Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har født tidligere:

Fikk dere noen" forvarsel" dager/timer før kynnere/rier/vannavgang?

Ømme bryster? Lite søvn.... Noe som var annerledes før det braker løs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Måtte masse på do for å tømme meg og klarte ikke sitte stille, måtte gjøre ting klart til baby skulle komme.

Endret av 1G+1G :D
Skrevet

Murringer, eller svake menssmerter dagen i forkant ;)

Skrevet

Jeg hadde alle fødselstegnene noen uker før fødsel. (magen sank, fødeansikt, falske rier, modning osv)

Men blodig slim og litt murring fikk jeg rett før riene begynte med alle de tre barna mine. Så for meg har det vært sikker tegn på fødsel i løpet av 24 timer :)

Skrevet

Hihi. Hvordan ser et fødeansikt ut? :P

Skrevet

Jepp. Begge gangene har jeg vært veldig sliten i korsryggen. Litt intenst, ikke vondt om du skjønner, bare sånn at jeg egentlig vil sitte og ikke gjøre noe. Første gangen kjente jeg denne slitne følelsen i ca 6 timer før vannet gikk, andre gang kjente jeg den følelsen i to timer, før det gikk over i rier.

Ellers blir jeg alltid veldig rund i ansiktet, ser helt jævlig ut.. Men sånn har jeg vært en uke nå, uten at noe har skjedd. Termin i dag... :-( Utålmodig.

Skrevet

Første rielignende følelse hadde jeg sent en torsdagskveld...rundt kl.23.30. Natta FØR sov jeg så godt som jeg aldri før hadde gjort ;) Var kun oppe en gang den natta for å gå på do (veldig uvanlig for en høygravid dame? iallefall var det det for meg). Og ikke nok med det,jeg sov hele 14 timer - om ikke mer...mulig det var 15 eller 16 timer. Så i ettertid så jeg jo at det var kroppens måte å "lade" opp på. For de neste døgna var det ikke mye søvn å hente,men etter ei så god natt med søvn,var kroppen klar :)

Skrevet

fikk nettop høre at "nå er det ikke lenge til, du har jo fått fødeansikt". Ble litt paff, så jeg fikk ikke spurt om det første jeg tenkte på: Og hva i h*** er så et "fødeansikt"? Burde jeg bli fornærmet?

Skrevet

Når jeg leser alt dette blir jeg optimistisk på om min fødsel kan nærme seg. Har hatt mensmurringer, vondt/sliten i korsryggen (spesielt de siste to dagene), jordmor kommenterte i går at ansiktet mitt var kraftigere (har vært "tynn" hele veien), sov utrolig godt i går natt (bedre enn på lenge), magen har sunket mye de 2-3 siste dagene. Men.....ingen slimpropp eller løs mage. Er vel egentlig det jeg venter mest på, for det er det søstera mi kjente begge gangene. Så får vel smøre meg med mer tålmodighet og innse at ungen kommer når ungen kommer, og at sikreste tegn er regelmessige rier som varer mer enn 45 sekunder :-) I mellomtiden er det snart helg for samboer'n og vi kan nyte 2 dager sammen før ny arbeidsuke (for ham).

Skrevet

Haha da tror jeg "fødeansiktet" er på plass hos meg, blitt skikkelig rund de siste dagene!

Skrevet

Rundt ansikt og sliten korsrygg har jeg hatt siden uke 20 :P hehe. Må vel nærme seg fødsel for meg snart da :P

Skrevet

Vannet har gått med alle mine på morgenen rundt klokken seks. Når jeg tenker over det nå så har jeg vært veldig urolig i kroppen siste døgnet før vannet gikk. Veldig "giret". Og noen timer før vannet mitt gikk så har jeg vært våken og ikke fått til å sove igjen. Kun lagt rastløs i senga. :)

Skrevet

Slimproppen har gått samme dag som det har begynt. men, begge fødslene har startet med avnnavgang også stormrier rett etterpå.

Skrevet

Slimproppen min gikk noen timer før jeg merket at noe var på gang. Fikk heller ikke sove.. Så begynte det å murre litt og så forsto jeg at dette var begynnende rier.

Skrevet

Hadde ingen forvarsler før vannet gikk kl 03 på natta, 11 dager før termin. Første vonde rie kom kl 14, første sykt vonde rie kl 16 og gutten var ute kl 1825. Hadde ei venninna med samme termindato som meg og som hadde masse kynnere og andre modninstegn i en ukes tid, men jeg endte faktisk opp med å føde en dag før henne :P

Skrevet

Slimproppen gikk noen dager før, så gikk vannet natta før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...