Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har alltid hatt et postitivt selvbilde. Jeg synes at kroppen min er fin og at jeg har et vakkert ansikt. Derfor blir jeg mange ganger forundret over at bilder av meg ikke helt viser denne sannheten. Flere enn meg? PS - jeg er ikke av de som er kjepphøy og tror at jeg er bedre enn andre. Mine tanker holder jeg for meg selv. Anonym poster: b8b7f8def484cad4f2496aa97871c24c
Gjest Antarctica Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Jeg tror helt klart jeg er penere enn det bildene forteller meg. Slankere også. Eller, sannsynligvis er det fordi jeg ikke syns det er så farlig. Kjenner vakre mennesker - usedvanlig vakre! - som leiter etter skavanker og syter over usynlige cellulitter, og så har vi de mer alminnelige som meg, som ser helt grei ut, men som tror jeg er pen. Hvem er lykkeligst...?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Har du tenkt over at du ER pen, men at du kanskje er lite fotogen? Mange pene, som mindre pene, mennesker er lite fotogene Anonym poster: 391b7063d93980222525fa3c3c88530a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Har du tenkt over at du ER pen, men at du kanskje er lite fotogen? Mange pene, som mindre pene, mennesker er lite fotogene Anonym poster: 391b7063d93980222525fa3c3c88530a Nei, jeg har alltid fått høre at jeg er fotogen. Jeg fikk nok høre ofte som barn at jeg var vakker. Nå er jeg ingen ungdom lengre og rynker har blant annet gjort sitt inntog. Likevel henger mitt selvbilde litt etter virkeligheten, kan du si. HI Anonym poster: b8b7f8def484cad4f2496aa97871c24c
MamaLadyBug Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Jupp... Bildene viser dessverre en annen sannhet. Men så lenge jeg føler meg bra så spiller det jo egentlig ingen rolle hva som vises på enkelte bilder. Noen er penest på bilder, andre er penest når de er i bevegelse;)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Herlig! Synes det er flott med mennesker som har selvtillit, selv om de ikke er prefekte. Det gir ekstra glød og energi! Har sikkert et litt mer postitivt bilde av med selv enn det som er realistisk. Var slank og vakker i min ungdom og innbiller meg at jeg fortsatt er det, 20 år og snart 3 barn senere... Anonym poster: d655a081a2b45236c4d6dc0f3fe3b045
Gjest Antarctica Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Jupp... Bildene viser dessverre en annen sannhet. Men så lenge jeg føler meg bra så spiller det jo egentlig ingen rolle hva som vises på enkelte bilder. Noen er penest på bilder, andre er penest når de er i bevegelse;) Men hvis profilbildet er deg, så ER du jo pen, på ordentlig også. Eller veldig fotogen. Syns du ser flott ut jeg. (Et utsagn du sikkert ikke vektlegger særlig, når jeg alt har fortalt hvor ukritisk jeg er...)
Kathrine. Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Joda, sånn har eg det og. Innimellom iallefall. Kan synes eg ser bra ut i speilet, og så blir eg så skuffa når eg ser film av meg sjølv.
Førstemann Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Herlig! Synes det er flott med mennesker som har selvtillit, selv om de ikke er prefekte. Det gir ekstra glød og energi! Har sikkert et litt mer postitivt bilde av med selv enn det som er realistisk. Var slank og vakker i min ungdom og innbiller meg at jeg fortsatt er det, 20 år og snart 3 barn senere... Anonym poster: d655a081a2b45236c4d6dc0f3fe3b045 Som om jeg skulle sagt det selv Bortsett fra at jeg har 2 barn.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #10 Skrevet 15. februar 2013 Hos meg er det motsatt, jeg er, i følge andre, mye penere enn jeg tror selv. Anonym poster: 0e01771a68bc5a66f11b1aa122a4373a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #11 Skrevet 15. februar 2013 He he... ja jeg er også litt sånn. Det vil si... jeg kan faktisk være pen på bilder (er fotogen), men jeg ser at jeg har en veldig god selvtillitt i forhold til kroppen min og ansiktet i forhold til andre rundt meg (som har veldig fine kropper og pene ansikt). Vokste opp i en familie med mye fysisk nærhet, mange komplimenter for nydelige øyne, pene ben osv. Jeg er litt tykk og egentlig midt på treet pen, men selvtillitten sitter i og gjør meg mer atraktiv i andres øyne også.££ Anonym poster: beee82595b2f99b5a92aa0917924d37b
LuiLii Skrevet 15. februar 2013 #12 Skrevet 15. februar 2013 Kan hende du blir litt mindre pen om du endrer disse tankene - så hold på dem! Skjønnhet kommer innenfra, vettu! Mulig jeg også ikke er så pen som jeg tenker at jeg er, lenger... Men jeg tenker at POTENSIALET fortsatt er der, må bare trene, spise litt sunnere, få litt mer søvn og slik først. Og det skal jeg da gjøre etterhvert...! Jeg blir nok en flott selvrealiseringsdame om noen år!!
MamaLadyBug Skrevet 15. februar 2013 #13 Skrevet 15. februar 2013 Jupp... Bildene viser dessverre en annen sannhet. Men så lenge jeg føler meg bra så spiller det jo egentlig ingen rolle hva som vises på enkelte bilder. Noen er penest på bilder, andre er penest når de er i bevegelse;) Men hvis profilbildet er deg, så ER du jo pen, på ordentlig også. Eller veldig fotogen. Syns du ser flott ut jeg. (Et utsagn du sikkert ikke vektlegger særlig, når jeg alt har fortalt hvor ukritisk jeg er...) Joda, akkurat dette bildet føler jeg yter meg rettferdighet, så takk;) Men bildet har jeg tatt selv og da er det lettere å få til et ok bilde. Jeg føler meg slik jeg ser ut her men ikke alltid det kommer frem.. spesielt ikke når andre tar bilder. De vet tross alt ikke hvilken vinkel jeg tar meg best ut i. Litt ovenfra og ned slik at dobbelthaken ikke kommer med;)
Gjest Antarctica Skrevet 15. februar 2013 #14 Skrevet 15. februar 2013 Ah. Det var lurt, skal huske det!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #15 Skrevet 15. februar 2013 Sånn har jeg det også.Men håper og tror det er fordi jeg er lite fotogen....Ser mye bedre ut i speilet enn på bilder. Anonym poster: 49d379e15bf25b540e85c201ccfac0fd
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #16 Skrevet 15. februar 2013 Hm, jeg tipper at du faktisk er så pen som du selv tror - og sikkert litt pener enn det også. Jge har hært at de fleste oppfattes som 30 % penere av andre enn de selv regner seg som (hvordan da nå har målt det). Uansett er det jo kjempefint at du føler deg pen - da stråler du ut en selvtillit som andre sikkert finner tiltrekkende også. Anonym poster: 6afe954c546c7dd13ce9190fe2c1408b
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #17 Skrevet 15. februar 2013 Jupp... Bildene viser dessverre en annen sannhet. Men så lenge jeg føler meg bra så spiller det jo egentlig ingen rolle hva som vises på enkelte bilder. Noen er penest på bilder, andre er penest når de er i bevegelse;) Men hvis profilbildet er deg, så ER du jo pen, på ordentlig også. Eller veldig fotogen. Syns du ser flott ut jeg. (Et utsagn du sikkert ikke vektlegger særlig, når jeg alt har fortalt hvor ukritisk jeg er...) Joda, akkurat dette bildet føler jeg yter meg rettferdighet, så takk;) Men bildet har jeg tatt selv og da er det lettere å få til et ok bilde. Jeg føler meg slik jeg ser ut her men ikke alltid det kommer frem.. spesielt ikke når andre tar bilder. De vet tross alt ikke hvilken vinkel jeg tar meg best ut i. Litt ovenfra og ned slik at dobbelthaken ikke kommer med;) Da betyr det bare at du er kritisk til bilder av deg selv, og at de fotest ikke yter dge rettferdighet. Du ser kjempepen og sjarmerend eut på det bildet der, så jeg syns ikke du har noe å bekymre deg for ihvertfall ;-) Anonym poster: 6afe954c546c7dd13ce9190fe2c1408b
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #18 Skrevet 15. februar 2013 Jeg var forholdsvis slank før (selvom jeg følte jeg tjukk da også bla pga brede hofter osv) og jeg vet jeg er tjukkere nå fordi vekta tross alt viser 10kg mer, men jeg blir stadig overrasket over hvordan jeg ser ut i speilet... Skjønner ikke hvor den magen kommer fra... Anonym poster: ff931c41dec242ab8cf98c2d37301b9c
Gjest Antarctica Skrevet 15. februar 2013 #19 Skrevet 15. februar 2013 Jeg var forholdsvis slank før (selvom jeg følte jeg tjukk da også bla pga brede hofter osv) og jeg vet jeg er tjukkere nå fordi vekta tross alt viser 10kg mer, men jeg blir stadig overrasket over hvordan jeg ser ut i speilet... Skjønner ikke hvor den magen kommer fra... Anonym poster: ff931c41dec242ab8cf98c2d37301b9c I min sjel er jeg så slank som jeg var på 22-årsdagen...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #20 Skrevet 15. februar 2013 Er også mye penere på virkeligheten enn på bilder, derfor hater jeg å ta bilder... Blir så rar i ansiktet og ser mye feitere ut Anonym poster: e80ce37e8816eb29c33370323683fddf
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #21 Skrevet 15. februar 2013 Jeg og. Ikke med kropp, men med ansikt. Fornøyd med det jeg ser i speilet, veldig misfornøyd med det jeg ser på bildene. Bilder som er tatt i speilet er jeg fornøyd med. Har hørt at man ser seg selv annerledes fordi man alltid ser seg selv speilvendt. Jeg spør jo folk om jeg seriøst ser ut som på bildene og de svarer ja. Da blir jeg deppa...Samtidig har jeg blitt mye sjekket opp på byen, fått mange komplimenter fra menn. Mange menn sier jeg er ekstra pen fordi jeg ikke skjønner det selv. Då kanskje jeg er pen, men da har folk dårlig smak om jeg samsvarer med det jeg ser på bildene. Så jeg er heller ikke en kjepphøy person. Bare fornøyd med speilbildet mitt. Men spyr av bilder jeg er med på. Tror sannheten ligger i bildene jeg. Rart om jeg skulle være mer fotogen på bilder som er tatt i speilet liksom.... Anonym poster: 166886fdaec78ec6534cf342db3e4027
Pixy Skrevet 15. februar 2013 #22 Skrevet 15. februar 2013 Tror det er mange som føler akuratt sånn. Jeg er mer sånn at jeg vet jeg KAN se pen ut, gjør som regel det når jeg går ut døra. Har alltid fått kommentarer på at jeg er pen. Og har hatt grei selvtillit på utseende mitt. MEN jeg vet også hvor stygg jeg kan se ut. Feks på morgenen og om jeg er uttryksløs i ansiktet og sitter med saccosekk-holdning. Det jeg tenker når noen sier jeg er pen osv er : "nei det er bare noe du tror, du skulle sett den EKTE meg." Kroppen er jeg fornøyd med egentlig, slank, fin mage rumpe osv etter 3 barn. Ser du derimot nærmere etter så har den sine skavanker. Jeg er i midten av 20årene og vet at jeg kommer til å få problemer med å innse at utseende "forfaller", for jeg er så vant med å være stemplet som pen/fin. Summasumarium: Jeg kan være kjempe pen om jeg vil! Og jeg kan være utrolig stygg...fæl rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #23 Skrevet 15. februar 2013 Jeg oppfatter også meg selv som ganske pen. Høy og slank, langt tykt hår og mandeløyne med lange øyenvipper;) I det siste har det gått opp for meg at jeg har trekkene, men mangler "sweetness" hvis du skjønner. Er liksom ikke noe glød over meg, selv om grunnlaget er godt. Men barna mine ER veldig pene. Brune store øyne og langt, tykt hår med masse krøller. Fått det beste fra begge oss de, for ingen av oss (meg og faren) kan måle seg meg dem utseendemessig. Anonym poster: 73c25dfdae3163c3f68da7e1108a3338
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #24 Skrevet 15. februar 2013 Jeg tror også jeg er penere enn jeg er, for i et speil vil jeg alltid "lage" ansiktet mitt penest mulig (ubevisst) mens et fotografi fanger sannheten. Ofte blir jeg sur når venner har lagt ut bilde, fordi jeg synes det er så stygt, og de insisterer på at det er sååå fint. Om de har rett og det er et fint bilde, da er jeg visst mye styggere enn jeg selv tror... Derimot tror jeg at jeg er tjukkere enn jeg er. Jeg har en BMI på 19,5, men føler meg slank mot lubben, i stedet for slank mot tynn som vel er sannheten. Der blir jeg oftest overrasket over hvor slank og fin jeg ser ut på bilder og film, for i speilet er jeg bare uformelig og lubben. Anonym poster: 4ef85fa3ed3a46054803f73346d66a12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå