Gå til innhold

Mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gir mme:

Hvor gamle er barnet deres?

Gutt eller jente?

Hvor mye tar barnet til måltidet?

Hvor mange måltid i døgnet?

Bare artig å se. :-)

Snuppa mi er 4,5uker.

Hun tar mellom 70-100ml til måltidet

og får 7-8måltid i døgnet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Nå er ikke vi i barseltiden lengre da, men jeg svarer nå uansett. :)

Min er 4 mnd, gutt, tar 130 ml til hvert måltid, 8 måltider om dagen. Gir små og hyppige måltider pga mye gulping. Er nok ikke nok mat til han lengre, så er sånn smått begynt å gi smaksporsjoner med grøt. :) Tror han spiste ca som din da han var på hennes alder. :)

Skrevet

Nå er ikke vi i barseltiden lengre da, men jeg svarer nå uansett. :)

Min er 4 mnd, gutt, tar 130 ml til hvert måltid, 8 måltider om dagen. Gir små og hyppige måltider pga mye gulping. Er nok ikke nok mat til han lengre, så er sånn smått begynt å gi smaksporsjoner med grøt. :) Tror han spiste ca som din da han var på hennes alder. :)

Jeg trodde gutter var litt mer glupske enn jenter? :-)

Greit å se at det ikke alle som hiver inn med mat. En gutt i barselgruppa er uken gamler enn jenta mi og spiser 120-150 pr måltid. Håper han ikke har 8 måltid... :-p

Skrevet

eg har en gutt på 8 uker. han spiser 150 ml. ca 5 måltider om dagen, men ikke alltid han drikker opp alt

Skrevet

Gutt på snart 9 uker. spiser mellom 110-150, 6-7 ganger i døgnet:)

Skrevet

Gutt på 6,5 uker, spiser 120 ml 7-8 ganger i døgnet. Vurderer å begynne med 150 ml i håp om at det skal gå lengre mellom måltidene. Noen som har erfaring med at det gjør det...?

Skrevet

Jente straks 9 uker.

Jeg delammer, men hun får en del mme-måltider og.

Har ikke drukket mer enn 125 ml på en gang. Får i seg fra 60-120 ml pr måltid, men hun spiser så lite av gangen at hun må ha mat med toppen to timers mellomrom. Unntatt på natten, for hun sover 6-8 timer i strekk.

Skrevet

Gutt på 6,5 uker, spiser 120 ml 7-8 ganger i døgnet. Vurderer å begynne med 150 ml i håp om at det skal gå lengre mellom måltidene. Noen som har erfaring med at det gjør det...?

om natten har eg merket det hjelper. men ikke om dagen.

Skrevet

er heller i barselitiden noe mer (puh, godt ;))

men jeg delammer, ammer til hvert måltid og fyller opp til hvert måltid, da drikker hun rundt 90-130ml. får flaske 5 ganger om dagen, og ammer når hun vil ha. har også begynt å gi pittelitt grøt, i håp om å få sove litt mer om natten.

hun er 14 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...