Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #51 Skrevet 15. februar 2013 Nei, skal jeg si deg hvorfor jeg ikke hadde gjort det? Fordi jeg alltid gir til veldedighet etter å ha panta. Hadde jeg derimot skrevet ut pantelappen til meg selv ved uhell, hadde jeg absolutt ikke hatt noe som helst problem med å bruke pengene på mat i kassa. Noe annet hadde jo vært idiotisk, hva gjør man da, kaster lappen? Det vitner i allefall om lav intelligens og liten økonomisk forståelse. Anonym poster: 019c192ee72abd54a091c7f57be6f0da
Lykke~liten Skrevet 15. februar 2013 #52 Skrevet 15. februar 2013 Uten problem... forstår ikke hvorfor det er flaut.. det er da helt vanlig? Blir ofte til at jeg trykker rødekors knappen nå da..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #53 Skrevet 15. februar 2013 Jeg synes det er så nedlatende å si at man er for "rik" til å bruke pantepengene! synes du det er så jævla flaut å bruke pantelappen kan du sikkert gi den til kunden som står bak deg i køen, man kaster da ikke penger! Ærlig talt, bli voksne! Anonym poster: 06ce00a47df1689da47b6deeb4b457bc
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 15. februar 2013 #54 Skrevet 15. februar 2013 (endret) Det er flaut å pante flasker syns jeg. Forbinder det med dårlig råd. Men herregud de må pantes fordet. Mange folk kommenterer også hvis du kommer med en del poser flasker. Da er det flaut! Man panter ikke flasker kun fordi man har dårlig råd. For om du ikke panter flaskene, hvor gjør du av dem da? Hiver dem i søpla? Jeg drikker en del brus og flaskene hoper seg opp før jeg panter dem. Skulle det være flaut å da trekke fra kanskje 100 kr på maten? Eller lar du kanskje lappen bare være igjen? I så fall håper jeg jeg en dag står bak deg ved panteautomaten men om du ikke vil ha pengene, trykk heller på røde kors-knappen istedenfor. Så kommer pengene til nytte.. Selv ekskjæresten min som satt med 50 mill på kontoen pantet flasker. Ikke fordi han trengte pengene, men fordi det er det man gjør med flasker. Og hvorfor da betale mer enn man må? Men det må være slitsomt å være så opptatt av fasade at man ikke tør å betale med pantelapp i frykt for hva andre måtte tenke.. Var ikke det jeg sa. Ja syns det er flaut og hvertfall når folk kommenterer at jeg har mange flasker. Men jeg panter dem jo, tar pengene og blir trekt av for det jeg handler. Kaster de da ikke! Men syns det er flaut fordi. Hvorfor bli flau over noe så simpelt som det, hi? Da velger jeg å konkludere med at det ikke er pantelappen i seg selv som er problemet her, men heller hvordan du ser på deg selv. Høres dessverre ut som du er en usikker person Men mulig jeg er ute og sykler nå.. Men misjonen til panten på flaskene er nettopp at vi ikke skal kaste flaskene i restavfall eller i naturen. Hardplast skal resirkuleres. Er derfor vi får igjen penger, for å motivere oss til å pante dem. Jeg så et program på tv en gang om dette. Ute i stillehavet flyter det et berg av plast og annen søppel på størrelsen med staten Texas. Så om man setter det i perspektiv, gjør det da noe om du får igjen noen kroner om du vet det er med på å redde jorda vår? Endret 15. februar 2013 av Sommerfuggel i vinterland
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #55 Skrevet 15. februar 2013 Jeg panter flasker for å være miljøvennlig. Og pengene ser jeg på som mine siden prisen på brus står oppgitt som uten pant. Det enkleste blir jo å bruke pantelappen når du først er i butikken. Det hender likevel en del ganger at musikken kommer og samler inn tomflasker, så da gir jeg en del bort til dem. Kanskje det hadde føltes flauere hvis jeg hadde vært så fattig at jeg ikke hadde hatt råd til den maten uten pantelapp og jeg hadde følt at folk visste at jeg var så fattig? Anonym poster: 46b2bff751e4010f7334c2eaa3557a68
ellen-propellen Skrevet 15. februar 2013 #56 Skrevet 15. februar 2013 Hva skal jeg ellers gjøre med pantelappen om jeg ikke handler for den?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. februar 2013 #57 Skrevet 15. februar 2013 Ser virkelig ikke problemet med å handle med pantelappen.. Kniper det med pengene her i huset, så bruker vi heller tomflasker, enn å gå til familie/venner og spør etter penger.. Gjorde det senest i går, pantet flasker for 300,- og handlet for 78,- Sparer opp flasker, og om vi skulle komme i den knipa at pengene ikke holder til neste lønning, så har vi hvertfall noen hundre kroner på lager, så slipper vi å måtte gå til de vi kjenner å spøre om noen hundre kroner å låne, om det så er for et par dager eller noe. Vi holder oss til budsjett, men noen ganger kommer det uventede kostnader, som skrenker litt på budsjettet, og vi ville følt det noe flaut å gå til familie/venner for å låne penger. Heller ha tomflasker og pantelapp som reserve, enn å løpe til familie og venner for hjelp.. Er jo ikke slik at dette hender hver mnd, da hadde vi ikke hatt noen 100 kr på pantelappene, men de gangen det hender, så er vi glad vi slipper å "krype" til andre for penger til brød ol..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå