Gå til innhold

Misfornøyd med fosterets kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kjenner seg misfornøyd med barnets kjønn? Her kom tårene trillene da vi fikk vite barnets kjønn, da vi har to fra før med samme. Ønsket veldig motsatt kjønn denne gangen.....

Anonym poster: 37d3dcd26c6ae1b5c859633b4f7d2f75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke misfornøyd. Får en til av samme og er veldig glad......hadde vært det uansett, men det er godt at klærne kan brukes enda en gang da. Litt økonomisk perspektiv :)

Skrevet

Kan ikke helt kjenne meg igjen der nei...

Klarer virkelig ikke å sette meg inn i det å skulle bli skuffet over et barns kjønn...

Anonym poster: e3b0c0eecf6186070cb20ba2e1fdd0bc

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, ble veldig fornøyd! Venninnen min derimot er veldig misfornøyd med sin, og jeg klarer ikke forstå hvorfor.

Skrevet

Tre av samme kjønn, kunne ikke vært mer fornøyd:-):-) slå deg til ro med at det ikke er mulig og endre og gled deg til babyen kommer!

Skrevet

Jeg klarer ikke å fatte at noen kan bli misfornøyd over kjønn. Men etter å ha hengt her en stund har jeg lest mange slike innlegg, som oftes er folk skuffet over å bare få gutter......

Anonym poster: 297093f5660aa8ae0b50aee364e31bd6

Skrevet

Hadde blitt glad uansett, to av samme kjønn er fint, det er en av hver også :) Hadde sett for meg to av samme kjønn, men her blir det en av hver.

Anonym poster: 2519293a98dce946c46297eb94e770e3

Skrevet

Fikk du ikke ei lita, roooosa prinsesse ?

Anonym poster: 9d6ef4dab5e615bfbaeea0a0cb58acc3

Skrevet

Virkelig ikke.

Det der har jeg ingen forståelse for, beklager. Normale folk ønsker seg vel friske unger og ferdig med det?

Ønsker du liksom å ikke være gravid nå da, eller ikke få barnet fordi det har feil kjønn?

Hva om barnet er sykt, betyr ikke det noe siden kjønnet er feil likevel?

Anonym poster: 90e9b3f01fb67949a7cbd0e5081e4b99

Skrevet

Kjenner meg igjen, HI. Har to av "samme sort" ;) Men den dumme tanken slo jeg raskt fra meg. Det var helst før vi dro på UL at jeg tenkte at jeg ønsket meg motsatt kjønn - men med en gang vi så babyen på skjermen spilte det ingen rolle. Du skal se at når du blir kjent med babyen din så er det ingen du ville byttet den ut med :)

Anonym poster: 2da701f19ff2d2d6da0955e65faa7f2b

Skrevet

Ja, du har lov til å bli litt skuffet, samme hva disse perfekte damene her må mene! Mange har lyst på barn av begge kjønn, og vil derfor kjenne litt på den følelsen når man får flere av samme kjønn. Jeg var litt skuffet etter UL med nr to, og vet jeg vil bli det hvis jeg får vite at det er gutt igjen ved en ev UL nr tre. Men jeg tror det er viktig å ikke la det gå lang tid før man prøvet å akseptere og heller glede seg over det nye livet i magen. :)

Jeg blir vel halshogd etter dette innlegget nå, men sjanser og signerer med nick for jeg står for mine ord! ;)

Skrevet

Ja, du har lov til å bli litt skuffet, samme hva disse perfekte damene her må mene! Mange har lyst på barn av begge kjønn, og vil derfor kjenne litt på den følelsen når man får flere av samme kjønn. Jeg var litt skuffet etter UL med nr to, og vet jeg vil bli det hvis jeg får vite at det er gutt igjen ved en ev UL nr tre. Men jeg tror det er viktig å ikke la det gå lang tid før man prøvet å akseptere og heller glede seg over det nye livet i magen. :)

Jeg blir vel halshogd etter dette innlegget nå, men sjanser og signerer med nick for jeg står for mine ord! ;)

Er man "perfekt" når man ikke har preferanser når det gjelder kjønn? Du høres nesten litt bitter ut for at ikke alle blir skuffet fordi barnet de bærer har feil kjønn. Hadde du følt det bedre hvis alle gravide damer gikk rundt og grein fordi de fikk feil kjønn?

Skrevet

Så veldig strenge dere var i dag da.

Vi ønsker oss alle friske barn, men det er jo lov å ønske seg kjønn også. Har du to gutter/jenter, så er det jo helt forståelig å ønske seg det andre.

Skrevet

Ja, du har lov til å bli litt skuffet, samme hva disse perfekte damene her må mene! Mange har lyst på barn av begge kjønn, og vil derfor kjenne litt på den følelsen når man får flere av samme kjønn. Jeg var litt skuffet etter UL med nr to, og vet jeg vil bli det hvis jeg får vite at det er gutt igjen ved en ev UL nr tre. Men jeg tror det er viktig å ikke la det gå lang tid før man prøvet å akseptere og heller glede seg over det nye livet i magen. smile.png

Jeg blir vel halshogd etter dette innlegget nå, men sjanser og signerer med nick for jeg står for mine ord! wink.png

Takk for svar! Jeg vil absolutt glede meg over barnet, og jeg vet at jeg vil forgude barnet så snart det er kommet til verden. Men kjenner nå et lite savn av å ikke få oppleve å være mor til begge kjønn, selv hvor egoistisk det kan øres ut. Må nok slå meg til ro med den herligheten som lever inni magen min <3

Skrevet

Jeg ble skuffa, definitivt. Men skuffelsen gikk ganske raskt over og nå gleder jeg meg:)

Anonym poster: 77814967899342e1500a79622722f9ac

Skrevet

Så veldig strenge dere var i dag da.

Vi ønsker oss alle friske barn, men det er jo lov å ønske seg kjønn også. Har du to gutter/jenter, så er det jo helt forståelig å ønske seg det andre.

Må spørre deg og jeg: er man streng fordi man, på spørsmål om man har vært skuffet over et barns kjønn, svarer at nei, det har man ikke? Er vel ingen som har sagt at det ikke skal være "lov å ønske seg kjønn", det folk sier er at de ikke klarer å sette seg inn i det å bli skuffet fordi barnet har feil kjønn. Er ikke det "lov" heller eller?

Skrevet

Hei, jeg selv har ingen slik følelse, men en venninne av meg, som venter sitt første barn, sier hun vil ha jente. Hun er overbevist om at hun kun kan få jente, fordi det er det hun vil ha. Jeg har sagt at hun like lett kan få gutt, som jente, og at hun ikke må bli skuffet og lei seg om det viser seg å være en gutt på ordinær ul (hun er tidlig på vei fremdeles, og vet ikke kjønn enda). Hun har sagt at hun vil bli glad uansett, men når jeg igjen snakker med henne senere, ønsker hun så intenst at det skal være jente...

Jeg er helt sikker på at hun kommer til å bli lei seg/skuffet om det viser seg å være en gutt i magen.

Du er absolutt ikke alene om å føle det slik som du gjør, selv om de færreste innrømmer det, og noen finner det enklest med likt kjønn på alle barna.

Du blir nok like glad i dette barnet, som i de andre, til tross for kjønn! Lykke til videre, og så håper jeg følelsene dine for barnet i magen endrer seg underveis :)

Anonym poster: b425a7a285b630bac7e209188a40c18c

Skrevet

Alt er lov, men ikke alt gavner, sier min gamle mor.

Tror det uansett er sunt å kjenne på de ekte følelsene sine.

Ønsker man seg et spesielt kjønn, er det vel også en naturlig følge å bli litt skuffet hvis det ikke ble som man håpte?

Jeg selv har to av hver og kan av hele hjertet si at begge kjønn er bonus. :-)

Skrevet

Nei, men det er så typisk at dere hakker på folk pga følelser som de skulle ønske de ikke har BAK anonymknappen! Flott for de som ikke føles skuffelse, men mange gjør det, så kanskje litt forståelse hadde vært ok? Eller la være å bruke anonymknappen hvis dere vil være negative!! :)

Skrevet

Ja faktisk. Har 3 fra før , og når 4 man blir det samme ble jeg faktisk skuffet ja ....

Anonym poster: 2fcfc48e6f152527edd001a53b09c0c3

Skrevet

Nja... Både og her.

Med nr 1 ønsket vi oss en gutt fordi det var det vi var vandt med (foster -og avlastningsbarn som var gutter og to skikkelig attpåklatt brødre). Det kom en jente, og vi var vel skuffa et par dager etter UL før vi slo oss til ro med det.

Vi synes det har så stas med jenta vår, så da vi skulle ha nr to ønsket vi oss en jente til. Alle andre syntes det var stas bortsett fra oss... Men etterhvert som magen vokste, og spes når han kom ut var alt glemt:)

Vi vurderer nr 3 og vi ønsker oss begge en jente til av mange ulike grunner, f.eks oppkalling ved navn, har mye mer jenteklær/utstyr til barn/baby enn gutteting, vil ikke at eldste jenta skal føle seg utenfor i søskenflokken da to mer jevnaldrende gutter kanskje vil være "tettere" søsken enn om minstemann også blir en jente.

Likevel vet jeg av erfaring at jeg elsker alle barna jeg måtte få like høyt uansett om de er "feil" kjønn:)

Anonym poster: 28129ce51206565e909da651e5732f6f

Skrevet

Nei, men det er så typisk at dere hakker på folk pga følelser som de skulle ønske de ikke har BAK anonymknappen! Flott for de som ikke føles skuffelse, men mange gjør det, så kanskje litt forståelse hadde vært ok? Eller la være å bruke anonymknappen hvis dere vil være negative!! :)

Hva? Kan man ikke bruke anonymknappen fordi man ikke kan sette seg inn i hvordan det er å bli skuffet over kjønn? På hvilken måte hadde det vært lettere å svelge om man brukte nick? Jeg bruker ALDRI nick her inne, hvorfor skulle det være annerledes i denne tråden?

Og "negativ"? På hvilken måte er man negativ når man svarer helt ærlig på et spørsmål som er blitt stilt? Du får det jo nesten til å virke som en forbrytelse å IKKE bli skuffet over kjønn. "Stå frem, dette er uhørt!"

Skrevet

Jeg ble skuffet over kjønn en gang, men begynte ikke å gråte. Kort tid etterpå hadde jeg vent meg til tanken og gledet meg veldig over å treffe min beibi. Jeg forstår at man blir skuffet over å få vite at man aldri skal få være mamma til en jente eller en gutt, hvis man har drømt om det. De fleste vil jo ikke ha slike følelser, det er vanskelih å styre. Men det går seg til. La det gå noen dager og tenk på det positive. Du kommer nok over det. Ihvertfall når du har født. Man kan ikke få alt man ønsker i livet dessverre og dette et ikke det verste om du setter det i perspektiv. Men ja, jeg skjønner deg !

Anonym poster: 25736decdfeea5c0d62616d8552f0391

Skrevet

Kunne aldri ha blitt misfornøyd med et kjønn.. Vi må ty til IVF for å bli gravid. Har også hatt 2 SA, og en dødfødsel i uke 22. Så vi tar det vi kan få.. Har nå 2 jenter i huset (min stedatter og en felles datter). Barnet vi mistet var en gutt, og vi venter en gutt til sommeren..

Skal ikke si at jeg ikke skjønner de som blir misfornøyde.. De vil jo elske barna sine allikevel.. Men skjønner jo at ønsket om motsatt kjønn er der hvis man har 2, 3 el 4 av samme fra før .

Skrevet

Skjønner ikke at man planlegger flere barn om man blir så fryktelig skuffa for det kjønnet man får jeg da. Planlegger man barn så ønsker man seg vel barn da, spiller det noen rolle hvilket kjønn det er da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...