Gå til innhold

Hvor mange ganger har du opplevd å være på jobbintervju og IKKE få jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang. Vært på 4 intervju i mitt liv, fått jobben på 3 av de, takket nei til en.

Men jeg tror nok det er veldig vanlig å få avslag altså. Mange jobber har flere hundre søkere, og bare en får jobben. Det er mange avslag bare på en jobb!

Hold motet oppe! Min man har også vært på mangtallige intervjuer og fått avslag, men til slutt så går det:)

Gjelder å ikke psyke seg selv ned!

Anonym poster: 228f76dceff8ce99303477265c25306d

Fortsetter under...

Skrevet

Har fått alle jobben når jeg har vært på intervju hos vikar byråder, men etter endt utdannelse har jeg vært på ett intervju, og kom videre til andregangs intervju, men ble nr 2.

Må si jeg ble veldig lei meg, kom noen tårer da..

Har egentlig gitt opp håpet om å få jobb, ser ut til at jeg må jobbe i vikarbyrå resten av livet mitt!.

Skrevet

Nei, men jeg intervjuer søkere på min arbeidsplass. Vi kaller inn 3-4 stk og har på forhånd en formening om hvem som passer best til jobben, på papiret. På intervjuet kan dette imidlertid forandre seg totalt og alt har med presentasjon av seg selv og gjøre. Begynner en å snakke om samarbeidsproblemer på tidligere arbeidsplasser ringer noen varselbjeller...samme som utsagn som sterk vilje...min mening er viktigst...jeg har stort sett alltid rett... Utrolig hva folk har fått seg til å si på intervjuer og blitt fornærmet når de ikke får jobben.

Ikke ta et avslag så tungt, vær fornøyd med at du ble innkalt og se på det som lærdom til neste intervju og veien til drømmejobben!

Lykke til :-)

Anonym poster: 2fcb8c3b8421d9674d263c774fb6f1d3

Skrevet (endret)

Jeg klarer nok ikke å sette meg i din situasjon, hi, men jeg har også fått avslag på intervju.

Var på intervju når jeg var omtrent tre måneder på vei. Jobben var jeg absolutt kvalifisert til, var nylig fylt 18 og hadde lenge jobbet i lignende jobb. Men under intervjuet var jeg veldig nervøs og utilpass, kjente allerede da at dette ikke går bra. Likevel greide jeg ikke å ta meg sammen... Det var mitt andre intervju, så jeg visste litt om Hva jeg gikk til.

Intervjuet til jobben jeg sist fikk gikk veldig bra. Jeg følte meg selvsikker, klar og rolig, selv om jeg visste at jeg egentlig ikke var kvalifisert til jobben. Men så var det kun to søkere, så jeg hadde en stor sjanse til å få jobben da..

Endret av stearin
Skrevet

Ingen

Men jeg har nok skuffet enkelte som har vært inne til interjuv.

CV er en ting men kjemi er og viktig.

Anonym poster: e0751b6aa8b73f966bff63015461e378

Skrevet

For hver jobbutlysning blir det som regel tatt inn flere til intervju. Da sier det seg selv at noen avslag blir det.

Skjønner at det er leit der og da, men det positive er at man kom til intervju. Man får trent litt på settingen og kan gjøre det enda bedre neste gang.

Var på noen intervjurunder rett etter permisjonen med førstemann hvor jeg følte jeg bomma skikkelig. Både flaut og leit, men så plutselig klarte jeg å slappe av i intervjusituasjonen og være meg selv. Det er veldig viktig. Så er det kjemi, erfaring osv.

Husker ærlig talt ikke alle intervjuer jeg har vært på, noen blindveier har det helt klart vært.

Lykke til videre!

Anonym poster: 1f20e9d058abaa39f40ca9d38967040b

Annonse

Skrevet

3 ganger. 1 gang sa jeg fra i løpet av intervjuet at dette ikke var en stilling for meg, for da jeg ba dem beskrive arbeidsoppgavene som lå under stillingen, så beskrev de en helt annen jobb enn den de hadde lyst ut. De to andre gangene ble jeg innstilt som nummer to. Den ene stillingen ble min allikevel, for de som ansatte trodde at hun som ble innstilt som nr 1 sin utdannelse fylte kravene til stillingen, men det gjorde de ikke, så fagforeningen stoppet innstillingen. Den siste jobben fikk jeg ikke, men et halvt år etterpå ble jeg tilbudt en annen stilling samme sted, og jobber der nå.

Jeg har også søkt på en haug stillinger hvor jeg ikke kommer til intervju en gang. Det er bare sånn det er. Om jeg kommer til intervju, så spør jeg alltid etter antall søkere. Om jeg ikke får jobben, så kan jeg ihvertfall tenke at jeg ble nr 2 av 74. Det er som å vinne sølv i NM det :)

Skrevet

Jeg har vært på intervju der det har vært 300-400 søkere på to stillinger. Kom meg til siste runde men fikk den ikke. Dette var til et internship, og de ville helst ha 4. årsstudenter, mens jeg bare gikk i 3 klasse og nå har endt opp med et års foreldrepermisjon, ny spesialisering osv i mellomtiden.

Så alt etter hvilken bransje man er i er det altså veldig stor forskjell på søkermassen til de mest attraktive jobbene, og da kan man altså ikke bli skuffet synes jeg.

Anonym poster: a0b6853b6713d7f706e4a87defdc11d6

Skrevet

Ca 100 ganger. Følte meg litt mindre verdt for hver gang helt til jeg ble fullstendig verdiløs. Nå har jeg så stort hull i CV'en at jeg ikke blir innkalt til intervju engang.

Blir så lei meg hver gang jeg ser noen skriver at alle kan få jobb hvis de vil. Jeg er tydeligvis så lite verdt at jeg ikke regnes med som en av "alle" engang.

Anonym poster: dcfdb5ab36d0aff1814086983f42a2d4

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd. Har alltid fått jobben hvis jeg har kommet på intervju.

Skrevet

Maaaaaange ganger. Føltes dritt, men etterhvert vennet jeg meg til det. Søkte haugevis av jobber etter endt universitetsutdanning, og gikk sammen med mange andre rett ut i arbeidsledighet. Nå har jeg en utdannelse det er mye lettere å få jobb med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...