orker etter grøt)

Så melk først her, og litt sper på med litt grøt etter det:)

Skrevet

Jeg ammer først, så litt grøt, oppe i 2-3 ts pulver nå, så får hun pupp igjen etterpå om hun vil...

Skrevet

Når vi begynte med grøt, ammet jeg først og gav grøt etterpå, og litt vann etter grøten for å venne han til vann.

Men nå som han er 6 mnd er ikke puppen så populær, så nå får han pupp rundt 16, og grøt + vann 17:30, og pupp når han legger seg 18:30.

Skrevet

Når man gir vann: koker mann det og kjøler ned? Når kan de få vann fra springen?

Skrevet

HS anbefalte oss å koke vannet til 6 mnd.

Skrevet

Samme her.... ammer alltid først, så litt grøt. Gir litt vann etter grøten som jeg har kokt. Alt glir ned av grøt, vann og smaksprøver! Det eneste jeg har sett han ikke like er tran! ;)

Skrevet

Hva gir dere vann fra?

Tåteflaske? Kopp? Tutkopp?

Mini er jo bare 4,5 mnd

Skrevet

Hva gir dere vann fra?

Tåteflaske? Kopp? Tutkopp?

Mini er jo bare 4,5 mnd

Min får vann helst fra tutekopp men også fra flaske hvis ingen kopper er rene.

Skrevet

Jeg har gitt mini tutekopp med vann siden han var 4 mnd, men han har aldri skjønt teknikken med tåteflaske da, han tok tutekoppen med en gang. Vi bruker mam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...