Gå til innhold

Betale på butikken med pantelappen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da må du se det programmet som går på TLC, rik på kuponger eller noe sånt.

Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være flaut heller jeg da.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg panter flasker kanskje 2 ganger i året (latskap) og hva andre måtte tenke om mine mengder med flasker bryr jeg meg ikke så mye om

Skrevet

det har aldri falt meg inn at noen kan tenke at jeg er fattig fordi jeg panter flasker for en 50 lagg i ny og ne... eller at noen kan finne på å kommentere på at jeg har 3 poser med flasker for det er mye. Det jeg syntes kan være litt flaut er at 90% av det jeg panter er ølbokser:)

Skrevet

Jeg har sittet mange år i kassa på MENY, og det har aldri slått meg at de som kommer med pantelappen er fattige.

"Alle" kommer med pantelapper. Noen ganger skal de bare ha pengene, andre ganger handler de for det.

Er helt nytt for meg at det skal være flaut, og sier vel mest om de som synes det er flaut.

Anonym poster: 91a8a85b4c157ca5bf1f50dbca8bcde5

Gjest sussie77
Skrevet

Syntes ikke å betale med lappen er så ille. Men å pante flaskene derimot. Hadde aldri fått meg til å gå bortover gata med en haug med poser med flasker i...Da sender jeg heller mannen.

Skrevet

Det gjør eg rett som det er, og vi er "rike".

Av og til vil eg bare bli kvitt dei flaskene (rydde), og går og panter og når eg først er i butikken tar eg no med meg dei småtinga eg trenger.

Aldri tenkt at det er flaut, og kjem ikkje til å synes det er flaut i framtida heller.

Skrevet

Syntes ikke å betale med lappen er så ille. Men å pante flaskene derimot. Hadde aldri fått meg til å gå bortover gata med en haug med poser med flasker i...Da sender jeg heller mannen.

Hvorfor det? Er det flaut at andre ser at dere drikker brus, øl eller saft?

Gjest sussie77
Skrevet (endret)

Hvorfor det? Er det flaut at andre ser at dere drikker brus, øl eller saft?

Nei det er jo ikke det. Bare jeg som er sær. Og det syntes mannen også at jeg er... Hadde jo ikke vært like ille om jeg hadde kjørt bil eller når jeg putter posen under vogna.

Endret av sussie77
Skrevet

Så klart jeg hadde....Ser ikke problemet med det..

Skrevet

Altså det er jo pant, som i at du allerede har betalt pengene og får de igjen. Flaut med skatteoppgjør også?

Jeg panter sjelden ,men mye:) Tar gjerne kontanter , eller bytter inn i nytt brus/bris lager:)

Skrevet

Mye en skal bli flau over.

Jeg har da betalt planten for flaskene, så den skal jeg ha igjen. Har ikke noe med dårlig råd å gjøre.

Og ser jeg noen med mange poser flasker så tenker jeg, så deilig det må være å få ryddet den boden/kjelleren ;) Sånn er det nemlig her.

Skrevet

Det er da ikke flaut å pante flasker. Det må gjøres og alltids greit med noen kroner ekstra.

Flaskepanting har hjulpet meg når jeg var student og hadde lite penger og nå som jeg har mer å rutte med så panter jeg fortsatt uten å se på det som noe fattigdomstegn.

Igår kom lillebroren min og hentet to svartsekker med flasker som jeg gav bort til klassen hans, for de har flaskeinnsamling i klassen for å spare penger til klassetur.

Anonym poster: 3ce68f9c2226c5070f356476fab49ff6

Skrevet

Du ville nok blitt flau på mine vegne hvis du så når jeg handler, for jeg panter mine flasker og kjøper varer den dagen det går ut på dato siden det da er 50% på det.

Anonym poster: db4d62f542655c26e2242a21b617bcd2

Skrevet

Jeg panter selv om jeg har masse penger på konto. Det er jo miljøvennlig. Hvorfor skulle det være flaut å pante?

Anonym poster: 474f858bbb8429cac324f37b9674c01a

Skrevet

Og forresten, jeg har også brukt de kupongene jeg fikk fra Coop ;) er ikke gjerrig, men liker å kunne spare penger :)

Skrevet

Å pante flasker er miljøvennlig, og det er da ikke flaut å betale med pantelapper!

Anonym poster: abff7ac8641fec865e371513859ecdba

Skrevet

He he he... Herregud, jeg er glad jeg er over 30 og driter i hva tilfeldige folk på Rema 1000 tenker om meg!! :D Befriende å kunne pante flasker og levere lappen i kassa uten å bekymre seg.. Og kontoen min er full av cash.. ;)

Skrevet

Hvorfor skal det være flaut da? Heter du Marte krogh kanskje?

Vi bruker selvfølgelig pantelappen. Men vi drikker nesten aldri brus, så det blir vel 50kr i året..

Anonym poster: 427a6bcc1c8dac81510d7eedfc5ba750

Skrevet

Selvfølgelig! Jeg velge heller å bruke pengene på meg selv, enn at en eller annen rik kjøpmann skal få pengene.. Tragisk at folk ikke tørr sånn, hvem F bryr seg om hva du betaler med??

Skrevet

Hvis det betyr at du er fattig fordi du panter flaskene, må du nesten være fattig fordi du har brukt så mye penger på nettopp flasker også da?!?!?! (Saft, brus, øl, farris, o.l.)

Anonym poster: 7018fcd2e08aaedc2212d29aca92cc30

Skrevet

Å kaste panteflasker ville vært flaut. Å pante dem er ikke glaut.

Jeg hjalp en gang en x med å flytte. Da tømte jeg et helt rom for flasker. Pantet for over 3000 kr. Det tok tid å få gjennom automaten!

Anonym poster: a8797e82211e49fbba8b25f2f3e98980

Skrevet

Det er flaut å pante flasker syns jeg. Forbinder det med dårlig råd. Men herregud de må pantes fordet. Mange folk kommenterer også hvis du kommer med en del poser flasker. Da er det flaut!

Man panter ikke flasker kun fordi man har dårlig råd. For om du ikke panter flaskene, hvor gjør du av dem da? Hiver dem i søpla?

Jeg drikker en del brus og flaskene hoper seg opp før jeg panter dem. Skulle det være flaut å da trekke fra kanskje 100 kr på maten? Eller lar du kanskje lappen bare være igjen? I så fall håper jeg jeg en dag står bak deg ved panteautomaten :D men om du ikke vil ha pengene, trykk heller på røde kors-knappen istedenfor. Så kommer pengene til nytte..

Selv ekskjæresten min som satt med 50 mill på kontoen pantet flasker. Ikke fordi han trengte pengene, men fordi det er det man gjør med flasker. Og hvorfor da betale mer enn man må?

Men det må være slitsomt å være så opptatt av fasade at man ikke tør å betale med pantelapp i frykt for hva andre måtte tenke..

Var ikke det jeg sa. Ja syns det er flaut og hvertfall når folk kommenterer at jeg har mange flasker. Men jeg panter dem jo, tar pengene og blir trekt av for det jeg handler. Kaster de da ikke! Men syns det er flaut fordi.

Skrevet

Nei herregud DET er seriøst pinlig. Sånn typisk halv-psykiatriske menn som møter opp i butikken kl 09 for å kjøpe 2 øl med pantelapp.Lyser NAVERE lang vei.

Anonym poster: c710c3c58ad1d9fefe05b4ecb0015a45

Skrevet

Trykker alltid på pantelotteriknappen. Men de gangene jeg har vunnet leverer jeg selvsagt lappen før jeg drar kortet på restbeløpet.

Skrevet

Og jeg kaster flasker!"

Anonym poster: c710c3c58ad1d9fefe05b4ecb0015a45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...