Gå til innhold

Hvordan gjør dere det om natta når dere har mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De første 2-3 dagene blør jeg så vanvittig mye, masse om natten. Legger 2 håndkler dobbelt i sengen, pluss nattbind. Ofte skifter jeg bind også i løpet av natten pga mengden.

Var ikke sånn før jeg fikk barn, da blødde jeg lite og hadde korte menstrasjoner...

På jobb går jeg på do og skifter annen hver time, minst!

Flere?

Anonym poster: f488dce0cca897e35ddfd205fd9e5bbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruker tampong, haaater å kjenne at det renner.

Anonym poster: 2d96ed5a663192ef88123fde88d98fa3

Skrevet

jeg er heldig som ikke blør så mye. Blødde mye da jeg gikk på pillen, men nå som jeg ikke gjør det så blør jeg neste ikke så da pleier jeg å ha en tampong.

Merker det at jeg ikke blør så mye på natta heller..det renner liksom ikke ut..hehehe

Anonym poster: efd327524f096c03e3f33fa54d2c54a2

Skrevet

Hadde en gang for lenge siden en venninne som brukte barnebleier både dag og natt de første dagenen av mensperioden. Helt sykt. Så jeg satser på at hun brukte en svært tettsittende truse til å holde på plass de svære bleiene om natten. Huff. Glad jeg ikke blør så mye.

Anonym poster: 81da2bfe5ba7213b18cabf71c21197cc

Skrevet

Gå til legen, det finnes både tabletter og et lite kirurgisk inngrep som kan hjelpe på veldig blødninger.

Anonym poster: 138afa3941f964feca5d1915fa9a6464

Skrevet

Har hatt det på samme måte, og har skiftet ut overmadrass X antall ganger de siste årene fordi de var fæle og nedblødde, selv med 2-3 nattbind / tampong.

Helt til jeg fikk barn og kom på dette trikset: Jeg bruker barnas bleier (vanlig libero str. 5 er perfekt, ikke up-and-go,) inni en romslig "menstruse," og vips; problem løst.

Anonym poster: 385a17c8e60ec0a3053677d71b53ed1f

Skrevet

Nattbind x 2, pysjbukse og to håndklær i senga. Det er første gang jeg skriver "håndkle" her inne, merket jeg fikk litt prestasjonsangst...:)

Skrevet

Hos meg roer det seg om natten.. Renner ikke ut som ei oppi her sier :P men i det jeg står opp må jeg løøøøøøpe! For da føles det ut som det er en tsunami på gang...

Skrevet

Jeg har ikke blødd så mye at det har vært et stort problem, men bleier som noen foreslår er et godt råd. Alternativt får man vel kjøpt sånne "bleier" vi får på sykehuset etter fødselen på apoteket, så det er vel et alternativ.

Anonym poster: 339ffe15890e34498558f85f1279923b

Skrevet

Menskopp/mooncup/damebeger...kall det hva du vil, egentlig. Genialt. Jeg lå også med to bind, håndkle osv om natta før. Spratt gjerne opp minst en gang når jeg kjente at det rant. Nå setter jeg inn koppen, tar på et nattbind for sikkerhetsskyld, og sover til neste morgen. Da er koppen som regel helt full, og jeg, senga, trusene er like rene. Jeg bytter aldri tilbake!

Skrevet

Aldri hørt om menskopp :) hvor får man tak i det? Bruker man det kun på natten?

Anonym poster: 5b0cf6ffd69fab6b1b1b9e91c80d274a

Skrevet

Aldri hørt om menskopp smile.png hvor får man tak i det? Bruker man det kun på natten?

Anonym poster: 5b0cf6ffd69fab6b1b1b9e91c80d274a

Du kan bruke det hele dagen også. De selges i mane nettbutikker. Google mooncup eller menskopp, så får du opp mye info. Jeg kjøpte min herfra for 5-6 år siden, og har brukt den siden. http://www.keeper.com/

Skrevet

Å bruke barnebleie er faktisk ikke så dumt, det funker, gjør d selv den første natta, med en stram boxer utenpå, da sover jeg mye bedre og blør ikke ut madrasser og div:)

Anonym poster: 9a6ab74dc49f253a9dbbc0298fca8272

Skrevet

Jeg bruker nattbind og tampong de verste nettene, varierer litt mellom bare bind og tampong ellers.

Skal innom legen og få Cyclokapron om et par uker, det reduserer blødningene :)

Anonym poster: 77144ff83d2aec811bcb5360e1e30053

Skrevet

Mensbeger/ladycup/monn cup..... Perfekt både natt og dag.

Skrevet

Menskopp + truseinnlegg 1. og kanskje 2. natta, og nå sover jeg godt. Før våknet jeg alltid når jeg snudde meg fordi jeg var redd for at det skulle "renne over" selv med store bind. Dessuten har jeg mindre smerter nå.

Skrevet

Har det helt likt.

Sover med den største tampongen og det største bindet og har håndkle under meg i tilfelle. Stort sett er det aldri en flekk på håndkleet (hvordan skriver man det?). Må også ha tampong og bind på dagene, men da ikke de største tampongene (skifter ofte!).

Før mitt første barn hadde jeg mye mer smerter og flere dager med mens, men nå er det en lite smertefull niagarafoss i tre dager ;-)

Skrevet

Bruker grønn o.b, eneste som nytter. Gidder ikke å ligge å surkle i mitt egen blod om natta altså. :P

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Før gikk det i grønn o.b, 2 nattbind og to håndkler under meg. Men så ble jeg tipset om moon cup/mensbeger her inne, og etter det: den og et vanlig bind på natt, bare begeret på dagtid.. Fryd og gamen sier jeg bare ;)

Skrevet

Jeg bruker nattbind og tampong de verste nettene, varierer litt mellom bare bind og tampong ellers.

Skal innom legen og få Cyclokapron om et par uker, det reduserer blødningene :)

Anonym poster: 77144ff83d2aec811bcb5360e1e30053

Hehe, det skal du ikke være for sikker på nei. Jeg har vært igjennom utallige kurer med cyclokapron fordi jeg har ekstreme blødninger, så ekstreme at jeg trenger blodoverføring omtrent hvert 1,5 år. Jeg ble mye verre av cycl. Mye! Så det er virkelig en sjans å ta.

Anonym poster: 30b1e924914ddf4187b85517a40c3d65

Skrevet

Bruker gul ob hele mensperioden. Tror jeg er velsignet med beskjeden blødning ;)

Skrevet

Hvordan setter man den koppen riktig på plass?

Anonym poster: f4460a4ecf7f1cdb4b90b1a1f533db09

Skrevet

Sjekk først om du har jernmangel. Det kan føre til sterke blødninger. Be gynekologen din om resept på cyklokaprone (usikker på stavelsen her..).

Den reduserer blødningene mye. Jeg hadde en lang periode med harde blødninger. Det var en lettelse å få de tablettene. De har ingen spesielle bivirkninger.

Stor klem til deg.

Anonym poster: 34c305ea9e6da25b0b201eafb2c8d371

Skrevet

Sjekk først om du har jernmangel. Det kan føre til sterke blødninger. Be gynekologen din om resept på cyklokaprone (usikker på stavelsen her..).

Den reduserer blødningene mye. Jeg hadde en lang periode med harde blødninger. Det var en lettelse å få de tablettene. De har ingen spesielle bivirkninger.

Stor klem til deg.

Anonym poster: 34c305ea9e6da25b0b201eafb2c8d371

Ikke skriv at de ikke har spesielle Bivirkninger. De hadde ikke det for DEG, men kan ha det for andre. Pass på hva du skriver. Jeg fikk totalt omvendt resultat av de. Så det viser at de KAN ha heftige bivirkninger.

Teit å gi medisinske råd basert på bare egen erfaring.

Anonym poster: 30b1e924914ddf4187b85517a40c3d65

Skrevet

Hvordan setter man den koppen riktig på plass?

Anonym poster: f4460a4ecf7f1cdb4b90b1a1f533db09

Man bretter den sammen, det finnes ulike brettemetoder - sjekk youtube, og putter den inn omtrent som en tampong. Så må man vri den en runde for å sjekke at den bretter seg skikkelig ut. De første månedene strevde jeg med at det ikke var skikkelig tett, men så fant jeg brettemetoden som funker for meg, og nå er det lekkasjefritt med unntak av sjeldne ganger nattestid, så derfor har jeg på et bind i tillegg bare i tilfelle om natta. Med koppen inne så hender det at jeg glemmer at jeg har mensen. Jeg tømmer den noen f ganger om dagen, og det er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...