Mamma til lille M&L Skrevet 15. februar 2013 #26 Skrevet 15. februar 2013 Rydder om kvelden, blir såååå gretten av å stå opp til rot. Problemet er at jeg ofte legger meg før mannen i hus. Da er det like bomba som før jeg rydder, og dagen starter med suring:p Har bare to barn, men får god tid ti å lage mat fra bunnen, OG rydde, samt følge opp barna! Rydder mens jeg lager maten, så er det bare det på bordet som gjenstår etter mat. Dette rydder vi inn i maskina/vasker opp rett etter middag. Tar jo bare 5minutter.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #27 Skrevet 15. februar 2013 Jeg blir GAL snart!!!! Dere som alltid har det ryddig: Er det bare forskjellen på arbeidsfordeling og kanskje antall barn (og dermed mengde oppvask) som skiller oss? Eller prioriterer dere tiden annerledes på andre måter også? Lager mer ferdigmat som tar kortere tid og gir mindre oppvask? Jobber mindre? Mindre tid på å følge barn på aktiviteter? Anonym poster: 454fc205f366a2f30ac7023cb78f07ca Er to voksne og snart 3 barn og har alltid ryddig kjøkkenbenk før vi legger oss. Begge voksne jobber fulltid og vi lager stort sett middag fra bunnen, men vi har ikke aktiviteter vi følger på. Vasker som regel 1 maskin med oppvask pr dag, så nytter ikke å utsette til dagen etter. Begge voksne tar selvfølgelig sin del av husarbeidet. Som regel tar en av oss kveldsstell på badet, mens den andre rydder kjøkkenet. Da får vi begge tid til å slappe av litt på kvelden etter ungene er i seng. Anonym poster: 593446d1f301181604a8313dfe73c914
Elsker livet Skrevet 15. februar 2013 #28 Skrevet 15. februar 2013 Huff, hos oss er rotete kjøkkenbenk mer regelen enn unntaket. Mannen er en kronisk rotekopp som sannsynligvis kunne vasset i dritt uten å reagert. Han er fra et hjem der få praktiske ting fungerte, nesten omsorgssvikt... Det fungerte hos oss før vi fikk barn, nå har vi tre barn og masse små venner på besøk daglig, to voksne i full jobb og jeg makter ikke alt alene lenger. Prioriterer å tross alt få LAGET og SERVERT skikkelig mat til barna mine før vi må fyke videre til aktiviteter o.l, men da må jeg stadig vekk dra fra oppvasken. Og når vi endelig kommer hjem gjenstår lekser, klesvask, kveldsmat, leggetid, forberedelser til skole og jobb neste dag osv. Plutselig er det en time over leggetid for mor allerede, og jeg er fortsatt ikke ferdig med å rydde kjøkkenet -og har ikke rørt sofaen på hele dagen. Der har imidlertidig mannen ligget og snorket i 3 timer allerede! Jobber med å lære opp både mann og barn, men det går ikke særlig bra Faren er jo et utrolig dårlig forbilde, og barna har allerede begynt å gjøre som de SER at vi voksne gjør, og ikke som vi SIER. Mannen kan fylle opp oppvaskmaskinen og sette den på, men tar ALDRI ut rene kopper derfra. Da setter han dem bare på benken. Det samme gjør barna og vennene deres dersom de spiser noe. Det er helt normalt at det alt står mer enn en full maskin med skitten oppvask og venter på benken før jeg rekker å få tømt den for ren oppvask. Pleier å vaske det som blir til overs for hånd for å få unna alt. Jeg blir GAL snart!!!! Dere som alltid har det ryddig: Er det bare forskjellen på arbeidsfordeling og kanskje antall barn (og dermed mengde oppvask) som skiller oss? Eller prioriterer dere tiden annerledes på andre måter også? Lager mer ferdigmat som tar kortere tid og gir mindre oppvask? Jobber mindre? Mindre tid på å følge barn på aktiviteter? Anonym poster: 454fc205f366a2f30ac7023cb78f07ca Det er ikke antall barn som skiller her, men tid til rådighet. Jeg hadde sannsynligvis ikke klart å enn å vaske og henge opp klær om jeg hadde jobbet og kjørte barn til fritidsaktiviteter hver dag. Hadde sikkert visnet hen av mistrivsel. Unntaket var om jeg og mannen delte på kjøring, innkjøp og husarbeid. Det hadde også vært naturlig om begge jobbet like mye.
HunMedDeBlå Skrevet 15. februar 2013 #29 Skrevet 15. februar 2013 Jeg vasker og rydder kjøkkenet hver kveld. Så kommer samboeren min å roter til fordi han er sulten :-)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #30 Skrevet 15. februar 2013 Har det så og si alltid ryddig og rent på kjøkkenbenken jeg, og hvertfall om morgenen. En sjelden gang det står igjen en matbos etc med såpevann i. Her ryddes det etterhvert Anonym poster: 81eeab07e1958691aa527da5527625b3
Gjest sussie77 Skrevet 15. februar 2013 #31 Skrevet 15. februar 2013 Jeg vasker og rydder kjøkkenet hver kveld. Så kommer samboeren min å roter til fordi han er sulten :-) Akkurat samme her.
Cruella De Vil Skrevet 15. februar 2013 #32 Skrevet 15. februar 2013 Ja, vi (eller mest jeg) setter i oppvaskmaskinen, vasker opp og tørker av spisebord og kjøkkenbenk hver kveld. Oppvaskmaskinen blir ikke tatt ut av før neste dag, da siden den sjelden er ferdig før rett før leggetid. Vi er ikke så ryddige av oss ellers, men akkurat kjøkkenet må jeg ta før jeg klarer å sette meg ned og slappe av for kvelden.
Snuppelupp1988 Skrevet 15. februar 2013 #33 Skrevet 15. februar 2013 Kjøkkenet er strøkent vær kveld, hvis mannen har satt inn i oppvaskmaskin ellers kan det flyte litt.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #34 Skrevet 15. februar 2013 Her ryddes kjøkken (og resten av huset) hver kveld før kveldstell eller etter at de har lagt seg. Liker å ha noen timer alene i en ryddig stue med et rent kjøkken. Liker og å starte dagen med et ryddig hus og kjøkken. Eneste jeg gjør om morgnen er å ta ut av oppvaskmaskinen, og sette inn frokosttallerknene, så er alt klart til en ny dag. Anonym poster: 294c78b89c7bde2f06a2f4be0cbb00e0
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #35 Skrevet 15. februar 2013 Strøkent hver kveld, hater rot! Anonym poster: 57fe773651ac0cf2c377ac9cba0ea4c1
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #36 Skrevet 15. februar 2013 Siden kjøkkenet er mannens ansvar her, blir det hipp som happ. Reagerer ikke på rot (har aldri matrester som lukter til dagen etter og SKITT altså, men rot og litt smuler går helt fint). Anonym poster: 7b767ea2dacf23df52004875c92f053d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå