Gå til innhold

Betale på butikken med pantelappen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

DA hadde jeg heller sulta. Eller spurt noen veldig close om å låne penger.

Jeg hadde ALDRI gått og finni meg et brød, en melk, en agurk og ei pakke bleier, også betalt med pantelappen hvor det er 73,50 kr på. ALDRI!

Flaut

Hadde du?

Anonym poster: 534cbebec5f115cd3edcf0283e9f6138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp! Uten problem. For uten pantelappen har jeg i perioder måttet sult.

Skrevet

Hender rett som det er at jeg glemmer å levere pantelappen når jeg står i kassa, så har jo en formue i lapper. Så hvorfor ikke, en dag jeg ikke gidder å drs frem bankkortet?

Skrevet

Bruker pantelapp når jeg har det, jeg. Og så støtter jeg Røde Kors når jeg ønsker det. Det er nesten en protest fra min side, for jeg synes det blir for dumt når folk nærmest føler seg presset til å sette pantelappen i pantelotteriet og at det skal være flaut å bruke sine egne pantepenger.

Men nå drikker jeg veldig lite brus eller flaskevann, så heldigvis ikke så ofte jeg trenger å ta stilling til det. Men brukte en pantelapp på 13,50 her om dagen som ble trukket fra det jeg handlet for ;)

Anonym poster: 1f690c60030ded2539981d5f22a8d3a6

Skrevet

Verdensproblemer...

Skrevet

Jepp, og har gjort det flere ganger.

Og det har ingenting med at jeg ikke har penger på kontoen.

Jeg forstår ikke engang hva som er flaut med det?

Skrevet

HER datt jeg av lasset, Hvorfor er det flaut?

Når jeg panter flasker, så trekker jeg alltid summen fra på varene jeg skal handle. Det du forteller meg nå, er at det må jeg for all del ikke finne på, for da vil folk tro jeg er fattig?

Hva gjør du med pantelappen da, kaster den?

Det er riktignok sjeldent at pantelappen er nok til å dekke det jeg handler. Sjeldent jeg kommer ut av butikken med varer for mindre enn 300, og så mange flasker panter jeg ikke om gangen.

Nøyaktig hva var det som var flaut igjen?

Anonym poster: 961618fa543e263be7d2e4bb551c4801

Skrevet

What?! Er DET også noe å være flau over?!

Man panter jo flasker når man først er på butikken å handler. Selvfølgelig tar man med pantelappen når man betaler i kassa!

Herregud, så teit!

Skrevet

Det er flaut å pante flasker syns jeg. Forbinder det med dårlig råd. Men herregud de må pantes fordet. Mange folk kommenterer også hvis du kommer med en del poser flasker. Da er det flaut!

Skrevet

Man panter da flasker så de går til resirkulering :) pengene er bare en ekstra gode:) flaut, nææææ

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Det er flaut å pante flasker syns jeg. Forbinder det med dårlig råd. Men herregud de må pantes fordet. Mange folk kommenterer også hvis du kommer med en del poser flasker. Da er det flaut!

Man panter ikke flasker kun fordi man har dårlig råd. For om du ikke panter flaskene, hvor gjør du av dem da? Hiver dem i søpla?

Jeg drikker en del brus og flaskene hoper seg opp før jeg panter dem. Skulle det være flaut å da trekke fra kanskje 100 kr på maten? Eller lar du kanskje lappen bare være igjen? I så fall håper jeg jeg en dag står bak deg ved panteautomaten :D men om du ikke vil ha pengene, trykk heller på røde kors-knappen istedenfor. Så kommer pengene til nytte..

Selv ekskjæresten min som satt med 50 mill på kontoen pantet flasker. Ikke fordi han trengte pengene, men fordi det er det man gjør med flasker. Og hvorfor da betale mer enn man må?

Men det må være slitsomt å være så opptatt av fasade at man ikke tør å betale med pantelapp i frykt for hva andre måtte tenke..

Gjest Gullguttene
Skrevet

Å pante flasker er miljøvennlig, ikke flaut. Og pantepengene er jo på en måte et depositum du har betalt for å låne flaskene. Det er da strengt tatt dine penger. Pantepengene er ikke beregnet i litersprisen på brusen.

Skrevet

Jeg panter ofte og får også mange poser med flasker hos min mor som sjelden orker å panter selv, men har til dags dato aldri opplevd kommentarer. En gang (var vel 14 år gammel) var jeg med en venninne, som har et familiemedlem som jobber på hotell og fikk så mye tomflasker jeg bare kan drømme om, bagasjerommet til en kort caravelle var stappa full av romflasker, og vi gikk sikker 4-5 ganger med handlevogner og hentet poser med flasker. Selv da fikk vi ingen kommentarer!

Nei, jeg panter stolt. Og tenker ikke automatisk at andre som panter er fattige, selv om min konto gjerne kunne vært fetere.

Skrevet

Pantepengene er ungene sine så jeg henter de ut for seg selv, ser ikke akkurat problemet eller hva som skal være flaut med å pante....

Skrevet

Har jeg hørt den å , ;)

Anonym poster: 7486b7898df73ed6e9891cd4afbc11c7

Skrevet

Syns ikke det er flaut å pante flasker, syns det er mer flaut vist det blir for mye pante flasker hjemme. Forbinner det med rot, flaut å vise sitt eget rot!

Skrevet

Herregud. Når ble der flaut ?

Pantelappen trekkes jo bare fra totalen. Ser ikke problemer. Tror det er ganske vanlig å bruke pantelappen....

Skrevet

Flaut?? å pante flasker? herregud så mange naut det er her inne!

Anonym poster: 06ce00a47df1689da47b6deeb4b457bc

Skrevet

Haha:) tuller du? Det gjør jeg lett, selvom jeg har penger på kontoen. Ser virkelig ikke problemet!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tenker du det er bedre å kaste flaskene da?

Skrevet

Trykk på Røde Kors knappen i stedet, då slipper du den fryktelige smerten å identifiseres med dine egne flasker.

For den traumen må jo nesten være sykemeldingsgrunn.

Skrevet

Jeg bruker pantelapp når jeg har det, har aldri falt meg inn at det skulle være flaut :) Går folk virkelig rundt og tenker på det?

Skrevet

Hjelpes meg, alt man skal være flau over. Vi har god råd, men panter alt. Alltid.

Skrevet

Det er det dummenste jeg har hørt, at det skal være flaut å pante flasker.

Men jeg forstår det på deg Hi, at forskjellen ligger i å bare handle noe småtteri for å betale HELE summen med tomgods, og ikke bare få det trukket av på en større totalsum. men alvorlig talt, det er jo slett ikke flaut for det om! hadde aldri kommet på å tenke tanken engang, at noen skulle være fattige fordi de kjøper bare noen få ting, og betaler med kun tomflasker.

nei, her pantes flaskene med den beste samvittighet, største selvfølge, og ikke med det spor av flauhet for det.

Og ja, jeg har kjøpt småting og betalt alt med pantelapp flere ganger, Ikke fordi jeg ikke har hatt råd til annet, men fordi jeg visste jeg kun skulle ha noen få ting, og derfor tok med det vi hadde hjemme av tomgods så jeg kunne slå to fluer i en smekk, uten å trenge å dra frem kortet. :)

Skrevet

Det er ikke flaut, det er miljøvennlig.

Og de gangene bi har veldig mange å pante, betyr ikke det at vi drikker mye brus/øl, det betyr at vi er late fordi det er lenge siden vi har pantet. Folk må for øvrig tenke akkurat hva de vil om meg, kunne ikke brydd meg mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...