Gå til innhold

Er kjøkkenbenken ren og ryddig hver kveld hos dere eller lar dere ofte oppvasken stå til neste dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonym poster: 0c86bfe0a5e05c2ea57d2e480121f8dd

Skrevet

Her ryddes det hver kveld når ungene har lagt seg, så slipper vi å "stresset" med det dagen derpå rett etter man har kommet hjem fra jobben. Da prioriterer vi heller å lage middag :) Denne ordningen fungerer utmerket for oss!

Anonym poster: 679126f1a7e6b6c247977e8aab22c4b3

Skrevet

Jeg tar alltid og rydder kjøkkenet om kvelden, slik det er helt tomt og rent.

Da er det så deilig og stå opp neste dag :)

Det har jeg lært av min far, ta alltid kjøkkenet før du legger deg =)

Anonym poster: aefe86a4c89d054d9129d4dcb235aa8c

Skrevet

Litt begge deler. Kommer an på hvordan formen er på kvelden.

Anonym poster: cdb3fdbcb4df93140f565d6edeb4f530

Skrevet

Her kan oppvasken fint stå til dagen etterpå uten problemer.

Skrevet

90% av tiden alltid ryddig om kvelden. Men har vi hatt besøk en sen lørdagskveld eller er slått ut av omgangssyken da kan oppvaksen stå over natten!

Anonym poster: e34a2bfdb84ff5e7d6068d19a0d37def

Skrevet

Har oppvaskmaskin som jeg putter inn rett etter middag. Mannen og ungen er ganske fæl å sette ting bare på kjøkkenbenken når de har brukt glass eller tallerken i stedet å sette det inn i maskinen, men det kommer seg.

Liker ikke å komme til bomba kjøkkenet om morgen (og jeg er ikke årets husmor akkurat).

Skrevet

Her tas alt like etter måltidet er avsluttet. Vi har ikke oppvaskmaskin, så vi tjener ingenting på å samle det opp i større mengder før det vaskes.

Skrevet

Vasker og rydder etter middag. Det som eventuelt blir brukt etter det blir stående til dagen etter. Somregel snakk om småting da vi har sen middag

Anonym poster: b7e654e76e9baf2722b0f060b6ad6759

Skrevet

Pleier som regel å være rent og ryddig, en sjelden gang det ikke er det, og da er det pyton å stå opp for å ta det :-p

Anonym poster: 838a957ea5f65d2209105b4a16f9d3be

Skrevet

setter oppvaska inn i oppvaskmaskin ihvertfall, men det betyr ikke at kjøkkenet alltid er strøkent når vi legger oss.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Her ryddes det opp på kjøkkenbenken etter hvert måltid.Jeg har endelig fått meg oppvaskmaskin,og da er det så lett å rydde opp etter seg.

Jeg liker ikke å ha et rotete kjøkken.

Gjest Skofantomet
Skrevet

Alltid ryddig. Takler ikke å våkne til rotekjøkken :)

Skrevet

Huff, hos oss er rotete kjøkkenbenk mer regelen enn unntaket. Mannen er en kronisk rotekopp som sannsynligvis kunne vasset i dritt uten å reagert. Han er fra et hjem der få praktiske ting fungerte, nesten omsorgssvikt... Det fungerte hos oss før vi fikk barn, nå har vi tre barn og masse små venner på besøk daglig, to voksne i full jobb og jeg makter ikke alt alene lenger.

Prioriterer å tross alt få LAGET og SERVERT skikkelig mat til barna mine før vi må fyke videre til aktiviteter o.l, men da må jeg stadig vekk dra fra oppvasken. Og når vi endelig kommer hjem gjenstår lekser, klesvask, kveldsmat, leggetid, forberedelser til skole og jobb neste dag osv. Plutselig er det en time over leggetid for mor allerede, og jeg er fortsatt ikke ferdig med å rydde kjøkkenet -og har ikke rørt sofaen på hele dagen. Der har imidlertidig mannen ligget og snorket i 3 timer allerede!

Jobber med å lære opp både mann og barn, men det går ikke særlig bra :( Faren er jo et utrolig dårlig forbilde, og barna har allerede begynt å gjøre som de SER at vi voksne gjør, og ikke som vi SIER. Mannen kan fylle opp oppvaskmaskinen og sette den på, men tar ALDRI ut rene kopper derfra. Da setter han dem bare på benken. Det samme gjør barna og vennene deres dersom de spiser noe. Det er helt normalt at det alt står mer enn en full maskin med skitten oppvask og venter på benken før jeg rekker å få tømt den for ren oppvask. Pleier å vaske det som blir til overs for hånd for å få unna alt.

Jeg blir GAL snart!!!! Dere som alltid har det ryddig: Er det bare forskjellen på arbeidsfordeling og kanskje antall barn (og dermed mengde oppvask) som skiller oss? Eller prioriterer dere tiden annerledes på andre måter også? Lager mer ferdigmat som tar kortere tid og gir mindre oppvask? Jobber mindre? Mindre tid på å følge barn på aktiviteter?

Anonym poster: 454fc205f366a2f30ac7023cb78f07ca

Skrevet

Den er ryddet 98% av kvelden. Dekker ofte litt fint på til frokost når jeg har tid og lyst på kvelden også.

Skrevet

Det kan stå til neste dag en gang i blant hvis vi er veldig slitne, men foretrekker å ta det med en gang.

Anonym poster: 1070676353ee209bd99dcba3283c91f1

Skrevet

Dere som alltid har det ryddig: Er det bare forskjellen på arbeidsfordeling og kanskje antall barn (og dermed mengde oppvask) som skiller oss? Eller prioriterer dere tiden annerledes på andre måter også? Lager mer ferdigmat som tar kortere tid og gir mindre oppvask? Jobber mindre? Mindre tid på å følge barn på aktiviteter?

Både jeg og mannen jobber deltid med fleksibel arbeidstid. Vi har ett barn, og mannen er rimelig god på husarbeid. Så det sier seg vel selv at det ikke er så vanskelig å holde det ryddig her. :P

Anonym poster: 1070676353ee209bd99dcba3283c91f1

Skrevet

alltid rent. takler ikke rotete eller skittenkjøkkenbenk:P

Skrevet

Rydder alltid og hvis oppvaskmaskinen har stått på rydder jeg ut av den også. Kan ikke fordra å komme ut på kjøkkenet om morgenen til rot og renr, full oppvaskmaskin( som må ryddes ut av før det kan ryddes inn)!

Skrevet

Gårsdagens kopper og fat på benken og rotete og skittent kjøkken gjør meg S U R om morgenen, så her er det strøkent før leggetid :)

Skrevet

... i barndomshjemmet hos mannen min var oppvask noe man gjorde sånn omtrent en gang i uka, evt en gang annenhver uke. Jeg tuller ikke! Har sett det selv, helt jævlig! De gadd ikke lage mat heller, ungene spiste stort sett bare brødskive, ferdigpizza, evt posegryterett servert oppå brødskiva, så ble det ikke så mye kjeler å vaske vettu! Eller egg og bacon stekt i ei stekepanne som ALDRI ble vasket, men som bare sto fremme oppå komfyren hele tiden. Æsj æsj æsj!

Så han skjønner overhode ikke prinsippet med å rydde hver dag :(

Skrevet

Huff, hos oss er rotete kjøkkenbenk mer regelen enn unntaket. Mannen er en kronisk rotekopp som sannsynligvis kunne vasset i dritt uten å reagert. Han er fra et hjem der få praktiske ting fungerte, nesten omsorgssvikt... Det fungerte hos oss før vi fikk barn, nå har vi tre barn og masse små venner på besøk daglig, to voksne i full jobb og jeg makter ikke alt alene lenger.

Prioriterer å tross alt få LAGET og SERVERT skikkelig mat til barna mine før vi må fyke videre til aktiviteter o.l, men da må jeg stadig vekk dra fra oppvasken. Og når vi endelig kommer hjem gjenstår lekser, klesvask, kveldsmat, leggetid, forberedelser til skole og jobb neste dag osv. Plutselig er det en time over leggetid for mor allerede, og jeg er fortsatt ikke ferdig med å rydde kjøkkenet -og har ikke rørt sofaen på hele dagen. Der har imidlertidig mannen ligget og snorket i 3 timer allerede!

Jobber med å lære opp både mann og barn, men det går ikke særlig bra :( Faren er jo et utrolig dårlig forbilde, og barna har allerede begynt å gjøre som de SER at vi voksne gjør, og ikke som vi SIER. Mannen kan fylle opp oppvaskmaskinen og sette den på, men tar ALDRI ut rene kopper derfra. Da setter han dem bare på benken. Det samme gjør barna og vennene deres dersom de spiser noe. Det er helt normalt at det alt står mer enn en full maskin med skitten oppvask og venter på benken før jeg rekker å få tømt den for ren oppvask. Pleier å vaske det som blir til overs for hånd for å få unna alt.

Jeg blir GAL snart!!!! Dere som alltid har det ryddig: Er det bare forskjellen på arbeidsfordeling og kanskje antall barn (og dermed mengde oppvask) som skiller oss? Eller prioriterer dere tiden annerledes på andre måter også? Lager mer ferdigmat som tar kortere tid og gir mindre oppvask? Jobber mindre? Mindre tid på å følge barn på aktiviteter?

Vi har også 3 barn og dager det er hektisk med aktiviteter og middag. Eldste kjøres kun til aktiviteter og vi prøver å samkjøre med andre så det tar ikke så mye tid.

Uansett er det en som drar med barnet og den andre er igjen hjemme og ordner hjemme.

Hvis du må gjøre alt selv skjønner jeg at det ikke går rundt, her er vi i gang begge to frem til det et stille i huset rundt 21, da slapper vi av

Anonym poster: b7e654e76e9baf2722b0f060b6ad6759

Skrevet

Prøver å få startet oppvaskmaskinen rett etter middag! Særlig ved fiskemiddager og slikt som gjerne lukter litt. Deilig å stå opp neste morgen og ha det ryddig :)

Skrevet

Tar den hver morgen, stort sett. Godt å komme i gang med noe om morgenen, mens ungene spiser frokost. Jeg er så morragretten at jeg har litt godt av det... ;)

Men har startet i det små med streng dressur av mann og barn for her havner det til NØD på benken selv om maskinen er klar for å settes inn i eller ikke.

Anonym poster: 9f00c42764977767a561bce6678b56b9

Skrevet

Det kommer an på når oppvaskemaskinen var satt på sist. Blir den ikke satt på etter middag fordi den har plass til mer og det ikke er plass til alt etter kveldsen står det noen igjen. Men vasker alltid av benkene. Men stort sett gjør jeg den klar for fylling når morgenen kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...